Hoofdsponsor

Anders / onbekend Ombouw van een Gnom tot Hasseltse jeneverdrinker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
een van mijn projekten van 2012, de ombouw van een Gnom tot een hasseltse jeneverdrinker.
Aan gezien er van deze Figuur op elke beurz wel enkele te zien zijn had ik het idee mijn figuur iets om te bouwen en het mannetje op te dragen aan de jaarlijkse jeneverfeesten in Hasselt. Deze figuur is louter fictief en elke gelijkenis met een mens is louter toeval.

Als eerste verdwijnt de hoed, pijp en geldbuitel in de scratchbox evenals de sockel.
Daarna werden de kleine foutjes en bestaande gaten opgevult met Apoxiesculpt


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Als volgende heb ik inplaats van de pijp hem een sjafje bezorgt en een bolhoed eveneens in Apoxie Sculpt

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hierna werd op de drinkbeker een H gemodeleerd als referentie naar de stad Hasselt
De Volgende stap was het schilderen van het ettiket op de jeneverkruik 3x4 mm freehand.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De laatste weken heb ik dan in mijn krappe vrijetijd het Figuurtje afgewerkt, hij is volledig geschildert in Acryl verf van Vallejo Model Color
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Als laatste moet ik nu nog een deftige sockel bouwen.

Grtx Jan
 
k vind hem zeer geslaagd

mooi gedaan
 
Prachtig hoor.
Daar neem ik ook mijne hoed voor af ;)
 
Ofwel een klein ventje, ofwel een flinke kruik... SCHOL! :laugh:

Wel goed gedaan... Hasseltse jenever... mijn favoriet! :D
 
Knap gedaan ,weer een bedreven en getalenteerde figuurbouwer/schilder bij ;)
 
Prachtig man.......:8:8 Heeeel mooi figuurtje en goed gesculpt ;) Die Apoxie Sculpt heb je daar goeie ervaringen bij ...lang bewerkbaar ?...waar koop je die ......blijven voort doen man ...je hebt de feeling......;););)
 
Ben blij dat hij jullie bevalt.

Apoxie Sculpt is vergelijkbaar met Magic Sculp, vindt het persoonlijk iets fijner (minder korrelig) gekocht op een beurs in Antwerpen.
Is te bestellen bij http://www.fredericus-rex.de/ vind ik persoonlijk een betrouwbare handelaar
verwerkingsduur is afhankelijk van de verhouding, bij 1/1 is het aangenaam werken 30 minuten daarna wordt het taaier. volledig uitgehard 120 minuten
daarna is het steenhard, kan man het snijden of schuren.

Magic Sculp is te bestellen bij http://www.sockelshop.de/catalog/pu....html?osCsid=e0826dadd36f4b0c1b4560f31c31abe0 heb ik persoonlijk geen ervaring mee. (nog niet)
Grtx Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan