Hoofdsponsor

1/35 Miniart kit 35224 Russische T-60 Early (plant nr 37)

Dag iedereen, ondertussen ben ik nog wat bezig geweest met dit project. Gezien er weinig vooruitgang was per bouwsessie heb ik besloten om nu alles in 1 keer te posten. De tracklinks waren op een raamwerk per stuk te demonteren en daarna de flash op te kuisen zoals letterlijk ieder stukje in deze kit. Geen enkel onderdeel kon ik gewoon van het raamwerk afhalen en monteren, best wel jammer eigenlijk.

Soit, ondertussen zit de hull van de tank in elkaar en heb ik voor het gemak de motor er uit gehaald, alsook de batterij en de kastjes die tegen de zijkant hangen van de tank. De tracks kan ik ook van de tank afhalen voor het gemak, enkel de onderste wielen zijn vastgekleefd (de sprockets komen dus ook van de tank af voor het schilderen). Ik dacht eerst het volledige interieur te moeten schilderen voor ik verder kon, maar doordat het hull deksel perfect past op de hull, kan ik deze er makkelijk op plaatsen achteraf. Ik ben van plan om deze niet vast te kleven zodat ik deze er kan af halen om de binnenkant te tonen indien gewenst. Het deksel klikt letterlijk gewoon vast, en toont geen vervorming dus dat is ideaal.

Het metalen staafje dat de drivers hatch omhoog houdt heb ik moeten maken nadat het plastieken exemplaar is gebroken bij het verwijderen van het raamwerk.

4orGLAv.jpg

YD80bDx.jpg

5I1YkyB.jpg


to be continued..
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dag iedereen, ondertussen ben ik er in geslaagd om het ding af te werken. Hier gingen meer uren in dan verwacht maar ik denk dat het schilderen ervan wel een hoop plezier zal brengen.
Ik heb er voor geopteerd om bepaalde delen nog niet vast te kleven zoals het deksel van de tank, deksel van de koepel en de schelp van de koepel zodat ik die delen makkelijk kan schilderen. Het vervelende was dat er PE onderdelen zijn gemonteerd op het deksel aan de voorkant van de tank, maar door wat gewriemel kan ik het deksel er vlot af krijgen zonder dat de delen loskomen.

Voor ik alles in de primer zet was ik alle onderdelen af met detergent om enige vetvlekken te verwijderen zodat ik geen problemen heb met de acrylprimer. Er komt een laagje one shot over van Ammo en zal daarop een laag 4BO spuiten van AK Interactive Real Color.

Ik heb de towing cable moeten vervangen omdat het origineel op niet minder dan 9 plaatsen aan het rek vast hing, erg dun was en zonder pardon bij het losmaken is gekraakt. Makkelijke vervanging met wat koperdraad en een boormachine. De towing cable en de spade kunnen nog losgemaakt worden voor het schilderen.

Ik heb geopteerd voor een versie "spring 1942" waarbij het achterste rooster niet bedekt is door een metalen deksel en je dus het raster kan dien over de koel elementen.

JEKksOA.jpg


JEKksOA.jpg


fcSElAk.jpg


uIzDS1g.jpg


porsKwL.jpg


De photo etch van deze tank is vrij klein in vergelijking met andere sets bv van Duitse voertuigen die ik reeds heb gebouwd in het verleden, dus was een redelijke opgave om die gespjes te monteren.
 
Het PE ziet er goed uit, een rooster kan je nog wat rechttrekken.
 
Netjes en toffe tank in zijn geheel
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan