Hoofdsponsor

1/35 Opel Maultier Kofferaufbau

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
Deels OOB maar met toevoeging van after market conversie set.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 4 Mei
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
die inkijk foto's zijn toch de realiteit, gewoon prachtig. maar ik begrijp dat je het interieur wat beter in beeld had willen brengen want daar steekt meestal knap wat werk in.
 
Die inkijk foto's zijn geweldig goed gedaan en aangenaam om naar te kijken.
 
Erwin, als je geen plasticard liggen hebt voor je kasten, dan zou het toch iets dikker moeten zijn dan gewoon papier. Maak de kasten volledig, dus niet alleen een frontje, dan zullen ze hun rechte vorm aannemen door de plooilijnen. Ik ben wel blij dat er hier nog eens een Maultier opduikt, ik heb die van Dragon nog ergens liggen maar dat wordt een open bak.
 
Fijn om ook het interieur te zien, knap!
En allicht stomme vraag maar kunnen de wielen/rupswielen bewegen of zitten deze vast?
 
Fijn om ook het interieur te zien, knap!
En allicht stomme vraag maar kunnen de wielen/rupswielen bewegen of zitten deze vast?
In principe kunnen de rupsen bewegen maar het zijn dropveters en dus licht en hierdoor komen ze niet op de terugloopwielen te liggen maar zweven ze er boven. Ik heb ze daarom verlijmt om het effect van gewicht weer te geven.
Op mijn model kunnen ze dus niet bewegen.

@steven: je hebt gelijk maar het is allemaal een beetje begonnen als een experiment en uiteindelijk had ik geen zin meer om nog eens alles te herdoen. Het voertuig zal hoogstens te zien zijn op een clubstand (misschien op de Nationals) maar dat zal het dan ook zijn.
 
Het heeft even stil gelegen maar hij is toch bijna afgewerkt. ik zeg bijna want de foto's die ik deze avond genomen heb tonen nog foutjes.

Bij het samenbrengen van de truck en de koffer viel mij toch op hoe hoog die stond en dat kwam in de eerste plaats door zes kleine pinnen die voorzien zijn op de steunen van de truck. Deze dus eerst er af en dat scheelde al een goede millimeter maar het klopte nog niet.
De 6 basispunten maakten wel contact maar de andere stukken niet en dus moest de koffer verlagen.
Ik zag geen andere manier dan de vierkante vijl boven te halen en met grof doch berekend geweld de resin steunen van de koffer uit te vijlen.

Aanpassen.jpg

Dat was een werkje waar ik eerder aan gedacht diende te hebben maar het is uiteindelijk goed gekomen.

Gisteren en vandaag wat verder aan geprutst en vanavond hadden we dit resultaat:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Hier zit nog een fout, de kleurscheiding op het achterpaneel is te groot.

Fin 5.jpg

De conversie kit voorzag geen nieuwe decals en ik heb er maar uit de basis kit gebruikt. Het voertuig maakt nu deel uit van 98 Inf. Div. (Mot),
Gren. Rgt. 284, IX Armee Korps, 1° Pz. Armee (Heinrich), HGr. Nord Ukraine, September 1944.

Zal morgen trachten foto's te nemen in open lucht.
 
Ik vind het top, inclusief de inkijk foto's, zeer geslaagd naar mijn bescheiden mening.
 
Kijk al uit naar buiten lucht foto's.
Mooi voertuig geworden.
 
Voilà, hier de laatste foto's van deze Opel Blitz Maultier met Koffer opbouw.
Foto's deze middag genomen in open lucht doch zonder doorbrekende zon.
Ik ga niks meer aan dit voertuig veranderen, het staat ondertussen in de glazen kast bij zijn Duitse wapenbroeders.

Outdoor 1.jpg

Outdoor 2.jpg

Outdoor 3.jpg

Outdoor 4.jpg

Outdoor 5.jpg

Outdoor 6.jpg

Outdoor 7.jpg

Outdoor 8.jpg

Blij dat deze afgewerkt is, 2 dozen minder in stock.
 
Erg mooi gedaan Erwin! Het is een statige combinatie geworden.
 
Mooie foto's van een knap gemaakt voertuig
 
Mooi resultaat, wel grappig eigenlijk dat je in de opbouw nog ziet waar de locatie van de achteras was in de versie zonder rupsbanden. En wat me nu pas voor het eerst in mijn leven opvalt (tjah, ik ben nu eenmaal nooit een Opel fan geweest), is dat de woorden op de grille toen reeds het nu nog steeds gekende bliksem-logo vormden.
 
Ja en ‘Blitz’ de Duitse betekenis van dat logo.
 
zalig , mooi gedaan
Ik zou hem graag in het echt willen ontmoeten dan kan ik nog meer genieten
Marc
 
Dit is inderdaad een mooi model geworden.
En heel leuk dat je daar ook eens kan binnenin piepen.
Complimenten voor de kwaliteit van de foto's (y)

Grtz.

Luc:cool:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan