Hoofdsponsor

1/32 Nieuport XXIII

ERVARING
...
BOUWWIJZE
....
BOUWBUDGET
......
BOUWSTATUS
Nog beginnen
COMMENTAREN
Eerlijke opmerkingen heb ik graag om uit te leren.
Te warm en teveel ander werk dus gaat het traag vooruit.

P7060003.JPG

P7120004.JPG

P7120005.JPG

P7120010.JPG

P7120006.JPG

U ziet het goed .
De kokarde was overschilderd op dit toestel.
Waarom dit is kan ik niet invullen en reken eigenlijk op de kenners hiervoor want vind er niets over terug.
Misschien persoonlijke smaak van piloot die hun toestel persoonlijk maakten.
 
Kruipt wel wat werk in, eerst die kokarde spuiten en dan een kleurtje erover.
Maar het resultaat is prachtig want je kan de kokarde nog net een beetje zien.
Knap spuitwerk.

Grtz.

Luc :cool:
 
Leuk detail zo kokarde die bijna weg is gewerkt. (y)
 
Mooie werken maar geen flauw idee waarom dit zou gedaan zijn.
 
Eindelijk afgeraakt en moet eigenlijk nog wat verwering krijgen maar weet niet hoe te beginnen.
Zo vuil kunnen die toch niet geweest zijn daar zij niet echt in slecht weer vlogen denk ik dan.
Het landingsgestel misschien een beetje en wat stof onderaan ?
Ga eerst nog de piloot schilderen.

P7220022.JPG

P7220031.JPG

P7220032.JPG

P7220033.JPG

P7220034.JPG

P7220035.JPG

P7220036.JPG

P7220039.JPG

P7220042.JPG

P7220045.JPG

P7220047.JPG

P7220048.JPG

P7220054.JPG

P7220058.JPG

P7220060.JPG

P7220062.JPG

P7220064.JPG

P7220065.JPG

P7220070.JPG

P7220083.JPG

P7220090.JPG

Dit zijn vele foto's maar de bedoeling is om duidelijk alles te laten zien en opmerkingen zijn zeer welkom.
Ga deze met zekerheid nog eens maken in gesloten vorm en dan kan ik alle opmerkingen in deze meenemen naar de volgend bouw.
De kit op zich vind ik geweldig om te maken.
Dat de passing hier en daar wat tegenwerkte is vooral omdat ik er het mes heb in gezet.
Weinig kuis en een aangenaam boekje met duidelijke instructies.
De rigging is ook duidelijk beschreven.
Wat me wel opvalt en ik als een fout beschouw, zijn de vleugels van de staart die op alle zw/w foto's uit die tijd naar beneden hangen als de toestellen op de grond staan.
Dat wil zeggen dat al de vliegtuigen die ik al gemaakt heb fout zijn aan de staart tenzij ze zogezegd vliegen???.
De staarten van de meesten zijn volledig en dus de volgende zal ik moeten los snijden.
Piloot is op komst..........
 
Opmerkingen, ik zou ze graag geven maar ik heb er geen.

Prachtig model geworden, zelfs bij de close up foto's lijkt hij net echt (y)
Wat verwering betreft, misschien wat subtiele oliesporen op de zijkant achter de motor.
Ik ken echter niets van tweedekkers dus het kan goed zijn dat die heel 'proper' waren.

Knap werk in ieder geval:oops:

Grtz.

Luc:cool:
 
Inderdaad, een super realistisch model met prachtige details. TOP! (y)
 
Met verweren kan je helemaal uit je dak gaan met die vliegers. De motoren keken niet op een druppeltje olie, Roetsporen van de MG, Opspattende modder/vuil van de landingsbaan (zover deze er was) die kon wel van de onderkant vleugels tot aan de staart gaan en een bruin spoor in de cockpit :winking: :LOL:
 
Oops te snel geplaatst.
Mooi model geworden en ik zal er niets aan doen wat wheathering betreft als je niet zeker van je zaken ben.
 
Prachtig model Pascal, is in mijn ogen een prijzenpakker.
Ik volg Ron wel met de weathering. Ik zou dit model niet als oefenmodel daarvoor gebruiken.
 
Ik ben niet zo thuis in plastic modelbouw, maar dit is een prachtmodel geworden. heel knap gedaan en geef het een mooi plekje!
 
Je hebt het model gebouwd met open zijkanten en daarmee is het een soort museum model. Zou er dus geen weathering op aanbrengen.

Misschien een idee om het zo te presenteren met een kleine afsluiting er voor van paaltjes en koord en misschien nog een bord met de uitleg/presentatie van het toestel op.
Heel mooi model geworden, chapeau ...
 
Ik kan mij alleen maar aansluiten op de reeds geleverde commentaren. Heel mooi model. Top !
 
Met wat ik lees ga ik er verder van af blijven en Erwin zijn idee is goed gezien en denk over een setting in die richting.
Bedankt alvast om jullie reactie.(y)
Het figuur ga ik wel schilderen maar ga die gebruiken bij het ander toestel van hetzelfde type nieuport XXIII wat ik nog moet bestellen.
 
Prachtig model hoor.(y)(y) Ik ben zelf ook een fan van deze vliegende kunstwerkjes.
Zelf ben ik ook actief in het W.W.1 gebeuren en zal ze ook op het forum posten.

Maar nu terug naar jouw model...........ik had gelezen dat dit uw eerste W.W.1 model was................wel een dikke proficiat met het resultaat, want dit is gewoon prachtig. Ook de houtstructuur imitatie is excellent..

MVG

Danny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan