Hoofdsponsor

1/24 Porsche Carrera

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.877
Nu begin ik aan een Porsche Carrera GTS 904 van Revell schaal 1/24
 
Beste vrienden modelbouwers in afwachting van mijn decals , ik begin de hoop te verliezen want nu zou er weer een probleem zijn met de printer het geeft me de indruk dat die persoon het niet wil printen dat hij het dan rechtuit zegt of schrijft he , heb ik de twee Hotrodjes gebouwd die zijn nu ook zo goed als klaar
Nu ga ik een kitje beginnen eentje dat ik overgenomen heb van Cargomaster ( Luc ) van het Belgische forum , het gaat om een zeer mooie oldtimer Porsche 904 Carrera , maar het spijtige is dat de wielen ontbreken maar dat geeft niet want ik heb ooit op het internet is een mooie foto gevonden en zo zou ik hem graag bouwen , ik weet het is tegen de wet van de autoliefhebbers maar ik vind deze mooi zo
Een paar technische weetjes
De carrosserie werd in die tijd 1962 - 64 al gebouwd in polyester maar dat werd met de hand nog gemaakt in een uitgekapte mal en dat betekende dat geen enkele Porsche hetzelfde gewicht had omdat de polyester lagen niet overal hetzelfde waren qua dikte enz
De motor was de alom bekende kever motor " de boxer " de verklaring hiervan zullen vele wel kennen zeker , twee over elkaar geplaatste cilinders twee links en twee rechts dus als de motor draaide waren er steeds cilinders die naar mekaar kwamen vandaar de naam
De motor leverde in die tijd 180 pk en had een cilinderinhoud van 1966cc en was gekoppeld aan een 5 versnellingsbak
Dit wagentje spurtte van 0 naar 100 km/h in minder dan 6 sec en klokte af rond de 260 km/h , niet slecht he







Mooi he ?

de boxart




Het gazetten papieren bouwplan




de inhoud redelijk goed gevulde doos









Zo nu kan ik beginnen , probleem zullen de velgen zijn maar ik vind er wel iets op
Marc
 
Beste vrienden modelbouwers in afwachting van mijn decals , ik begin de hoop te verliezen want nu zou er weer een probleem zijn met de printer het geeft me de indruk dat die persoon het niet wil printen dat hij het dan rechtuit zegt of schrijft he , heb ik de twee Hotrodjes gebouwd die zijn nu ook zo goed als klaar
Nu ga ik een kitje beginnen eentje dat ik overgenomen heb van Cargomaster ( Luc ) van het Belgische forum , het gaat om een zeer mooie oldtimer Porsche 904 Carrera , maar het spijtige is dat de wielen ontbreken maar dat geeft niet want ik heb ooit op het internet is een mooie foto gevonden en zo zou ik hem graag bouwen , ik weet het is tegen de wet van de autoliefhebbers maar ik vind deze mooi zo
Een paar technische weetjes
De carrosserie werd in die tijd 1962 - 64 al gebouwd in polyester maar dat werd met de hand nog gemaakt in een uitgekapte mal en dat betekende dat geen enkele Porsche hetzelfde gewicht had omdat de polyester lagen niet overal hetzelfde waren qua dikte enz
De motor was de alom bekende kever motor " de boxer " de verklaring hiervan zullen vele wel kennen zeker , twee over elkaar geplaatste cilinders twee links en twee rechts dus als de motor draaide waren er steeds cilinders die naar mekaar kwamen vandaar de naam
De motor leverde in die tijd 180 pk en had een cilinderinhoud van 1966cc en was gekoppeld aan een 5 versnellingsbak
Dit wagentje spurtte van 0 naar 100 km/h in minder dan 6 sec en klokte af rond de 260 km/h , niet slecht he







Mooi he ?

de boxart




Het gazetten papieren bouwplan




de inhoud redelijk goed gevulde doos









Zo nu kan ik beginnen , probleem zullen de velgen zijn maar ik vind er wel iets op
Marc
Hallo Marc. Ik heb die kit een paar jaren geleden ook nog gebouwd. De voorkant geeft wat problemen. Bij mij was de bouwdoos nog van Monogram. Oorspronkelijk was het een kit van Aurora. Monogram heeft die overgenomen tezamen met de Jaguar XKE ,de Aston Martin en de Maserati 3500GT. Die kits waren hun tijd ver vooruit. Succes met je zoektocht naar de wielen. Willy.
 
ja Willy ik had het ook al gezien het staat er nog ingegoten Monogram
 
Eentje uit de tijd hé Marc, schone set nieuwe sloffen onder en dat moet lukken.
 
Zal wel moeten he Erwin maar aan de motor mankeren ook wat stukjes de injectie buizen en de kleppendeksels allee een heel spreu met die stukken erin , heb een mail naar Revell gestuurd maar ik geloof niet dat ze me kunnen helpen te oud he
Marc
 
Succes met deze knappe sportwagen.
 
Onderdelen niet meer te verkrijgen bij Revell op E-bay gaat deze al snel naar de 200€ ( als je het er wil aan geven he )bij scalemates gaat hij nog redelijk van prijs
Marc
 
Beste Vrienden , omdat ik geen nieuwe onderdelen van Revell kan krijgen wegens te oud en deze kit loopt al snel naar de 150€ op E-Bay heb ik voor een alternatief gezocht en gevonden
Er komt een dikke Porsche motor allemaal overschotjes van een geweldige donatie van ne goeie kameraad van mij die gestopt was met zijn Porsche collectie
Natuurlijk paste deze motor niet dus de bodemplaat uitgezaagd en ervoor gezorgd dat de versnellingsbak toch op de juiste plaats blijft omdat de zijcardanassen daar in komen en deze de positie van de wielen maakt



Even een voorstelling , dit is het motorblok



De luchtaanzuigbuizen waar opzij de injectie plaats vind die verdikking zou de injecteur zijn ( hen er een geweldig filmpje van gezien op you-tube waar in die buizen van bovenaf gefilmd word bij een draaiende motor en daar zie je dus iedere benzine injectie




hier zie dat er al twee buizen zijn gemonteerd , ook zijn de bougiekabels al gemonteerd





nummerke drie




Op dit moment ben ik met de injectieleidingen bezig waar ik toch op serieuze problemen stoot namelijk het verven van de leidingen omdat die wit zijn en heb al van alles geprobeerd maar de verf blijft niet echt zitten , geprimmerd om daarna wit op te spuiten niks hielp ze zijn nu gespoten in witte primer van Tamiya odat op de spuitbus stond dat het ook voor metaal geschikt is liggen nu te drogen
dat was het voor even
Grt
Marc
 
Dit maakt het weer een pak interessanter.
 
Maar goed dat je wat ervaring hebt met VW hé Marc :winking:

Ik ben er zeker van dat dit wel goed komt, maar ik schrok wel van de prijs die je daar vermeld, zijn die kits dan met 25 karaat goud belegd of zo ?
 
Dany naargelang het model en de beschikbaarheid stijgen die enorm in prijs de vraag is welke zot het er aan geeft he
 
Ok hier ben ik terug , ze zeggen een ongeluk komt nooit alleen he wel ik heb prijs na mijn stommiteit daarstraks wel ik wilde gaan werken rijd mijn auto buiten alarm alles rood op mijn instrumentenpaneel " Kuhlwasser " ik ga snel kijken al mijn water weg geen lek te zien ook onder de auto niet ( denkelijk cilinderkoppakking ik hoop van niet ) water bijgevuld en gaan werken
Kom terug thuis en het plaatsje achter om naar de tuin te gaan hoor ik water lopen heel zachtjes " oh de kraanstaat nog te lopen " dacht ik niks was minder waar kraantje met de beste wil van de wereld dicht te draaien hoe vaster ik ze draaide hoe meer water eruit kwam , dan snel de hoofdkraan dicht gedraaid ook deze kreeg ik met de beste wil van de wereld niet dicht mijn grootste waterpomp tang erop gezet en uit alle macht gewrongen niet dicht te krijgen , leuk ik begon zenuwachtig te worden nog wat verder gekeken en ietsje verder stond een tweede kraan en die kreeg ik dichtgedraaid alsof de duivel ermee gemoeid was , morgen vroeg eerste werk een nieuwe kraan gaan kopen gelukkig niet ver van ons
Ok genoeg gezeverd even mijn frustraties kwijtgespeeld begin terug rustiger te worden
Waar was ik gebleven bij de benzineleidingen van de Porsche motor die dan toch geschilderd geraakt zijn


een voorbeeld van een benzineleiding



mijn eerste




de volgende



hier zijn ze allemaal op hun plaats




efkes geprobeerd of het allemaal past





de stoelen zijn ook al klaar met bloem bewerkt en inkleur gezet




een bovenaanzicht de benzinetank ook al geprobeerd




na het goed laten drogen van de Vallejo verf de oogverblindende glans van Zero Paint op gespoten







de decals ook al geprint deze kon ik zelf printen omdat er geen wit aan te pas kwam



Zo beste vrienden dat was het zowat sorry dat het misschien wat rommelachtig overkomt maar ik heb op dit moment andere katjes te geselen , het zal wel terug beteren ( meer uitleg bij de foto's enz )
Mijn excuses voor de hele uitleg ik moest het even kwijt allemaal
Marc
 
Sorry mannen verkeerde foto mijne kop staat er echt niet naar dus deze bedoelde ik

 
Tjah, Marc, en mens kan zo van die dagen hebben hé... zo heb ik ze tegenwoordig ook maar al te vaak.

De decals zien er alvast goed uit.
 
Beste Vrienden , omdat ik geen nieuwe onderdelen van Revell kan krijgen wegens te oud en deze kit loopt al snel naar de 150€ op E-Bay heb ik voor een alternatief gezocht en gevonden
Er komt een dikke Porsche motor allemaal overschotjes van een geweldige donatie van ne goeie kameraad van mij die gestopt was met zijn Porsche collectie
Natuurlijk paste deze motor niet dus de bodemplaat uitgezaagd en ervoor gezorgd dat de versnellingsbak toch op de juiste plaats blijft omdat de zijcardanassen daar in komen en deze de positie van de wielen maakt



Even een voorstelling , dit is het motorblok



De luchtaanzuigbuizen waar opzij de injectie plaats vind die verdikking zou de injecteur zijn ( hen er een geweldig filmpje van gezien op you-tube waar in die buizen van bovenaf gefilmd word bij een draaiende motor en daar zie je dus iedere benzine injectie




hier zie dat er al twee buizen zijn gemonteerd , ook zijn de bougiekabels al gemonteerd





nummerke drie




Op dit moment ben ik met de injectieleidingen bezig waar ik toch op serieuze problemen stoot namelijk het verven van de leidingen omdat die wit zijn en heb al van alles geprobeerd maar de verf blijft niet echt zitten , geprimmerd om daarna wit op te spuiten niks hielp ze zijn nu gespoten in witte primer van Tamiya odat op de spuitbus stond dat het ook voor metaal geschikt is liggen nu te drogen
dat was het voor even
Grt
Marc
Hallo Marc. Dat is echt een dikke tegenvaller dat je die onderdelen mankeert , gelukkig heb je al vervanging gevonden. Succes. Willy.
 
Ziet er mooi uit.De leidingen heeft echt een meerwaarde.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan