Hoofdsponsor

1/24 Micro cars

Schaal 1/24 - 1/25
Ondertussen weer een stukje verder en eigenlijk best wel veel werk voor zulke kleine wagentjes.

Waar is de Peel?
1c0c7a9896117e9d571c6f36853b4b6f.jpg



Na het samenvoegen van de twee body helften kon ik nog een stuk of 20 klinknageltjes aan brengen, deze zijn zeker de helft kleiner dan op de Brütsch :?

a83f6b810ea98fff4eb8210f8e93a9c1.jpg


4c8fc66c96f51b2baf9cd62aa0905241.jpg


Ook de Brütsch staat in elkaar althans de carrosserie, deze had wat putty nodig in de wielkasten de rest was bijna kinderspel om vlak te krijgen. Bij de achterwielen is door middel van een koperstaafje van 0,3mm een vels randje gemaakt en gelijk met dezelfde diameter de twee bogen los gemonteerd ,word na het spuiten vast gezet.

3db2c2aa97c2e3faf9ff1545f2350597.jpg


Een groeps foto.

e0489bdd2c153eed7ddae4b5bc46f84b.jpg
 
Sorry mannen ik trek de stekker eruit om hier nog iets te posten, voor likes kan ik wel op facebook terecht.
 
Niet echt mijn ding maar ben er zeker van dat je er iets mooi van maakt.En ik die dacht dat een Isetta van BMW klein was,ik heb de indruk dat deze nog iets kleiner is.
 
Als je die wagentjes vergelijkt met die figuur dan zijn die wel heel klein maar je extra werk maakt ze nog mooier.

Doet mij er aan denken dat ik op de terugrit van Normandië 2 prachtig gerestaureerde Mini's van de eerste serie ben tegengekomen. Beiden hadden een antenne op het dak en zodoende leken ze wel RC autotjes.
Zij hadden gerust zij aan zij kunnen rijden op één rijvak, er zou nog plaats over geweest zijn.
 
Lijken mij meer dingen voor op een kermismolen :)

Blijven die kopjes goed hangen met vernis? Het ziet er wel strak uit.
 
Ik denk dat je de likes van face boek best niet vergelijkt met een likes hier op het forum.
Van wat je hier aan het maken bent heb ik totaal geen verstand en zou er zelf ook niet aan beginnen, maar ik wil best wel even geinteresserrd je werk volgen, en als ik iets te zeggen heb wil ik dat ook wel doen, Als ik allen tof of Prachtig kan typen omdat ik er toch geen verstand van heb, kan ik net zogoed de like knop indrukken is veel sneller maar even gemeend en met evenveel respect voor je werk.
 
Oldiman ik denk dat de Peel kleiner is dan de Isetta van BMW.

Erwin, ER komen nog wielen onder dan zal het verschil met het figuur wat minder worden qua grote. Mini`s IK heb er ook een gehad het type met de schuifruiten in de deuren dus ook een vroege uitvoering maar verschrikkelijke lekkere karretjes om mee te scheuren :)

Michel met de vernis blijven ze goed hangen straks de primer en de lak erover en ze komen nooit meer los..
 
Marc w We kenen elkaar wel wat langer als vandaag dus weten ook wel waar de interesse lig. Natuurlijk zit ik niet op een oh en ahh te wachten dan heb ik liever helemaal geen reactie, Maar ik kan er niets aan doen heb echt een verschrikkelijke hekel aan de like knop diegene die dat ding heb uitgevonden moeten ze aan de hoogste boom ophangen :)
 
Ron , het is maar hoe je het bekijkt, op het NL scheepsmodelbouw forum worden de likes geteld op een score bord.
Bij heel wat bouwers kan je gewoon niets schrijven, als je aan je 20 ste schip aan het bouwen bent omdat je dat nu eenmaal leuk vind maak je niet veel foutjes en heb je eigenlijk ook niet veel tips meer nodig. Wij vinden het daar belangrijker de nieuwe mensen met raad bij te staan en de like's zijn gewoon de volgers die het tof vinden wat je maakt maar gewoon niets nuttigs kunnen melden.
 
Van die kant kan je het ook bekijken natuurlijk marc w maar nog steeds een rot hekel aan duimpjes :laugh:

Vandaag alles een beetje voor bereid om te primeren en nog wat details toe gevoegd, jawel nog meer details pffffff

Op beide blokjes een bougiekabel en benzineslang toegevoegd en het blokje van de Brütsch heeft nog een trekstarter gekregen en rem en gaskabel aan het stuurtje.
0bb09d97c85be48f4acef225a616dea4.jpg


d73ee81980f7c26a51588b939c156656.jpg
 
Ah, dan ga ik dat ook eens proberen om PE met vernis te lijmen.

Ik heb alvast je laatste post geliked :D
 
ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als het geschilderd en geassembleerd is.
 
Dit gepriegel geeft toch steeds wat meer.
Het zijn meer onderdelen dan het deed vermoeden zo te zien.
 
Als autofan vind ik toch maar rare dingetjes maar ze zien er welprachtig uit hoor , ik kijk vol enthousiasme uit naar de volgende beelden
Marc
 
Leuk toch, al die kleine toevoegingen?
Dat maakt het model zoveel mooier :love:
Naast je figuur lijken het ver-edelde go-karts :ROFLMAO:
En deze is verdiend (y) 😜
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Verleden week alles in de primer gezet, de Peel`s zijn primer is gewoon een witte primer met wat rood erdoorheen gemixt.
5df1260d843ddb052035a0748cd482f2.jpg


Na een mislukte poging met de stencils van de kit die dingen wilden niet echt de vorm van de neus aannemen dat het resultaat niet echt strak was dus mijn eigen afplak talenten erop los gelaten :lol: . Ik gebruik meestal nog een maskeer vloeistof om de overlappende stukjes tape echt dicht te maken, dus minimale kans dat er wat verf onder kruip.
ae69ae2e11781abccf69e513392a5227.jpg


Groepsfoto :mrgreen: Let even niet op de neus van Brütsch.
60904599d38fce5e1946c6a5ce608e93.jpg


Geen idee wat er gebeurd is maar de witte verf (Mr color) heeft gereageerd op de tape (Taniyia) zo`n reactie ken ik wel als er een haardroger word gebruikt, vraag me niet hoe ik dat weet :mrgreen: maar er is hier geen haardroger gebruikt. Ik gebruik normaal altijd Tamiya verf in plaats Mrcolor en nooit geen gekke problemen zoals dit. Het word nu voorzichtig nat schuren zodat ik niet het hele voertuig kaal hoef te zetten en weer opnieuw starten maar nu wel met Tamiya.
ab91ba1b7e959fc10105a7d5c563621e.jpg
 
He, leuk, doet me ergens aan een sportschoen denken. :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan