Hoofdsponsor

1/35 panther ausf. G [!]

bedankt voor de fijne reacties mannen

grten jurgen
 
Inderdaad een schitterende bouw, mooie details en netjes gewerkt, eigenlijk zonde om onder de verf te zetten, helaas gebeurd dat vaker ;) Ik volg het met belangstelling, heb er ook een kit van liggen, wie weet begin ik er ooit aan ;)
Succes met het schilderwerk!
Johanna
 
foto 5.
Als je die foto vanop een afstand bekijkt zie je toch een camopatroon in de zimmerit op de onderbouw. Is dat een-vooraf-geprint-om-te-schilderen-patroon of is het een trick of the light ?
 
@jip: het is inderdaad zo,als hij eenmaal gespoten is dat je er niets meer van ziet wat werk je er aangedaan hebt:8
de kit op zich past goed in elkaar,dus maar niet te lang laten liggen zou ik zeggen :D

@famo: het was geen slecht gedacht van het zo op voorhand is te proberen voor een camo patroon aan te brengen,maar in dit geval is het
de vlekken secondenlijm die je nog ziet door de zimmerit uit :$


grten jurgen
 
Vind het heel mooi met al die PE. Is eigenlijk te mooi om erna overschilderd te worden. As naked kit zou hij ook niet misstaan.

1 bemerking echter. Op de achterkant zie ik 2 jerrycans naast de normaal redelijk hete uitlaatpijpen. Als daar benzine inzat lijkt mij dat een explosieve combinatie. Zou er dan maar een wit kruis opschilderen zodat je specifieerd dat het om waterjerrycans gaat.

Jean-Marie
 
Deze is wel erg gedetailleerd ! Zeer zuiver gebouwd ook. Mooie aankleding, dat emmertje dat doet het hem telkens !
 
1 bemerking echter. Op de achterkant zie ik 2 jerrycans naast de normaal redelijk hete uitlaatpijpen. Als daar benzine inzat lijkt mij dat een explosieve combinatie. Zou er dan maar een wit kruis opschilderen zodat je specifieerd dat het om waterjerrycans gaat.

Jean-Marie
Voor zover ik weet gebruikte de Duitsers geen witte markeringen op hun jerrycans voor water, die hadden daar specifieke jerrycans voor met de indruk "wasser".

attachment.jpg
 
Op de foto die G hier toont zie je wel witte sporen op de kan.
Ik dacht ook dat ze het soms deden om het verschil heel duidelijk te maken tussen brandstof en water.
In het heetst van de strijd heeft men niet steeds tijd om e lezen.
 
Dit klopt zeer zeker, Duisters deden dit ook.

Grtz Bart.
 
@Walesha : de foto van je jerrycan is gedateerd 1944. Het witte kruis om aan te geven dat er water in de jerrycan zit werd ingevoerd tijdens de Afrika-campagne, dus tussen 1941 en 1943...

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan