Hoofdsponsor

1/24 Renault 4 TL [ wip ] 1/24 Heller

Schaal 1/24 - 1/25
Toevallig vandaag ontdekt, de R4 "herboren" :

 
Hallo Erwin. Heller raadt voor French Blue Humbrol 14 aan. Ik heb op internet een paar foto's van originele franse gendarmerie R4 gezien en mij daarop gebaseerd om een spuitbus van blauw Motip te gebruiken, het is natuurlijk giswerk. In de motorruimte heb ik een paar retouches moeten uitvoeren en heb ik Humbrol 14 gebruikt, is toch donkerder en wat paarser dan het Motip blauw. Willy.
Ondertussen is de R4 afgeraakt. Zoals te zien is op de foto's zijn de wielen te groot , de diameter van de banden is te groot en de breedte is ook niet juist. De foto van de beige R4 die Ron geplaatst heeft toont heel duidelijk dat de banden smaller en van kleinere diameter zijn. Ook in de topic " even wat bouwen " is er een R4 van het Belgisch leger te zien , dit is een model van Ebbro, hier klopt de bandenmaat wel .Heller maakt precies maar 1 maat van rubberen banden en steekt die in al zijn autobouwdozen.
Het zwaailicht staat bij de gendarmerie versie niet centraal , ik denk dat het een magnetische versie is . De versie van de brandweer heeft wel een centraal zwaailicht.
De motorkap heeft geen bevestiging , ik heb ze er maar los opgelegd.
Ik vond het een mooi wagentje maar geen goede bouwdoos. Het resultaat is navenant.
PS. Heller doet ondertussen voort met zijn doorschijnende plastic deuren met een Renault Estafette. Spijtig. Willy. 20211205_161511_resize_25.jpg20211205_161501_resize_80.jpg20211205_161537_resize_64.jpg20211206_111916_resize_72.jpg20211205_161620_resize_79.jpg20211206_111804_resize_82.jpg20211206_111847_resize_11.jpg
 

Bijlagen

  • 20211206_111847_resize_11.jpg
    20211206_111847_resize_11.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 1
Ik vind het toch nog een mooi resultaat geworden Willy.
 
Zo die wielen zijn inderdaad erg groot en dat is wel weer jammer van Heller dat ze daar geen aandacht aan schenken. De wielen weg denkend is het toch wel een leuk model geworden.
 
Ik vind het ook een leuk model geworden en in die versie zal het zeker opvallen.
Dat zwaailicht was inderdaad magnetisch, getuige de zwarte kabel die er aan hangt en die in een sigarenaansteker diende geplugd te worden.
Bij hoge snelheid (voor zover haalbaar bij een R4) had het wel de neiging er soms af te glijden.

Inderdaad jammer van die banden/wielen maar zou er een verschil bestaan hebben tussen deze in gebruik op een GTL of op een gewone L of TL?
Is maar luidop denken hoor...
 
ade velgen te zien zijn deze van een gtl want dat type velg heb ik nog nooit gezien of het zou een 4x4 moeten zijn dan klopt het plaatje wel want die bestaan wel in Frankrijk zelf gezien
Marc
 
Coachke je maakte me nieuwsgierig me de 4x4 uitvoering, dacht even die heeft gedronken :laugh: Maar inderdaad deze bestond en kan nu met een gerust hart zeggen dat het geen 4x4 is de carrosserie is iets anders. Maar waar komen die GTI wielen vandaan coachke?
 
Zo die wielen zijn inderdaad erg groot en dat is wel weer jammer van Heller dat ze daar geen aandacht aan schenken. De wielen weg denkend is het toch wel een leuk model geworden.
Ja Ron , ik denk dat het vanwege Heller gewoon een manier is om de prijs te drukken door geen andere mallen te maken voor andere bandenmaten. Willy.
 
Coachke je maakte me nieuwsgierig me de 4x4 uitvoering, dacht even die heeft gedronken :laugh: Maar inderdaad deze bestond en kan nu met een gerust hart zeggen dat het geen 4x4 is de carrosserie is iets anders. Maar waar komen die GTI wielen vandaan coachke?
Misschien gebruikt Heller die velgen nog op een andere auto ? Willy.
 
Ik heb dat voorgehad met de Jaguar E type ik had de gewone versie besteld en kreeg een uitvoering met lichtgewicht race wielen ik heb hem mogen wisselen bij Domino maar de uitvoering op de doos was de gewone straatversie alles goed gekomen achteraf
Marc
 
In mijn kit zitten dezelfde velgen maar het zijn duidelijk geen gewone velgen voor een L of een TL.
Heb eens gekeken op Scalemates of er andere velgen bestaan maar negatief, we gaan het ermee moeten doen vrees ik.
 
Ook al zijn de wielen niet correct vind ik het toch een mooi resultaat.
Marc S.
 
Zelfs ik kan zien dat de wielen buiten maat zijn maar wat een knap resultaat alsnog.
Zelf zou ik hem niet te ver uit het zicht zetten want wie weet vind je toch nog wielen later.
Op hetzelfde moment vraag ik mij af of wielen van een andere schaal een oplossing kunnen bieden want groot waren die wielen niet zover ik mij herinner.
 
In mijn kit zitten dezelfde velgen maar het zijn duidelijk geen gewone velgen voor een L of een TL.
Heb eens gekeken op Scalemates of er andere velgen bestaan maar negatief, we gaan het ermee moeten doen vrees ik.
Ja Erwin en Oldieman en Pascal , men zou van iemand die de Ebbro kit heeft een mal moeten kunnen maken van een wiel en dan de wielen in resine gieten. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan