Hoofdsponsor

1/24 Revell 1/24 BMW 850 i . [Wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
781
Deze bouwdoos is een Revell Premium kit van 1990. Dus meer onderdelen dan gewoonlijk maar gezien de ouderdom ook wat opkuis en paswerk. Alhoewel de motor een twaalfcilinder is valt die toch goed mee , de bougiekabels zijn reeds meegegoten aan een onderdeel en daar de motor tamelijk breed is en het motorkompartiment beperkt ziet men naderhand toch niets meer.

Verder zijn er de nodige reservoirs en vuldoppen aanwezig. Het interieur is goed gedetailleerd, de zetels hebben in reliëf veiligheidsgordels. De carrosserie heeft bijna geen chroomlijsten , dus veel werk gespaard.
20210725_150751_resize_79.jpg
20210725_150454_resize_67.jpg
20210725_151501_resize_62.jpg
20210725_151157_resize_10.jpg
20210725_151524_resize_6.jpg
20210725_151707_resize_33.jpg
20210725_150946_resize_28.jpg20210925_141635_resize_15.jpg20210725_151024_resize_61.jpg
20210925_141655_resize_59.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met bouw en volg verder mee.
 
Die BMW 8-serie heb ik altijd mooie wagens gevonden maar het rare was dat deze plotseling uit het straatbeeld verdwenen waren.
Vermoedelijk ergens weggestopt of uitgevoerd naar het buitenland want het is raar dat je er nog eens één tegenkomt.

Mooie start reeds met die motor Willy.
 
Deze bouwdoos is een Revell Premium kit van 1990. Dus meer onderdelen dan gewoonlijk maar gezien de ouderdom ook wat opkuis en paswerk. Alhoewel de motor een twaalfcilinder is valt die toch goed mee , de bougiekabels zijn reeds meegegoten aan een onderdeel en daar de motor tamelijk breed is en het motorkompartiment beperkt ziet men naderhand toch niets meer.

Verder zijn er de nodige reservoirs en vuldoppen aanwezig. Het interieur is goed gedetailleerd, de zetels hebben in reliëf veiligheidsgordels. De carrosserie heeft bijna geen chroomlijsten , dus veel werk gespaard.
Bekijk bijlage 423507
Bekijk bijlage 423508
Bekijk bijlage 423509
Bekijk bijlage 423510
Bekijk bijlage 423511
Bekijk bijlage 423512
Bekijk bijlage 423513Bekijk bijlage 423514Bekijk bijlage 423515
Bekijk bijlage 423516
BMW 850 i
Deze bouwdoos is een Revell Premium kit van 1990. Dus meer onderdelen dan gewoonlijk maar gezien de ouderdom ook wat opkuis en paswerk. Alhoewel de motor een twaalfcilinder is valt die toch goed mee , de bougiekabels zijn reeds meegegoten aan een onderdeel en daar de motor tamelijk breed is en het motorkompartiment beperkt ziet men naderhand toch niets meer.

Verder zijn er de nodige reservoirs en vuldoppen aanwezig. Het interieur is goed gedetailleerd, de zetels hebben in reliëf veiligheidsgordels. De carrosserie heeft bijna geen chroomlijsten , dus veel werk gespaard.
Bekijk bijlage 423507
Bekijk bijlage 423508
Bekijk bijlage 423509
Bekijk bijlage 423510
Bekijk bijlage 423511
Bekijk bijlage 423512
Bekijk bijlage 423513Bekijk bijlage 423514Bekijk bijlage 423515
Bekijk bijlage 423516
Bij deze kit is naast de motorkap ook het kofferdeksel apart, in de kofferbak is er ook nog een apart deksel waaronder dan het reservewiel ligt.

Bij het spuiten van de laklaag was mijn spuitbus leeggeraakt en aan het spetteren wat een paar lelijke plekken tot gevolg had ,vooral op het kofferdeksel. Dus op zoek naar een nieuwe spuitbus. Die tint niet meer voorradig , dan maar iets gelijkaardigs meegenomen en afwachten wat het resultaat zal zijn op het kofferdeksel, anders volledig herbeginnen. 20210925_141600_resize_51.jpg20210725_151730_resize_84.jpg20210725_151805_resize_43.jpg20210925_141754_resize_44.jpg
 
Die BMW 8-serie heb ik altijd mooie wagens gevonden maar het rare was dat deze plotseling uit het straatbeeld verdwenen waren.
Vermoedelijk ergens weggestopt of uitgevoerd naar het buitenland want het is raar dat je er nog eens één tegenkomt.

Mooie start reeds met die motor Willy.
gewoon veel te veel problemen met de elektronica en verschrikkelijk duur om ze op punt te houden.
 
ik denk dat dat een fabeltje is er was niks mee met de elektronica maar hij was gewoon te duur in onderhoud een 12 cilinder kost geld he mannekes , ik heb hem zien opkomen en weer verdwijnen in de garage ze bollen nog maar zijn zeer zeldzaam , alleen de wegentaks en de verzekering 5000 cc kost geld he mannekes
Even terug naar deze bouw , ziet er goed uit ben nieuwsgierig hoe het verder verloopt
Suc6 ermee
Marc
 
Een ander tint ga je toch zien vrees ik of zie ik dat verkeert.
 
Zeker en vast ga je dat zien , mijne Golf is donker blauw metaal wel er bestaan in mijn kleur 3 verschillende kleuren met dezelfde kleurcode raar er zat jaar verschil in , ik heb mijn achterbumper ooit eens in kleur laten spuiten bij mij in de garage ( carrosserie ) waar ik werkte en toch zie je nog verschil naargelang het zonlicht erop schijnt , het zal niet makkelijk zijn de beste oplossing zou zijn de body even in de remvloeistof te kieperen de verf is er zo af daarna in een sopje ontvetten en herbeginnen met een nieuwe spuitbus
Het zou zonde zijn want het zijn betere uitgaven van bouwdozen ( premium ) ik heb de 635 Alpina en die ziet er ook zo knap uit
Willy even doorbijten je zal eens zoveel tevreden zijn
suc6
Marc
 
Ik sluit me aan met coachke.Het is best de lak te verwijderen en opnieuw te beginnen want anders zal er kleurverschil zijn.
Marc S.
 
ik denk dat dat een fabeltje is er was niks mee met de elektronica maar hij was gewoon te duur in onderhoud een 12 cilinder kost geld he mannekes , ik heb hem zien opkomen en weer verdwijnen in de garage ze bollen nog maar zijn zeer zeldzaam , alleen de wegentaks en de verzekering 5000 cc kost geld he mannekes
Even terug naar deze bouw , ziet er goed uit ben nieuwsgierig hoe het verder verloopt
Suc6 ermee
Marc
Hallo Marc. Ondertussen heb ik de motorkap en het kofferdeksel herspoten met de nieuwe spuitbus en vernist. Ik ga nog een paar dagen wachten om te polieren , ik zie tot nu toe amper verschil met de eerste kleur. Afwachten wat het resultaat zal zijn. Ondertussen ben ik bezig met het interieur waar ik ook al verscheidene tinten geprobeerd heb . Willy.
 
Een ander tint ga je toch zien vrees ik of zie ik dat verkeert.
Ja Pascal ik wacht af , de motorkap en het kofferdeksel die ik herspoten heb zijn 2 onderdelen die horizontaal liggen en dus meer licht vangen dan de flanken, waarschijnlijk zal het afhangen van de hoeveelheid licht en de lichtinval. Het is een metallic kleur ,wat een voordeel is denk ik. Willy.
 
Ja Pascal ik wacht af , de motorkap en het kofferdeksel die ik herspoten heb zijn 2 onderdelen die horizontaal liggen en dus meer licht vangen dan de flanken, waarschijnlijk zal het afhangen van de hoeveelheid licht en de lichtinval. Het is een metallic kleur ,wat een voordeel is denk ik. Willy.
Ja Pascal ik zal toch moeten herbeginnen. De motorkap viel niet op omdat die bijna gans de breedte van de carrosserie ineemt maar naast het kofferdeksel zijn 2 brede horizontale stroken van de achterspatborden in het eerste kleur, daar valt het verschil enorm op. Willy.
 
Dat was eigenlijk wel te verwachten toch ? En wat je zeker nooit mag doen als je toch een poging waagt om met een nieuwe batch verf gebruikt is afplakken, want dan accentueer je het verschil nog meer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan