Hoofdsponsor

1/16 Porsche 365 c cabrio 1/16 Revell

Marc mateke ge zijt er weer iets prachtig van aan het maken ...super (y)(y)(y)(y)
 
hoi vrienden , na lange periode van miserie ( vrouw , auto en andere zaken ) heb ik toch af toe nog wat kunnen bouwen , alles is stilletjes aan het beteren , nu het wat frisser word komt de zin om bijna voluit te bouwen er terug aan en ook zondag naar de eerste beurs en dan komen de kriebels weer boven
Ok hier gaan we
de bodem moest volgens plan zwart , maar Roy heeft me geleerd dat zwart op kleine schalen echt not done is , daarom koos ik voor donker grijs en heb het lichtjes verweerd



De motor waar je later niet al te veel van zal zien



de body in de eerste vernis ( clear lak ) gespoten







het interieur





Zo was het dan voor nu , eerst een beetje eten en dan volle bak bouwen
Doei
 
Seems like I missed this one,but great progress, and scratch on those carbs, cannot believe the quality of the plastic and all the sink marks, would have expected better from Revell, but a nice save looking good , Dash looks fantastic . Goed gedaan.
 
Ook ik kijk met bewondering voor wat ge hier uitsteekt.
Dashbord is inderdaad knap.
 
Ziet er veelbelovend uit. Wat het zwart betreft daar ben ik het volledig mee eens.Ik doe grijs bij het zwart en gebruik dit voor de bodem of als ik een zwart interieur wil.
 
Dank u GraemeB ( thanks ) en Pascal en Marc voor jullie positieve reactie
Marc
 
Mooie vorderingen Marc en die tip van dat donkergrijs moet ik onthouden.
 
NATO black also works great on scale cars as it is not as stark/sharp as the blacks
 
Hallo beste vrienden , eindelijk ik heb eindelijk een nieuw account kunnen maken op Flickr , omdat ik 997 fotokes heb staan op mijn account .
Nu het heeft heel wat voeten in de aarde gehad tot ik er was begonnen met een nieuw e-mail adres te maken maar dat zou niet gelukt zijn , dus wachten en opnieuw proberen dan de paswoorden ok om het kort te maken sinds gisteren kan ik opnieuw 1000 beelekes ( foto's) plaatsen "me happy "
Ok hier gaan we na ettelijke uren van herspuiten polijsten opblinken en verder te bouwen ben ik toch tot dit resultaat gekomen










ik werk heel rustig ( wat vele van ons niet gewoon zijn he ) omdat ik de laatste tijd niet veel kan bouwen , een uurtje hier een uurtje ginder maar we komen er wel
Marc
 
Weer een prachtig resultaat Marc ,maar dat zijn we gewoon van jou en rustig werken dat zie je zeker aan je resultaten en zo verder blijven doen ,we zijn in pensioen, hé :-p
 
Heb hem in het echt kunnen aanschouwen en vind hem er fantastisch uit zien.
Marc S.
 
thanks Marc en Swa voor de lovende woorden
 
Hallo beste vrienden , eindelijk ik heb eindelijk een nieuw account kunnen maken op Flickr , omdat ik 997 fotokes heb staan op mijn account .
Nu het heeft heel wat voeten in de aarde gehad tot ik er was begonnen met een nieuw e-mail adres te maken maar dat zou niet gelukt zijn , dus wachten en opnieuw proberen dan de paswoorden ok om het kort te maken sinds gisteren kan ik opnieuw 1000 beelekes ( foto's) plaatsen "me happy "
Ok hier gaan we na ettelijke uren van herspuiten polijsten opblinken en verder te bouwen ben ik toch tot dit resultaat gekomen










ik werk heel rustig ( wat vele van ons niet gewoon zijn he ) omdat ik de laatste tijd niet veel kan bouwen , een uurtje hier een uurtje ginder maar we komen er wel
Marc
Hallo Marc. Je mag trots zijn op het resultaat. Zeer mooie Porsche. Willy.
 
Thanks Willy we doen ons best he
Marc
 
Pracht van een Porsche aan het worden Marc.
Dat rustig werken, tja, dat is een luxe die we ons kunnen permitteren als gepensioneerde maar jij hebt bijkomend nog van alles te doen hé.
Ik werk misschien iets vlugger met meer modellen maar voor het moment amuseer ik me enorm met de modellen die ik bouw en dat is toch ook de essentie van onze hobby, of het nu vlug gaat of niet, juist have fun.
 
Thanks Erwin zelfs ik heb zo een periode gehad dat bijna om de 2 weken een model afwerkte
Nu is het wat minder omdat ik Liliane meer help het is te zeggen dat ik bijna alles alleen doe in het huishouden , maar ik klaag niet hoor ik doe dat zelfs graag en dan heb ik nog een bijjobke in de carwash achter de hoek bij ons het is niet veel werk maar je bent al snel een uurtje kwijt he
 
Heel mooi resultaat wat je al laat zien.
Plezant als je het zo blinkend krijgt.
 
Ja Pascal het heeft deftig werk gekost spuiten schuren vernis ( clear ) spuiten schuren en dan polijsten in Antwerpen zeggen polieren he in drie tot vier stages om dan op het allerlaatste een blauw gekleurde Simonis ( Turtle Wax ) om de witte restanten onzichtbaar te maken die je dikwijls krijgt op moeilijk bereikbare plekjes of onder randjes
Thanks Pascal voor uw commentaar
 
Na het poetsen wacht ik meestal een dag en was het model met sopje een zacht kwastje om de poetsresten en die vettige waas te verwijderen.

Maar gaat om de Porsche helaas geen Janis Jopling uitvoering :laugh: maar ziet er verder prima uit mooi in de lak.
 
dank u Ron voor de tip zal ik zeker in gedachte houden
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan