Mooi ambachtelijk werk weer.
Dank je Roy, ambachtelijk is het zeker.
Leerrijk wat de uitleg betreft en een heel mooi resultaat weer.
Dank Pascal!
Goede tactiek om de roedes te buigen, moet ik onthouden, kan misschien van pas komen bij het maken van frames.
Ik heb er een tijdje over moeten nadenken hoe ik het moest maken. Uiteindelijk voor deze variant gekozen. Er zullen ongetwijfeld betere manieren zijn.
Zeer mooi werk Ptèr, ik herinner me nog vaag je eerste bootje (op Brouwers), en hoewel dat er toen ook al heel erg goed uitzag verbleekt het toch met dit werk.
Ook je San Juan Nepomuceno was van hoogstaande kwaliteit. (Gebruik je overigens nog steeds katana's om pakjes te openen ?)
Hoi Dan, mijn eerste bootje op Brouwers dat is wel eventjes geleden, 2005! Het was een Baltimore schoener Albatros uit 1840. Een kit van het merk Constructo. Het was een leerzaam eerste bootje voor mij die ik in slechts 5 weken in elkaar gezet had.
Sinds ik kinderen heb staat het zwaard veilig opgeborgen. Dat jij dat nog weet? Ik kreeg een pakketje met houten latten van Artesania Latina toegestuurd, daar ik te weinig had voor de rompbeplanking van de San Juan Nepomuceno.
Ik heb even in mijn archief moeten zoeken.....
Goed, weer even wat "oude koeien" uit de spreekwoordelijke sloot gehaald. Bedankt Dan!

Gek genoeg heb ik San Juan Nepomuceno nooit afgemaakt en staat ze nog onafgemaakt op de kast. Ik ben toen ook een tijd gestopt i.v.m. werk / carierre / gezin. De microbe bleef toch aandringen. In plaats van een mooie ruimte voor modelbouw te hebben, heb ik toen geprobeerd om een projectje aan de keukentafel te beginnen. Dit was een experiment met Santa Maria. Het ging wonderwel prima met eenvoudige gereedschappen. Toen heb ik besloten het voortaan zo te doen en te bouwen aan de tafel in de living of keuken. Zo ben ik toch dicht bij mijn gezin (3 jonge kinderen) en kan ik ook nog wat bouwen. Door nadien alles weer te kuisen blijft de vrouw ook gelukkig.