Hoofdsponsor

1/32 P51-D Mustang Voodoo [wip]

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Het recent geopende topic van Bart heeft mij aangestoken om ook mijn dragon bouwdoos open te trekken. Het leek me wel een goed idee om samen met hem te bouwen, zo kan ik van hem afkijken als er zich problemen voor doen :laugh:
Ik zat al een hele tijd te denken over welke versie ik graag zou bouwen en heb meerdere uren prentjes zitten kijken op het internet. Tot er een lampje ging branden en ik "mustang race plane" typte in de zoekbalk. Man, wat een kleurschema's, wat een vormen, wat een prestaties! 8)

Deze voormalige warbirds, na de oorlog verkocht als overschot, werden door particulieren omgebouwd tot echte racers. Sommigen zelfs zo dat er van de originele mustang niet veel meer overblijft. Voor meer info verwijs ik graag door naar wikipedia en google.

De racer die ik ga bouwen is de winnaar van de Reno air race 2013, Mustang 44-73415 "Voodoo". Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem met bubble-canopy of met turtle deck en race-canopy ga bouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bouwdoos
attachment.jpg

De inhoud
attachment.jpg
 
Leuk, is fijn met zijn tweeen een mustang bouwen, heb je een voorbeeld tomas.

Succes met de bouw van de mustang.
 
Jaja,

Laat maar komen die vliegerkes:P

Grtz.

Luc8)
 
Hoe meer foto's ik bekijk, hoe meer ik me beklaag dat ik hier aan begonnen ben :laugh:

Pascal, ik had totaal geen idee dat deze ook in kit bestond. Er bestaan zelfs veel air racers in kitvorm, meestal wel in kleinere schaal :8 Zou dus best wel kunnen dat ik onderweg van dit kleurschema ga afstappen en deze in een ander jasje steek.

MrArtex, Bart, Lucske, Luciano, bedankt. We maken er het beste van zolang ik er plezier in heb, anders gaat hij aan de kant. Gelukkig ben ik ondertussen aan een nevenproject bezig zodat ik voldoende afwisseling heb.

De vooruitgang blijft voorlopig bij wat kleine dingen aan de motor. Paar spleetjes dichtmaken met styreen en plamuur.
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan