Hoofdsponsor

1/24 Peterbilt 359 [!]

  • Onderwerp starter JOHN DE ROOY
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JOHN DE ROOY

Guest
Hoi medebouwers,

ik heb mijn laten over halen om aan een vrachtauto te beginnen. Niet zo maar natuurlijk een peterbilt voor de trucker een stokpaardje onder de vrachtwagens. :eek:

1_sl032.jpg

Ik ben nog maar net met de opzoekingen gestart dus alle hulp is welkom.:D
Het zal er een rc aangedreven vrachtwagen zijn,heb ereen gezien op de NL-forum schaal 1/4. Hij was ook te zien in Genk.
Zijn soms mensen die weten hoe ik aan een tekening kan geraken. Of ereen gemaakt hebben en er toevallig een tekening heeft, laat het me even weten.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:eek: Een vrachtwagen? ik heb er zelf nog een op zolder liggen. Weet alleen de kleur ervan. :D Dan heb je het ook gehad met de kennis op het vrachtwagen gebied. :confused: Maar ik Vind Petervanderbild wagens wel erg mooi om te zien. :D Dus dit stok paardje zal ik zeker volgen. Heel veel succes en natuurlijk plezier met het bouwen ervan.
 
RC vrachtwagen, dat is iets wat ik nog nooit heb gezien, daarom ben ik ook benieuwd hoe dit in zen werk gaat, succes met uw project en deze blijf ik dan ook volgen.
 
hoi,john
in nederland is een club voor rc vrachtwagens.
meschien kunnen die mensen u op weg helpen voor de tekeningen.
ik zal in elk geval alvast beginnen zoeken op het net,je weet maar nooit.
ik zal je zeker volgen,dit is iets dat je niet in een paar maanden voor elkaar krygt.
groetjes,ronny
ps,in het slechtste geval meschien een optie,om van een bouwdoos alles opmeten en zelf een plan te tekenen
 
Laatst bewerkt:
[mod]


Ik heb deze verplaatst naar het gedeelte "RC". Er was echter (nog) niks voorzien voor vrachtwagens, dus hebben we dit even snel opgelost

[/mod]
 
Hoi medebouwers,

ik ben al vol opzoekwerk gedaan, het zal een hele klus worden.

@ pantani(Dirk), ik ze er zeker een verslag van maken!!

@ Ronny, ik net als jou ook de site van RC trucks 1/4 gevonden.
En heb er al een mail naar toe gestuurd en hoop op reactie, wat betreft een bouwdoos heb ik nog niet over PB 359 gevonden!!!

Maar heb al een pak foto's gevonden voor als model.

1_76039733.jpg
dit het de grootste kans als model!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:eek:
Scratchen. :D

Dat ga ik zeker volgen. Geweldig.
Heel veel succes.
 
ja man
dat ziet er groot uit
die project ga ik ook volgen
laat maar komen
veel bouwgenot
mvg yoni
 
john,
als de bouwstart,dan word het met de vlam in de pyp schuur ik
door.......
groetjes,ronny
 
opdate PB 359

Hoi medebouwers,

ik heb al wat opzoek verricht wacko en zal na de raad van Ronny en bouwpakket gaan halen. al is maar als model of op de kast!! ;)

Ik heb nog niets gehoord van de rc truckers maar dat komt wel!

Maar er komt al zicht in de voorbereidingen ,heb wat gevonden voor de aandrijving www.alfisti.nl
moet te doen zijn. Wie had dat gedacht?

Maar ik hou jullie op de hoogte!!!
 
Scratchen :eek:
Ik krijg het al warm en koud als ik eraan denk maar dit ga ik zeker heel aandachtig volgen!

Veel succes

Groetjes

Carl
 
Ik heb die site eens bekeken. Die man weet echt waar hij mee bezig is. :D Heel gaaf. Een moterke van een minibike. Je moet er maar op komen. Maar ik denk dat een electromotor toch mooier zou zijn. Die zie je niet zo zitten. Kun je ook nog een cabine inrichting maken. Wat gaat de maat worden en de schaal trouwens. :)
 
Hoi Rik,

we hebben besloten om op schaal 1/4 te werken, zodat we een oplegger kunnen maken voor mijn zee-,visarend te vervoeren.
Zou een prachtig zicht zijn denkje niet?
De motor dacht ik ook een elektro te nemen, het zou inderdaad mooi zijn als je de kabine kunt inrichten.
Ik heb al eentje gezien waar er een pop aan het stuur zit die mee stuurde (prachtig zicht).
 
Ik heb al eentje gezien waar er een pop aan het stuur zit die mee stuurde (prachtig zicht).
Dat lijkt mij ook. Nog nooit gezien. Volgens mij gaat dat echt gaaf worden. Hoe groot is de zeearend eigenlijk. Die heeft toch niet de schaal van 1/4 of zit ik nu verkeerd. Iig zal het een flinke vrachtwagen worden. :eek:
 
Hoi Rik,

goed op gemerkt mijn boot is 1/20, dus zal ik een soort dieplader moeten maken.
Ik zat eraan de denken om ereen met een verstelbare achterassen die je wel eens ziet waar ze grote boomstammen mee vervoeren.

Daarom hebben we ook afbeeldingen van een verlengde trekker gezocht. Want je moet rekening houden met het draaien!!!

1_76039733.jpg

1_76039743.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben zeer benieuwd. Ik blijf dit dan ook zeker volgen. En kun je dan straks het schip daarmee ook te water laten? Zou ook gaaf zijn?
 
Rolstoelmotoren

Hoi modelbouwers,

Een vraagje heeft er iemand die al eens met een rolstoelmotor heeft gewerkt.wacko
Ik ben aan het uitzoeken om eventeel deze motor in de truck te steken.
Deze is krachtig en wordt ook al in modeltreinen gebruikt. Ze bruiken er meestal twee, en ze werken op 24V. Het verbruik is ongeveer rond 250 a 300 w.
 
john,
op het forum van modeltrucks is er zo als je wel weet iemand
die het geeft gedaan.
volgens die persoon werkt het perfeckt.
gelaas ik heb geen ervaring met rolstoelmotoren.
ik dacht zelfs dat ze ook een stuk van de aandryf as gebruiken of hoe het ding ook mag noemen.
sukses,groetjes,ronny
 
He, he, he, John dat van die rolstoel motoren zal perfect werken. Weet je al van welke rolstoel je de motor wilt afhalen. Neem bijvoorbeeld de beetle's die hebben een twee motorige aandrijving. Maar ook de stuurmotor is een zeer krachtige motor. En die is een stuk kleiner. Wel zul er een releigh tussen moeten plaatsen. Dit om de draaisnelheid goed te kunnen beheersen. Die is niet zomaar met een regelaar te regelen. Ik weet dat er in het moederboard van een rolstoel een CE1 print zit. Deze zorgt voor een stabiele stroomvoorziening. De motoren zijn erg piekgevoelig. Dus als je aan zo'n motor kan komen. Neem dan ook de electronische snelheid regeling over. Die kun je dan op je RC aansluiten. Wanneer je de bedieningsunit ziet. Zie je daar een soort van joystick op zitten. Daar zit alles in. Als je deze uit elkaar haalt zit daar een printplaat in. En daarop zul je een viertal potmeters zien zitten. Deze staan in verbinding met de mechanische pook. Deze mechanische pook kun je koppelen aan de cervo. Dan wel de zwenk-potmeters afsluiten. Dan nemen deze geen stroom meer af. Dan gaat je battarij langer mee. Het geheel werkt als het goed is op 24v of 12v. Kijk dan naar de 12volt inrichting. Dan kun je een sealed accu nemen van een scooter. om de motor aan te sturen te samen met het bedieningspanneel. De rest laat je gewoon via de rc lopen. Anders kom je in de knoop met de stroom voorziening.

Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje begrijpt. Ik heb hiervan mijn vak gehad. :eek: Ben er twee jaar geleden er uit gestapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan