Hoofdsponsor

1/24 Porsche Carrera

Schaal 1/24 - 1/25
Beste modelbouwers met alle miserie ten huize coachke , mijn vrouw is op de sukkel ze is gisteren geopereerd haar gal is gisteren verwijderd en volgende week moet ze naar een andere kliniek om opnieuw geopereerd worden dan krijgt ze een nieuwe neurostimulator ingeplant alle geluk mag ze morgen al naar huis en het is niet prettig door corona mag je er niet bij en altijd en overal word ze getest volgende week weer en toch heb ik toch nog een paar kleinigheden kunnen doen o.a. bij Domino een setje Fuchs velgen besteld niet de originele maat want die velgen worden in dat formaat niet gemaakt maar toch heb ik iets gevonden omdat er op de Porsche waar ik me op baseer 18inch wielen staan heb ik ze toch gevonden bij onze vrienden (?) in Ukraine die toch fijne zaken maken maar deze zijn 19inch










De spiraalveren trokken op niet veel je ziet er wel niet veel van doch heb ik ze omwikkeld met zeer dunne draad en het heeft toch iets
de originele




hier omwikkeld toch ietsje beter he




tenslotte het stuurwiel en instrumentenpaneel met de bloemmethode gedaan en rood gespten ben er ook tevreden over mijne kameraad vroeg of ik ze met alcantara bekleed had






het stuurtje moet nog wat bijgewerkt worden komt door het vele vastnemen



zo dit was het dan op dit moment ben ik wat op de dool omdat ik de sluitkant wil in kleuren maar de spleten zijn veel te breed ik vind er wel iets op
 
Die spiraalveren zien er heel goed uit Marc.
Wens je vrouwtje een spoedige genezing vanwege ons. Een galblaas missen is niet zo erg hoor, wij zijn ze beiden al jaren kwijt en kwestie van voeding zal het zichzelf wel uitwijzen.
 
Hoop dat alles goed komt en wens uw vrouwtje sterkte en beterschap van mij en Cecile Marc.
Dik in orde.
 
om 2 uur is het oh happy days zal content zijn
 
Oeie, veel sterkte gewenst en een spoedig herstel aan uw vrouwtje.
 
Ja Dany en beste vrienden het gaat niet zo goed met Liliane ze mocht gisteren naar huis maar de bloedwaarden waren nog niet 100% nu mocht ze dan vandaag naar huis en de bloedwaarden waren terug verslechterd dus ze zal moeten blijven
Komt wel in orde hoor even doorbijten he
Bedankt voor het medeleven , doet toch iets met ne mens
Marc
 
beste bouwers ik weet dat er op mijn spuitwerk veel reacties heeft ontketend , terecht en soms onterecht ik geef dat graag toe misschien niet met volle overtuiging maar ondanks alle miserie de laatste weken ( vrouwke ligt nog steeds in de kliniek ) heb ik nu de Porsche ongelooflijk mooi in de clear gezet het heeft wel veel tijd gevraagd en het is in verschillende etappes gegaan
De basiskleur is dan ook verschillende keren herspoten tot het gewenste effect om daarna een clear coat te spuiten van Zero paint wat al zeer bemoedigend was , na een paar dagen tot een week drogen heb ik de Porsche terug geschuurd met een 1500 grid schuurpapier om te min of meer sinaasappel huid weg te krijgen en daarop de zelf geprinte decals te zetten ( wat dan ook aardig gelukt is ) en nu gisteren 30 juli ben ik dan terug begonnen met het spuiten van een laag clear coat goed laten drogen en net glas geen polijsting nodig wel de motorkap die heb ik met grote tegenzin gepolijst omdat er drie stofjes goed in het zicht zaten ik ben zeer tevreden , ik heb geprobeerd om een zo goed mogelijk beeld te tonen











Zo beste vrienden ik wacht nu tot dinsdag om molotow fijne pennen te gaan kopen van 0.5 mm en 1mm om de pannellines te kleuren ik wilde eerst Rotring pennen kopen maar van de set van 4 heb ik er maar twee nodig en dat was me toch te duur hoor en de man van Artobi mailde me dat het met de Molotow pennen zeker zo goed ging
Zo nu ga ik verder met de velgen zal ook wel iets worden denk ik
grt
Marc
 
Versta ik volkomen maar de replica van die Porsche is zo ( ik heb de kleur er naar gemaakt )
Marc
 
Ziet er goed uit Marc en wat die kleur betreft waarschijnlijk een verwijzing naar de fameuze Gulf Porsche in die kleur ?
 
Ik vind de kleur dan weer geweldig maar dat is persoonlijke voorkeur.
Mooi afgewerkt ook en kijk er naar uit om hem te zien.
 
Dit word een mooi model en de kleur vind ik perfect.
 
Dank u wel heren ik heb toch geprobeerd om de kleur na te bootsen van de echte wat trouwens wel een replica is van de echte Porsche
 
Dank u wel heren ik heb toch geprobeerd om de kleur na te bootsen van de echte wat trouwens wel een replica is van de echte Porsche
Hallo Marc. Goed bezig met je Porsche. Wat ik raar vind is dat de motorkap achteraan van de kit in de loop van de jaren gewijzigd is. Bij mijn kit is de achtervenster verticaal en daarachter zijn er 2 roosters die horizontaal liggen. Je kan dus de motor niet zien zonder de motorkap te openen. Willy.
 
Hallo Marc. Goed bezig met je Porsche. Wat ik raar vind is dat de motorkap achteraan van de kit in de loop van de jaren gewijzigd is. Bij mijn kit is de achtervenster verticaal en daarachter zijn er 2 roosters die horizontaal liggen. Je kan dus de motor niet zien zonder de motorkap te openen. Willy.
Hallo Marc. Ik denk dat ik mij vergist heb . Achteraan moet je allicht nog een tussen paneel aanbrengen, vandaar mijn fout. Sorry. Willy.
 
Ja Willy je hebt100% gelijk maar ik deze een achterste raam geven zoiets anders omdat geen originele Porsche is heel dat gat achter komt in glas
Goed gezien hoor en bedankt voor je reactie hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan