Hoofdsponsor

1/700 Prinz Eugen (1/700) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukasvdb

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
155
Vandaag ben ik eens op zoek gegaan en aangezien ik het idee had om een hele Duitse vloot uit te bouwen is dit een geschikt vervolg.

DSC00053.jpg.

Na deze zou er normaal nog de Graf Spee, Admiral Hipper en Scharnhorst moeten bij komen. Khoop dat deze lukt want kheb al eens in de doos gekeken en er zal redelijk wat schuurwerk aan te pas komen denk ik. Weet iemand ook welke kleuren overeen komen met de kleuren van revell? Want ik heb hier alleen maar revell aqua color staan... Of een site waar je ze kan vergelijken zo. Anders zal ik het op het gevoel doen en proberen van andere modellen wat af te kijken.

02_eugen_february_42_starboard_big.jpg

02_eugen_february_42_port_big.jpg

Kzou hem graag in deze configuratie doen maar natuurlijk met een persoonlijke toets terug. Zoals ik bij de Bismarck gedaan heb.

Hopelijk breng ik dit tot een goed einde!

grtz
 
Lukas, welke verf wil je gebruiken?
Revell Aqua komt met de laatste drie nummers overheen met gewone Revell Email.
En voor andere merken kan je terecht op volgende site, hier vind je bijna alle kleuren terug.

http://www.paint4models.com/index.html
 
Kzou het graag bij revell aqua houden, kheb er nu redelijk wat staat en het zou geldverspilling zijn om allemaal nieuwe verf te gaan gebruiken...
En bedankt voor de site!! Echt een handig hulpmiddel!
grtz
 
Hopelijk breng ik dit tot een goed einde!

grtz

Heb vertrouwen in jezelf Lucas! De Bismarck is ook een mooi schip geworden waar je veel van geleerd heb.
Ga dat weer op de Prinz Eugen gebruiken en ook deze wordt weer een mooi schip.

Succes en laat de foto's maar komen!

Fred
 
Voila hier een eerste update. Ik was wat ontgoocheld door de pasvorm van deze kit. Ik had eerlijk gezegd zin om het in de vuilbak te smijten maar kheb volgehouden en ondertussen zijn die imperfecties door het spuitwerk eigenlijk nog goed weg gewerkt. De zwarte waterlijn moet er nog komen + hier en daar nog wat retouchkes en details en dan de matte lak erop en de romp is klaar. Voor de camo en de superstructure zal ik revell aqua 79 gebruiken. De camo is mijn eigen creatie, daar ik wel van zo'n splintercamo hou. So far so good.

DSC000532-1.jpg

DSC00054-1.jpg

DSC00055-1.jpg

DSC00056-1.jpg

DSC00057-1.jpg

DSC00058.jpg

DSC00059-1.jpg

grtz!
 
Ziet er zeker niet slecht uit Lukas.
Mooie start gemaakt.
 
volgende update, de waterlijn is gespoten en de rode vlakken waar de swastika's moeten inkomen ook. De romp moet nog wat herspoten worden omdat hier en daar wat verf door elkaar gelopen is enzo maar dit komt in orde. Dan kan ik de schroefassen schilderen, de matte lak erop en klaar.

kvind dit nog redelijk goed gelukt zo.

DSC000562.jpg

DSC00061-1.jpg

DSC000582-1.jpg

DSC00062-1.jpg

DSC000592-1.jpg

grtz!
 
veel suc6 met de bouw .

het wil al goed vlotten zie ik 8)
 
Hey,

Heel goe al, verdomme, ge maakt sterke vorderingen.
Misschien heel subtiel wat donkere wash tussen de voegen van de beplanking doen, nu dat je bovenbouw er nog niet opstaat.
Mooi ;)
 
danku voor de complimenten! Ik heb niet zo veel tijd om aan de prinz te werken maar ik probeer toch vorderingen te maken. Swaken, zo'n wash, zou je mij daar kunnen bij assisteren want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan? Hoe ga je daar best voor tewerk?

grtz
 
Nog even een update: Het dek is voor 98% ingekleurd. De voorste swastika is jammer genoeg kapot gegaan :( die decals van trumpeter zijn echt van slechte kwaliteit. De achterste swastika is goed gelukt en hiervoor heb ik decal setting gebruikt van revell en dit is ook redelijk goed gelukt. Het was wel een serieus prutswerkje! Graag zou ik ook nog een wash aanbrengen om het dek wat meer diepte te geven. Doe je dit door zwarte verf sterk te verdunnen en de overtollige verf ervan te vegen of hoe gaat dit in zijn werk?

wat vinden jullie ervan tot nu toe? Commentaren zijn altijd welkom!


DSC000522-1.jpg

DSC000533.jpg

DSC000552.jpg

DSC000543-1.jpg

grtz
 
Hey,

Voor de wash kun je best gebruik maken van donkerbruine verf, geen zwart, dit is te hard. Daarin kun je kiezen uiteraard. Of je koop kant en klaar gemaakte wash, vb MIG's dark wash, of je maakt je wash zelf. Hiervoor kun je gebruik maken van olieverf, wel goeie gebruiken - vb sepia, die je heel sterk verdunt. Denk daarbij aan de verhouding van 5% verf en al de rest (95%) verdunner. Daarna spuit je eerst een blinkende vernislaag of gebruik je vloer kuisproduct (vb Klir van Johnson).
Daarna breng je voorzichtig de wash aan in de groeven van de dekbeplanking, je zult zien, door de laag vernis/klir, loopt de wash vanzelf in de groeven verder (capilaire werking). Geen nood indien je er naast mocht zitten, nadien kun je met een tissue het dek afvegen in tegengestelde richting van de groeven (anders haal je de wash er terug uit).
Indien je kiest voor de kant en klaar methode, dien je deze ook te verdunnen, anders is deze ietsjes te dik om als wash te dienen.
Indien verdere vragen, stel ze maar gerust, we helpen je er wel door.
Succes. ;)
 
OK bedankt swaken! Ik zal morgen eens gaan kijken voor die kant en klare na de les. Dat komt in orde. Ondertussen een kleine update: het dek en de romp zijn klaar. Alleh de romp nog niet helemaal want kheb wat problemen met het roer. Dit blijkt een zeer zwak punt te zijn en is al meerdere malen afgebroken. Voor de rest wat van de superstructure erop gezet. Volgende stap is de wash op het dek en de laklaag op de romp!

DSC000523.jpg

DSC000534-1.jpg

DSC000544-1.jpg

DSC000553.jpg

DSC000583.jpg

DSC000563.jpg

DSC00060-1.jpg

DSC000612-1.jpg

DSC000622-1.jpg

DSC00063-1.jpg

grtz
 
voila nog een keer een update na een tijdje op non-actief. Vanmiddag nog keer de airbrush uitgehaald en delen van de superstructure gespoten. Zoals je ziet moet er nog zeer veel met de hand ingeschilderd worden maar dit komt wel in orde!

DSC000535-1.jpg

DSC000545-1.jpg

DSC000564-1.jpg

grtz
 
Dag beste mede modelbouwers!

De jaarlijkse traditie komt terug op gang, de examens zijn bijna ten einde en de kriebels om te bouwen zijn volop aanwezig. :D Na een jaartje stil gelegen te hebben heb ik de draad weer op gepikt met de Prinz Eugen. Allemaal kleine plak en schuurwerkjes als ontspanning tot nu toe maar vandaag heb ik een ander werkje uitgevoerd. Het dek leek mij "te proper" dus heb ik hier een mouw aan gepast, ik wou het wat meer perspectief geven dus heb ik een paar laagjes sterk verdunde verf over het dek "gesmeerd".

Before:

DSC000533.jpg

DSC000543-1.jpg

DSC000552.jpg


After:

2013-01-23124239.jpg

2013-01-23124248.jpg

2013-01-23124253.jpg

2013-01-23124305.jpg

Het lijkt mij toch wat realistischer zo?
Updates volgen!
grtz
 
Laatst bewerkt:
Lukas, het geeft inderdaad wel meer "diepte" aan het dek.
Ziet er veel realistischer uit zo.
Maar vergis ik mij of zit er inderdaad nog een "sinkmark" (rondje) in het dek (bij de swastika) ?
Is denk ik al te laat om weg te werken, maar kan in principe eenvoudig met wat plamuur.
Verder zoals reeds geschreven, mooi resultaat.

Mark
 
Dankje Interceptor!

Dat is geen sinkhole maar volgens de bouwinstructies moest ik daar een gaatje uitboren, daar komt in een later stadium nog een luchtafweerstuk op :)

grtz
 
Ach, dat verklaart natuurlijk weeral het "mysterie".
Dan heb ik dus niets gezegd over sinkmarks...

Mark
 
Goeiemiddag iedereen,

De examens zijn gedaan en het zwart gat wordt traditioneel opgevuld met modelbouw :D deze morgen begonnen met de Prinz Eugen wat op te kuisen en een graad van realisme aan de romp toe te voegen, met name roest. Heb wat kleurtjes gemengd, voornamelijk bruin en roestkleur van revell tot ik het gewenste resultaat bekwam. Ik weet niet wat jullie er van vinden? Het is de eerste keer dat ik dit doe... Met een serieuze leercurve weliswaar :p

Maar nu de foto's:

2013-01-30115820.jpg

2013-01-30115911.jpg

2013-01-30115905.jpg

2013-01-30115850.jpg

2013-01-30115753.jpg

2013-01-30115802.jpg

En even een dryfit van de superstructure:

2013-01-27101101.jpg

2013-01-27101107.jpg

2013-01-27101053.jpg

Deze middag nog wat airbrush werk!
Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan