Hoofdsponsor

1/35 Pz. Kpfw.IV Ausf.F2 (G) (Dragon) [DONE]

  • Onderwerp starter PatrickR
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PatrickR

Guest
Ik ben ondertussen flink opgeschoten met dit bouwdoosje:

1_KPFW_IV_1.jpg

Deze Dragon kit is een aanrader! Alles past, weinig of geen schuur en plamuurwerk, echt een droom! (NOOIT meer Revell voor mij!!:tongue: )

Basislaag (panzergrau) is gespoten, daarna eerste verweringen met de "DAK-kleurtjes" (= Afrikakorps voor de niet "tankers":laugh:) .....
1_Kpfw_IV_2.jpg

Alleen de tracks heb ik door metalen sloffen vervangen. Was misschien niet nodig, maar aangezien je de tracks na de afwerking volledig blijft zien, vond ik een natuurlijk doorhangende track toch beter te verkrijgen met het metalen type. Metalen tracks monteren is ook een titanenwerkje, maar ik vind het wel leuk om die trackjes in elkaar prutsen... resultaat achteraf is altijd prachtig!

Dit is niet echt een (volledig) bouwverslag, ik weet het maar deze ging zo prettig in elkaar dat ik geen tijd wilde verspelen met fotootjes...

Nu begin ik alvast (moet toch wachten terwijl de boel droogt) aan een ondergrondje om de boel op te zetten, wat woestijnzand gaan spitten dus :laugh:

Grtjes,
Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DAK= "Deutsches AFRIKAKORPS" om even correct te zijn ;)

Maar een goede start gemaakt en nu op naar het verweren en bergen chippen 8)

Ron
 
Dragon is goed é, en met die friuls erop kan het er alleen nog maar beter zijn.
Kan het zijn dat ik PE gezien heb ? of ben ik mis?
Waarom heb je voor je basis panzergrau gebruikt en dan dat khakigeel erop gedaan ?
 
Famo: was ook in realiteit zo: de panzergrau voertuigen werden snel herschilderd in woestijngeel voor te dienen in het Afrikakorps. Je ziet dan ook nog het grau doorschijnen in het geel, en de openstaande luiken zijn langs binnen nog in "grau".... Als ik ga chippen ga je ook nog meer "origineel" grau van onder de bovenste verflaag komen!

Grtz;

Patrick
 
Nog een beetje voortgeprutst vandaag...

Eerste foto was nog de beste, was dan ook zonder flits 8)


1_Kpfw_IV_3.jpg


1_Kpfw_IV_4.jpg


1_Kpfw_IV_5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chipping ziet er al goed uit, nu nog wat kleinere??
 
heb nog wat verder gewerkt, ook diootje begint vorm te krijgen. Nu nog wat drogen en de laatste afwerkingen..

1_Palm2.jpg

1_Palm1.jpg

Palmboompje gemaakt, en wegwijzertje om het wat interessanter te maken..

grtz,

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een close -upke :8
1_Palm3.jpg

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Patrick, het ziet er allemaal heel goed uit vriend, maar nu kom je eigenlijk wel terecht in het luik "Diorama's" en daarom wil ik je vriendelijk verzoeken om daar je mooie topic verder te zetten.

Wat erg interessant is voor de collega's-dioramabouwers, is bijvoorbeeld HOE je deze palmboom hebt gemaakt, met welke middelen, begrijp je ?

Hopelijk mag ik u begroeten bij Diorama-sectie.

GUnit.
 
Was volledig van hetzelfde gedacht als GUnit :)

Ben benieuwd hoe die palmboom gemaakt is...

[Mod aan] en het vervolg van dit dio zou beter passen in het diorama gedeelte :wub: [Mod uit]
 
Goed gedaan en goed geplaatst in je dio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan