Hoofdsponsor

Metal Earth - Black Pearl [DONE]

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
554
Hoi,

Dit is iets dat ook al jaren van de ene lade naar de andere verhuisde zonder gebouwd te worden.
Het is geen plasticbouw, maar deze groepsbouw leek me dan ook de ideale gelegenheid om deze uiteindelijk eens in elkaar te zetten.

De lay-out van de verpakking en de bouwplannen op geel papier verraden dat dit niet de meest recente uitgave is...
hytYMbe.jpg

BoCcuTx.jpg

Dek en masten eerst:
orq8YPD.jpg

Dan de volledige tuigage (of hoe noemt dat eigenlijk?) die over de masten moet worden geschoven:
qdCcdF6.jpg

HLRnP5s.jpg

Nadien moet daar de romp worden rondgebouwd:
m3jzNKI.jpg

eeCwune.jpg

En dan de zeilen bijzetten:
DbgxnTL.jpg

8q0JWdU.jpg

psOda82.jpg

De eindfoto:
CSiOyC5.jpg

Alles bij elkaar 2,5 uur plezier eraan gehad.

Grt,
Joost
 
Amai die stak vlug in elkaar!
Is eens iets anders hé zo'n metalen scheepje. Mooi werk.
 
Dat is een mooie metalen constructie en blijkbaar ook vlotjes gebouwd,prima gedaan.
 
Dat is mooi... en snel. Ik heb ook vaak al gekeken naar die metalen kitjes, ooit zie ik het wel gebeuren dat er eens eentje mee komt.
 
Mooi gemaakt en heb je vlug gedaan.
 
mooi
en snel klaar :D
ik heb ook nog wat metalen setjes liggen
 
de titel sprak me meteen aan, even volgen dacht ik kan interessant worden.
Maar dan is het al meteen af :wacko: , ziet er wel super uit.
vlag wappert wel tegen de wind in maar dat i detail :P
 
Prachtig ! Heb zulke modellen gezien in Sluis, een tank, een stoomtrein... . Zou dit ook wel eens willen doen, maar budget ontbreekt al poosje en ben m'n PE bender kwijt. Heb alleen nog m'n PE tang. Zou het toch nog niet kunnen. Mag ik vragen welke bender je hiervoor gebruikt hebt?
Is voor mij toch nog voor ver in de toekomst maar ben benieuwd naar de gebruikte tools.
 
Dank voor de lovende woorden.

Ik heb geen bender of PE-bender. Ik heb dezelfde techniek toegepast als voor mijn papiermodellen: een stuk dikke muismat en alles wat cylindrisch is om te vormen kan dan dienen om het gewenste resultaat te verkrijgen: batterijen, breinaalden, alcoolstift, .... ik moet op dat metaal juist wat meer druk zetten dan op papier maar dat viel best mee.

Grt,
Joost
 
Vooral proper afgewerkt bravo.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan