Hoofdsponsor

1/33 Mercury Friendship7 capsule 1:33

ligt ook beetje aan bodem qua grote model , als ie iets groter is dan 12 cm doe ik toch 225 graden , anders curly curly en los laten
Dat probleem is snel op te lossen Bubblegum,
Glasplaat goed ontvetten is de 'key'. Ik gebruik glascleaner om mijn oppervlak te ontvetten. Daarna spoel ik met WARM water en droog af met keukenrol. GEEN handdoek, daar zitten immer resten in van zeep, wasverzachter... Als je een handdoek gebruikt smeer je gelijk het printoppervlak in met die rommel en garantie komt meestal je stuk terug los.
Een brim helpt ook goed tegen warping.
Bij héel kleine stukjes gebruik ik zelfs een brim van 10 toeren en zelfs meer.
Ik print op glas btw.
 
Ik gebruik dit om voor de hechting:
3DLAC-hechtspray
Heb GEEN enkel print weten loskomen sindsdien (printvlak 30/30cm en wordt soms helemaal gebruikt).
Ik print op een spiegel. Een spiegel is altijd quasi perfect vlak. Veel prints komen los door de oneffenheid van vele (Chinese) glasplaten.
Best het printvlak eens testen door er diagonaal een rechte metalen lat er kruisgewijs en kops op te zetten. Heb ook ogen getrokken bij mijn meegeleverd printbed.
 
Die lac gebruik ik enkel voor PETG
En als jij op een spiegel print dan heb jij, net als ik, mooie strakke en blinkende onderkanten. Hoewel, met die lac zal het niet écht blinken bij u.
 
Ik gebruik dit om voor de hechting:
3DLAC-hechtspray
Heb GEEN enkel print weten loskomen sindsdien (printvlak 30/30cm en wordt soms helemaal gebruikt).
Ik print op een spiegel. Een spiegel is altijd quasi perfect vlak. Veel prints komen los door de oneffenheid van vele (Chinese) glasplaten.
Best het printvlak eens testen door er diagonaal een rechte metalen lat er kruisgewijs en kops op te zetten. Heb ook ogen getrokken bij mijn meegeleverd printbed.
Zelf gebruik Aqua net haarlak in combinatie met Pritt lijmstift, komt ook niet meer los. Printbed (die verwarm ik naar 65° voor PLA) laten afkoelen en dan "plopt" het stuk vanzelf los.

Als die onderkant nu blinkt of niet blinkt maakt voor mij toch niet uit, aangezien de stukken die ik print ofwel ergens ter ondersteuning dienen, ofwel nog afgewerkt worden (schuren, plamuren, lakken).
 
Zelf gebruik Aqua net haarlak in combinatie met Pritt lijmstift, komt ook niet meer los. Printbed (die verwarm ik naar 65° voor PLA) laten afkoelen en dan "plopt" het stuk vanzelf los.

Als die onderkant nu blinkt of niet blinkt maakt voor mij toch niet uit, aangezien de stukken die ik print ofwel ergens ter ondersteuning dienen, ofwel nog afgewerkt worden (schuren, plamuren, lakken).
Ik heb zo,n groene uitdraai stift , , maar na printen moet je plaat wel goed schoon maken , een dun laagje blijft zitten , ik ben mijn nieuwe resin printer aan het test , resin is op water basis , valt me niet tegen en stinkt niet meer wel handschoenen dragen met dit spul , het is een feull cell uit de apollo Sm baai schaal 1/48
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.38.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.38.jpeg
    181,1 KB · Weergaven: 7
  • WhatsApp Image 2021-08-28 at 00.06.59.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-28 at 00.06.59.jpeg
    101,3 KB · Weergaven: 7
  • 067.jpg
    067.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 6
  • WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.37 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.37 (2).jpeg
    213,6 KB · Weergaven: 6
  • WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.37.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.36.37.jpeg
    206 KB · Weergaven: 7
ik ben mijn nieuwe resin printer aan het test , resin is op water basis , valt me niet tegen en stinkt niet meer wel handschoenen dragen met dit spul , het is een feull cell uit de apollo Sm baai schaal 1/48
Mag ik even informeren welke resinprinter u gebruikt. Ik heb de Anycubic Photon en ben daar eigenlijk supertevreden over (na een ingrijpende mod). Welk waterbasis resin gebruikt u en zijn er speciale settings voor?
Ziet er een super gedetailleerd model uit.
Ik heb u vroeger veel fantastische scratch modellen zien maken. Hoe ziet u de evolutie naar 3D-printers?
 
Mag ik even informeren welke resinprinter u gebruikt. Ik heb de Anycubic Photon en ben daar eigenlijk supertevreden over (na een ingrijpende mod). Welk waterbasis resin gebruikt u en zijn er speciale settings voor?
Ziet er een super gedetailleerd model uit.
Ik heb u vroeger veel fantastische scratch modellen zien maken. Hoe ziet u de evolutie naar 3D-printers?
ik heb ook de photo mono se , en ik gebruik de wanhao wash resin in alu fles van 1 liter , ik heb de printer meer aangeschaft voor super detail wat pla niet kan op dat formaat , het wordt meer een blob , scratchen doe ik nog steeds 70 % dit is meer een aanvulling en figuurtjes zijn ook beter te printen met resin , zoals ik deze deed op 1/12
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.42.53.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-27 at 22.42.53.jpeg
    157,5 KB · Weergaven: 8
  • 002.jpeg
    002.jpeg
    233,7 KB · Weergaven: 8

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan