Hoofdsponsor

1/48 P40-N Warhawk "Geronimo" (Hasegawa)

De P-40 is vandaag volledig afgewerkt. Ik heb de weinige vrije tijd die ik heb volledig besteed aan het verder bouwen en airbrushen van deze jager. Vandaar dit beknopt verslagje.
Wat ik wel nog meedelen is dat ik voor het eerst geairbrusht heb met de verfjes van lifecolor en ik ben er helemaal wild van! Topkwaliteit! Je betaalt wel wat meer dan Tamiya-verf, maar het resultaat is er dan ook wel naar.
De kleuren die ik heb gebruikt zijn: R.L.M. 76 - Lichtblau en UA 406 - Tropical Tan 2. De decals komen ook uit de kit. De uitlaten komen van Quickboost.

Pictures:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
In naam van mijn dochter (die ook vliegtuigen bouwt) moet ik zeggen dat dit een heel mooi vliegtuigje is.
(daar heeft ze nog gelijk in ook).
 
Yep zeer geslaagd.

Mag ik je pm'en over life color? Ik heb daar ook verf van gekocht, maar dat wil niet zo lukken en daarom wil ik wat tips vragen.
Dit is een van mijn favoriete jagers, beeldschone lijnen naar mijn smaak.
 
Vraag maar raak stpeeke! dit hoeft niet in PM, je kan je vraag gewoon hier stellen op het forum. Zo kan iedereen tips meepikken.
 
die is goed gelukt zou ik zo zeggen, vooral leuk die details zoals de olie van achter de spinner.

Waarmee heb je de rivetten gemaakt die zich op het bulkhead achter de piloot bevinden?

is het eventueel nog een mogelijk om ook een paar aflopers te plaatsen op de droptank?
 
Hey,

Indd, prachtstuk geworden ;) met een zeer strak verfjasje.
 
@ Silenoz: die rivetten zaten er zo op. Op de droptank zit zeker ook wat smurrie (alleen niet goed zichtbaar op de foto). Vrijdag breng ik hem eens mee naar de vergadering.
@ Swaken: strak verfjasje --> thx to Lifecolor paints!
 
Merci. Over lifecolor. Ik vind dat nogal waterige verf. Ze,loopt nogal als ik ermee spuit. Ik verdunde met hun eigen verdunner. Gebruik je iets hogere druk, welke naald/nozzle dikte? Is het normaal dat je precies een natte laag opbrengt waarover je maar moeilijk een tweede keer kan spuiten omdat de verf gaat lopen? Krijg je er fijne camouflagepatronen mee gespoten zonder dat de verf in mekaar loopt?
Je ziet, bij mij ging het goed mis, maar je maakt me nieuwsgierig! Die hebben een leuke collectie kleuren en handige potjes. Dat trok mij aan bij lifecolor. Als je nu ook nog zegt dat ze fijnere pigmenten hebben dan tamiya en gunze, tja, dan ben ik toch wel geïnteresseerd. Ik heb ook al valejo geprobeerd, maar dan niet de vallejo air. En die gewone vallejo krijg ik niet goed verdund om te spuiten. Ik hoor het graag van je. Maar misschien start ik beter iets in airbrushen? Wat denk je? Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
@ Steepke: Ik heb de verf verdund met gedemineraliseerd water tot een melkachtige oplossing. Verf werd aangebracht met een Evolution Two in One, 0.4 mm nozzle en een druk van ongeveer 20 psi (1,2 kg/cm²). Wel heb ik het model eerst voorzien van een grondlaag, Tamiya-primer uit de spuitbus. Daarna een preshade met zwarte Tamiya-verf op panellines.
Voor de rest is het belangrijk om altijd eerst eens te oefenen op een proefstukje zodat je druk / verdunning nog altijd kan aanpassen.
 
Dank je. Ga ik proberen. Nu weet ik weer waarom ik lifecolor had gekocht, omdat ze voor een model de enige waren die een exacte kleur hadden. Ik weet alleen niet meer voor welk model.
En 20 psi is toevallig ook de druk waarmee ik de laatste tijd goed resultaat heb. Vroeger spoot ik op lagere druk maar veelal atomiseerde de verf niet zo goed.

Heb je life color al gecombineerd met andere verf?
 
neen, het was ook de eerste keer dat ik met Life Color verf heb gewerkt. Maar in de toekomst zal ik er zeker nog mee werken.
 
@ moderators: de eindfoto's mogen bij de afgewerkte projecten.
 
Mooie bouw van een mooi vliegtuig, proficiat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan