Hoofdsponsor

1/24 Old barn with VW bus

Schaal 1/24 - 1/25
Ruimte genoeg om er nog wat werkmateriaal er bij te zetten :D

Ziet er goed uit hoor, benieuwd wat er nog allemaal bij komt.
 
hopla! nog ne stoel erbij om te volgen ! :D

grt Nicolas
 
ik ga ook volgen, aangezien ik iets in dezelfde genre wou bouwen
 
Ziet er goed uit , mooi filmpje over het maken van zo'n dakplaten ;)

Doe zo verder ;)
 
Weer wat verder gedaan de eerst golf platen geplaatst op de zij kant.

attachment.jpg

Onder tussen een toog gaan halen en 2 baarkrukken^^:laugh:

attachment.jpg

attachment.jpg

Neen zelf gemaakt ...... Speciaal een beetje krom en scheef gemaakt moet een beetje passen in het geheel.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Peter, prachtig, hier geniet je van, blijf volgen.
 
Ziet er goed uit Peter. Mooi gemaakte toevoegingen...
We blijven volgen.

Mark
 
super toffe details al , dat van die golfplaten is ook wel leuk om te weten.
 
Mooi en een goeie tip voor het maken van golfplaten.

Misschien een klein detail, als ik mag, zouden die kleinere golfplaten niet onder de onderkant van de bovenste platen moeten schuiven? Die kleinere platen stellen misschien een 'achteraf'-herstelling voor maar denk dat ze die toch zouden proberen om wat onder de bovenste te schuiven, zoals het nu is denk ik dat het nat zal worden binnen als het regent :). het is maar een gedacht hé.

Grtn Eric
 
@Eric, je hebt wel een punt, maar omdat het om een "OLD barn" gaat lijkt het me niet onmogelijk dat die golfplaten met de tijd wel rare kapriolen hebben gemaakt... in welke tijd situeert zich die schuur... honderd jaar geleden mss en toen waren golfplaten nog niet die van vandaag hé? Komt er ook nog de kwaliteit van het hout van het gebinte bij waar men hout gebruikte dat op het moment voorhanden was en niet elke houtsoort is natuurlijk even duurzaam, een schuur was trouwens destijds ook maar bijzaak en niet zo duurzaam gebouwd als een woning. Ik heb al meer schuren en stalletjes gezien waar alles schots en scheef hangt hoor.
 
Misschien een klein detail, als ik mag, zouden die kleinere golfplaten niet onder de onderkant van de bovenste platen moeten schuiven?

Eric heeft hier wel een (belangrijk) punt.

maar omdat het om een "OLD barn" gaat lijkt het me niet onmogelijk dat die golfplaten met de tijd wel rare capriolen hebben gemaakt...

De mensen maken al duizenden jaren daken op hun hutten, huizen, woningen,... en al vanaf het begin wist men dat men onderaan begint, en zo opbouwt naar boven toe... Op die manier loopt het water mooi VAN het dak, andersom loopt het water DOOR het dak.
Capriolen of niet, een klein beetje logica is genoeg om dit te beseffen ;)
 
Klopt helemaal Beyond, maar het zou niet de eerste keer zijn dat men een verschoven golfplaat op de verkeerde manier terug schuift, ttz: ipv onder elkaar, boven elkaar en dan verwonderd zijn dat het dak nog steeds lekt! :huh:
Enfin, zoals ik al zei: bij dergelijke oude bouwwerken kan je van alles tegenkomen... kijk maar eens goed rond op "den buiten" en je zal zelf zeggen: "wat the f**k is dat voor iets! :P
 
Hihi hihi leuk om de discussie te volgen............
Maar wie zegt dat ze al allemaal geplaatst zijn.er moeten er nog bij komen die er wel onder zullen zitten.
Maar vind het wel leuk dat er meegedacht word.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan