Hoofdsponsor

1/144 North American F-51D Mustang "Korean War"

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
een 3tal weken geleden heb ik thuis gezeten met een zenuwinzinking, en om me erwat bovenop te helpen ben ik begonnen met een paar "Therapeuthische" projecten.
ik wilde iets eenvoudig doen om een beetje tot rust te komen, niets ingewikkeld.
ik had een aantal kleine Mini Hobby Models 1/144 P-51D Mustangs liggen, deze had een tijdje geleden op AliExpress gekocht.
dus ben ik begonnen met 4 van deze te maken, 2 Amerikaanse F-51D's, een Zweedse J-26 en een Israelische P-51D.

de eerste afgewerkte Mustang is deze F-51D, in de kleuren van de USAF tijdens de Koreaanse Oorlog. ik wilde eens iets anders dan de gewoonlijke WW2 mustangs.
qua decals komen de roundels uit de sparesbox en de rest is zelfgemaakt. de droptanks heb ik uit een oude P-47D kit genomen.

de overige 3 mustangs zijn nog in afwerking.

4KPf7Id.jpg


4LnnjY6.jpg


Wq7AOTq.jpg


JdLDD7m.jpg


CJYfPHP.jpg
 
Die valt wel op zo. Leuk dat ie uiteindelijk de aanduiding F kreeg van fighter, in plaats van de P van pursuit.

Hopelijk helpen deze projecten om uit je dal te komen
 
Dag Nils,

Wat een klein model. Een van de 'old time favourites' onder de WWII-vliegtuigen (of, zoals in jouw geval, de Korea-oorlog); ik heb er één keer een dichtbij in 't echt gezien en het is werkelijk zeer indrukwekkend met al dat blanke metaal.

Ik sluit me bij Silenoz aan, te hopen dat deze modelletjes je uit je dip helpen. Dit exemplaar ziet er alvast knap gemaakt uit.

P.s. ik heb je bouwverslag verplaatst naar 'afgewerkte projecten zonder bouwverslag'. Als je tijd ziet, mag je natuurlijk graag een bouwverslag posten over de volgende bouw, maar ook zonder zijn de (eind) foto's natuurlijk steeds welkom.
 
prachtig gedaan , alleen ik ga niet de muggenzifter uithangen maar het kan gewoon niet anders he maar de zilveren kleur de metaaldeeltjes erin maken het te versta je daar kan niemand iets aan doen of de fabrikanten van verf moeten er iets aan doen dat is bij auto's juist hetezezlfde bekijk de metaal kleuren die zijn ook veel te grof
Maar verder is het prachtige bouw je mag er echt fier op zijn
 
Goed dat je wat kan bouwen.
Ik hoop ook dat je jezelf erdoor sleept ,want is niet te onderschatten.
Vind dit ook een knap toestel.
 
Laatst bewerkt:
De metaalkleur vind ik ook te grof van pigment. Welke heb je gebruikt?
Maar het belangrijkste hier lijkt me iets om handen te hebben dat wat rust brengt.
 
Bedenk, het is lastig om op deze schaal (1/144) realistische metaalkleur te krijgen…
 
een 3tal weken geleden heb ik thuis gezeten met een zenuwinzinking, en om me erwat bovenop te helpen ben ik begonnen met een paar "Therapeuthische" projecten.
ik wilde iets eenvoudig doen om een beetje tot rust te komen, niets ingewikkeld.
ik had een aantal kleine Mini Hobby Models 1/144 P-51D Mustangs liggen, deze had een tijdje geleden op AliExpress gekocht.
dus ben ik begonnen met 4 van deze te maken, 2 Amerikaanse F-51D's, een Zweedse J-26 en een Israelische P-51D.

de eerste afgewerkte Mustang is deze F-51D, in de kleuren van de USAF tijdens de Koreaanse Oorlog. ik wilde eens iets anders dan de gewoonlijke WW2 mustangs.
qua decals komen de roundels uit de sparesbox en de rest is zelfgemaakt. de droptanks heb ik uit een oude P-47D kit genomen.

de overige 3 mustangs zijn nog in afwerking.

4KPf7Id.jpg


4LnnjY6.jpg


Wq7AOTq.jpg


JdLDD7m.jpg


CJYfPHP.jpg
Knap op die schaal. Een tijdje terug ook met een burnout thuis gezeten. Modelbouw hielp me om alles op nul te zetten. Nu ook, als het minder gaat zit ik te modelbouwen met muziek op de achtergrond.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan