Hoofdsponsor

1/24 Porsche 962c Leyton House

Schaal 1/24 - 1/25

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
3.609
1227579-27767-22-pristine.jpg


Meer info over de wagen: https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_962

De kit is van Hasegawa met mallen van 1989. Oude mallen dus maar hopelijk valt de bouw wat mee.

Ik heb voor deze kit gekozen voor de mooie kleur en livery. Ik kies mijn kits gewoon uit op wat ik mooi vind en dat kan heel uiteenlopend zijn.

Ik heb ooit een fiatje 500 van tamiya gebouwd en voor de rest is het bouwen van auto’s me onbekend.

De bouw was bedoeld als een OOTB bouw zonder extra’s maar bij het openen van de doos zat er een kleine upgrade set van top studio in. Ik wist niet meer dat ik dat erbij had gekocht. Het is de boedoeling om gewoon lekker ontspannen te bouwen na de toch wel intensieve Ducati bouw.

Ik begin er normaal binnen een week ofzo aan, eerst even een modelbouw pauze.
 
Veel succes met deze knappe racewagen.
 
Succes en na uw motor zie ik hier iets knap komen.
 
In de volg mode :-)
 
Top Studio is een van de beste leveranciers van aftermarketgerei voor autokits. Daar ga je dus, zeker met de ervaring die je hebt opgedaan in het Ducati-project, veel plezier aan beleven zo valt te verwachten.

Om al een beetje in de stemming te komen... (na 20 seconden begint het spektakel)

 
Is eens een totaal ander model, veel succes.
Wat dat filmpje betreft: die mannen leggen precies een rookgordijn in het begin!
 
Merci mannen.

Niet echt een update maar iets dat ik wil rechtzetten. Ik had geschreven dat ik een PE set van top studio had maar ik heb me vergist.
Het betreft een PE vel van studio 27 . Ik heb net het eens overlopen en ga er 90% niet van gebruiken gewoon door heel slechte instructies.
Als je het al instructies kan noemen. Toch wel vaak een probleem met AM spul.

Ik zou het kunnen uitdokteren maar wil een 'eenvoudig' project om handen dus zal bijna helemaal OOTB worden. Eenvoudig in de zin van niet al te veel te moeten nadenken en gewoon bouwen. Wat niet wil zeggen dat het een eenvoudige kit is want daar heb ik nog niet echt zicht op.

De motor is niet aanwezig dus dat scheelt al wel veel.
 
Vergeten te melden dat de panellines niet overeen komen met de echte en de uitlaat zit een heel stuk te ver naar achter en klopt niet van vorm enz...

Er zijn verschillende uitvoeringen blijkbaar van de 962c en ze hebben er eentje gebruikt om de body van te maken en dan die body in alle varianten van kits gebruikt denk ik ipv de body telkens aan te passen aan de specifieke 962 van de kit. Ik ga de body ook niet liggen aanpassen maar gewoon gebruiken. Anders wordt dit weer een jarenplan en wil een snellere bouw nu.

Ik ben nog niet begonnen. Het weer is nog te goed dus ben vaak met de motor een toertje aan het doen nu het nog aangenaam is.
 
Je zegt dat je 90% niet gaat gebruiken vanwege slechte instructies; dat lijkt me nogal zonde. Kun je niet achterhalen, aan de hand van referentiefoto's en -filmpjes, hoe het hoort te zitten? Dat is bij veel aftermarketspul eerder noodzaak dan luxe, want de instructies zijn vaak erg onduidelijk.

Edit: ik lees nu dat je een eenvoudige bouw wil; maar waarom heb je dan die PE gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de kit had gekocht een hele tijd geleden had ik dat er blijkbaar bij gekocht. Ik wist het zelfs niet meer. Ik zou het nu niet opnieuw erbij gekocht hebben nu ik weet dat ik een eenvoudige bouw wil.
Ik had toen ook nog geen ervaring met AM spul dus wist ook niet dat vb. instructies zo slecht konden zijn.

Er zit vb. een plaat bij als bodypaneel om aan de zijkant te lijmen zodat de uitlaat op de juiste plaats komt. Die moet je dan ook nog wel uitsnijden maar op het PE paneel is dat gat er al dus kan je daarop aftekenen. Echter steekt die plaat dan de dikte van de PE uit de body dus zou dit dan verzonken moeten aanbrengen... De body net op die plaats alleen verdunnen zou dan nodig zijn en zo een werken wil ik in dit project niet steken bv.
 
amaai wat is dat allemaal zeg laat ons hopen dat het allemaal goed komt , ik zal mee duimen
 
2 dingen die dus helemaal niet juist zijn:

origineel:

HAS-20411-1.jpg


Dan de kit ootb:

10619576a.jpg


Je ziet dat het paneel van de uitlaat anders is en de positie en vorm van de uitlaat ook. Let ook op op de dragers van de spoiler, die zijn ook niet correct.
Zoals op de OOTB foto (die trouwens wel erg mooi is), komt het wel in het echt voor maar op andere versies met andere livery. Ik ga niet verder uitzoeken wat fout is want ga niet te diep graven.

M.a.w. Ze hebben het zich bij Hasegawa wel erg gemakkelijk gemaakt door de verschillende versies niet te voorzien van nieuwe onderdelen... Dus alles hetzelfde voor de 962c kits buiten decals.

Maar voor ik me er druk in ga maken heb ik beslist het OOTB te bouwen. Die foto hierboven is wel erg mooi dus als ik dat kan benaderen zal ik heel blij zijn.

Als ik te veel lul voor op dit forum en jullie enkel graag de bouwplaatjes zien dan geef je maar een seintje. Wou dit ook melden voor anderen als ze deze kit aanschaffen dat het dus niet allemaal correct is.
 
AM set instructies zijn altijd aan de magere kant Michel. Maar dat PE paneel voor de uitlaat moet je waarschijnlijk gewoon vervangen ipv bovenop de body te kleven. En ik ken jouw AM setje niet , maar misschien is het net ontworpen om die onjuistheden correcter te maken , is maar een idee hè….
 
Merci om mee te denken Anthony. Zou kunnen al is het daar wel erg dun voor en geen lijmvlak voorzien dan.
Ik ga er wel niet in zagen voor dat paneel. Ga wel een ander stuk wegzagen maar dat komt wel tijdens de bouw.

Volgende bouw zal ik meer aandacht schenken aan zo' n dingen . Ik weet dat dat cliche klinkt maar het is nu eenmaal zo :)
 
Volgende bouw zal ik meer aandacht schenken aan zo' n dingen . Ik weet dat dat cliche klinkt
Bij ieder ander zou het waarschijnlijk cliché klinken, maar jou hebben we het afgelopen jaar leren kennen als iemand die constant corrigeert, checkt, corrigeert, checkt... dus zeker geen cliché-verwijten alhier!

Ik kan trouwens uit jouw vergelijking niet afleiden dat de panelen anders zijn; een is bakboord en ander is stuurboord; ze zijn niet altijd symmetrisch he.
Als ik te veel lul voor op dit forum en jullie enkel graag de bouwplaatjes zien dan geef je maar een seintje.
Nee hoor, ik geniet ervan dat er inhoudelijk wordt gepost. Daar leren we met z'n allen van bij.
 
Ja hier zijn ze wel symmetrisch Roy, had ik niet aan gedacht om te vermelden.
 
Maar wat je toont als 'origineel' is toch een box art van Hasegawa, als ik het goed zie? Weet je zeker dat dat dan ook correct is? Maakt overigens allicht niet veel uit, out of box is out of box. En alleen de echte experts die zo'n auto van binnen en buiten kennen, valt zoiets op. Het is makkelijk om je in details te verliezen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan