Hoofdsponsor

Anders / onbekend Para.Cdo Jaren 80.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Tijdens het wachten op drogen van diorama weer aan een buste begonnen.
Heb altijd al een poging willen wagen om zwart en wit te schilderen en nu was dit een uitstekend moment om er aan te beginnen.
En voor de eerste keer ben ik dik tevreden van het resultaat al is het nooit 100%.
Om het figuur van Jiver naar de jaren 80 te krijgen waren er een paar aanpassingen nodig.
daar de smoke vesten ouder waren en een andere uitvoering hadden heb ik het bij het linnen vest gehouden.
De ombouw kon beter maar we leren intussen toch.

DSC02091.JPGDSC02101.JPGDSC02112.JPGDSC02113.JPGDSC02112.JPGDSC02113.JPGDSC02117.JPGDSC02119.JPGDSC02121.JPGDSC02125.JPG
 
Tijdens het wachten op drogen van diorama weer aan een buste begonnen.
Heb altijd al een poging willen wagen om zwart en wit te schilderen en nu was dit een uitstekend moment om er aan te beginnen.
En voor de eerste keer ben ik dik tevreden van het resultaat al is het nooit 100%.
Om het figuur van Jiver naar de jaren 80 te krijgen waren er een paar aanpassingen nodig.
daar de smoke vesten ouder waren en een andere uitvoering hadden heb ik het bij het linnen vest gehouden.
De ombouw kon beter maar we leren intussen toch.

Bekijk bijlage 422951Bekijk bijlage 422952Bekijk bijlage 422953Bekijk bijlage 422954Bekijk bijlage 422955Bekijk bijlage 422956Bekijk bijlage 422957Bekijk bijlage 422958Bekijk bijlage 422959Bekijk bijlage 422961
Hallo Pascal. Fascinerende ogen ,echt een indringende blik .Willy.
 
" tijdens het wachten op drogen " zelfs als ik 2 schepen behandel met epoxy krijg ik dit nog niet gedaan.
Ik weet niet wat de figuur schilders gaan op te merken hebben maar ikke in elk geval nikske. PRACHTIG gedaan.
 
Man, Pascal, gewoon prachtig !
Deze moet zeker niet onderdoen bij andere bustes gemaakt en geschilderd door andere leden op dit forum. Ik doe het je zeker niet na, wow…
 
Mooi stukje werk Pascal.
 
Bedankt mannen.
Dit mag dan ook afgesloten worden.
 
Pascal geweldig gedaan en dat voor een eerste buste , efkes slikken , knap kerel
Marc
 
Bedankt Marc.
Is wel niet mijn eerste buste hoor (stuk of 6) maar deze is wel de eerste keer in zwart wit.
 
wel dat is dan ook zeer knap gedaan
 
De kleine aanpassingen zijn goed geworden, greenstuff is wel niet zo geschikt voor grotere stukken omdat je het moeilijk glad krijgt.
Je eerste poging in B&W vind ik goed, als je monochroom schildert moet je echter nog meer durven als in kleur.
Is natuurlijk gemakkelijk gezegd, en monochroom is ook eigenlijk nooit echt zwart & wit en alle kleuren grijs die je er uit kan maken.
De figuur hieronder heb ik toen ook enkel B&W gemaakt, ik heb er ettelijke f**ks en andere scheldwoorden in verbruikt tijdens het schilderproces.
Maar hij blijft een beetje een grijze muis.

_DSC8204.JPG

Deze ben ik nog aan bezig, hier zitten ook blauw, groen en bruin in de grijstonen verwerkt. Niet te veel omdat je anders over je doel schiet, maar het geeft juist dat kleine beetje meer om het beter tot zijn recht te laten komen.

_DSC7786.JPG


Maar zoals geschreven, ge zijt zeker op de goede weg.
Grtx Jan
 
Dank u Jan voor de uitleg en mooie voorbeelden ( waar je de ervaring heel mooi kan zien) die ik met veel aandacht volg.

Over hoe en wat valt heel wat te schrijven en hoop u tegen te komen op beurs als die terug beginnen want dit schrijven word wat veel.

Met wat ik begrijp als ik erover lees gaat het vooral om contrasten en de grijswaarden, van licht naar donker enz.

Ik begrijp uw uitleg volledig en ben vraag mij af of dit niet meer met warmte en koude grijstinten te maken heeft als dit bestaat.

Heb zijn muts en linnen vest begonnen met nato groen (enige kleur die ik heb gebruikt) en dan van scale 75 nacar- 02 en rainy gray ----60 wat ook grijstinten zijn.

Verder heb ik grijstinten van vallejo gebruikt white grey en white en natuurlijk zwart.

Van daaruit heb ik verschillende grijze tinten gemengd en op waterige af aangebracht.

Heb hier nog enkele zwart wit foto’s en er is niet 1 met de zelfde grijswaarden ook zijn er enkele vergeeld wat weer en ander effect geeft.

Vind dit een geweldig onderwerp en ga me er graag eens verder in verdiepen.

Mooie voorbeelden zijn die foto’s van plaatsen uit ww2 die ze nu in hedendaagse kleuren geven en soms is de omgeving niet veel veranderd en dat geeft mooie voorbeelden hoe kleuren er op die plaats in het zwart wit uit zien en dan nog rekening houden met weersomstandigheden die weer invloed hebben naar licht en donker enz.

Reuze interessant onderwerp waar ik toch eens wat verder in ga graven.
 
Pascal, goe bezig maat..., inderdaad uw verf zeer dun aanbrengen met doorzichtige lagen..., knappe resultaten...
 
De buste van de para is niet slecht (ik zou het zelf zeker niet beter doen).
Ik heb wel een klein probleempje met de snor van het heerschap. Die lijkt mij niet echt realistisch, een beetje alsof er een valse snor opgekleefd is. Voor de rest een mooie buste.
 
Nogmaals dank voor de reacties en aandachtpunten wat ik zeer apprecieer en meeneem naar volgende werken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan