Hoofdsponsor

1/35 Merkava MK IV (Meng)

Heb je het "stof" gemaakt met tissue-papier in verdunde houtlijm gedrenkt?
Lijkt al mooi vorm te krijgen...
Nee in houtlijm gedrenkte watte, we samengedrukt in plaats van uitgetrokken anders krijgt ge te veel draden.
Als het aan gedroogd was heb ik het in vorm gebracht.
2c4c7419b156a2a463ba8b3a88b15d9a (1).jpg hier wil ik naartoe, is niet echt dynamisch maar anders ziet men de helft van het model niet meer.

65930f03055aea5ce25bc2b7deb32633.jpg
 
Ik zelf vond de eerste poging beter dan de tweede alleen de rode kleur vond ik niet geslaagd in dit geval.
 
Ik zelf vond de eerste poging beter dan de tweede alleen de rode kleur vond ik niet geslaagd in dit geval.
bedankt voor je eerlijke mening, ik ben nog altijd zelf niet overtuigt.
Het eerste idee is moeilijk te fixeren, en het rood was ook maar een poging.
Het tweede moet nog drogen misschien kan ik er nog een dunne laag van de eerste poging bovenop verwerken.
 
Misschien werk dat wel Jan een combinatie van beide.
 
Het eerste vind ik ook beter. Het tweede ziet er voor mij meer als water uit eerlijk gezegd. Precies of de tank rijdt door een grote plas.
 
Ik ga me aansluiten bij voorgaande. Schitterend project trouwens
 
Poging X, het begint er op te trekken, nog een paar details herwerken en bijschilderen.
DSC_1163.jpg DSC_1165.jpg DSC_1167.jpg DSC_1169.jpg DSC_1170.jpg DSC_1171.jpg DSC_1172.jpg
 
Zo, dat is zeker realistisch!

Kan me niet herinneren zoiets al op de beurstafels gezien te hebben.
 
Ziet er naar mijn bescheiden mening toch realistisch uit...
Knap zo.. ;)
 
Nu zou ik eraf blijven. Hoe heb je het nu gedaan?
 
Nu zou ik eraf blijven. Hoe heb je het nu gedaan?
Boven op de gelijmde watte, een tweede laag aangebracht. Deze bestaat uit verschillende lagen bijna volledig uitgetrokken watte, deze laag per laag met zeer weinig druk gespoten. De lagen liggen dus enkel vast door de verf, maar vormen een vrij stabiel geheel.
De onderlaag als basis is zeker niet slecht, al de rest hangt eraan vast. In principe zou ik het model er nog kunnen uitheffen.
 
Ziet er al goed uit Jan.
 
Met vernis of haarlak kan je watten ook al eens stijf krijgen.
Heb het wel al eens tegen gekomen bij kanonnen die afvuren op diorama.
Is een zeer moeilijke oefening en heel weinige slagen erin om het juist te krijgen.
Weet niet of ik het goed beschrijf maar in opwaaiend stof zit een zekere beweging in de realiteit.
Die is meer zichtbaar in het rode stof waardoor ik die beter vind alleen is de kleur wat overheersend.
Vandaar mijn respect voor de durf om er aan te beginnen en moet zeggen dat ik ook onder de indruk ben van de laatste foto's waar ook een zekere beweging in de zien is en de kleuren subtieler zijn.
Als dit lukt krijgt dit zeker navolging want maakt het geheel zeker een pak boeiender.
 
Laatst bewerkt:
Weeral een mooie creatie.. altijd jaloers als ik u modellen zie 👌
 
Knappe realisatie, mooi met dat stof...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan