Hoofdsponsor

1/72 Mercedes Benz LG3000 (Plastic Soldier)

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
P1000543.JPG
Ooit eens deze set gekocht op een opendeurdag van een tankmuseum.
In deze set zitten onderdelen om 3 verschillende voertuigen te maken, echter niet ALLE onderdelen zitten er drie keer bij...
P1000545.JPG
Het is mogelijk om één volledige voertuig uit de doos te bouwen, en wie een beetje plasticcard en strip styreen in huis heeft kan er twee uit toveren...
De eerste versie is een Opel Blitz, de andere versie een Mercedes Benz L3000. Beide zijn eventueel als Maultier te bouwen.

Dit topic is van de Mercedes Benz versie.
Geen noemenswaardige zaken tijdens de bouw, het model bouwt zeer vlot.
P1000547.JPG
P1000549.JPG

Omdat de wagen niet uit zichzelf kan rijden, toch maar enkele soldaten in de cabine geplaatst.
P1000687.JPG

En daar ik er in de toekomst nog ga nodig hebben, heb ik van deze een afgietsel gemaakt om er zelf te kunnen maken in resin.
Zoals te zien, zijn de hoofdjes niet goed gevuld geraakt met resin, dus chirurgisch ingegrepen en een Preiser hoofdje er op gezet.
P1000692.JPG
P1000700.JPG

Over het interieur van deze wagen kan men niet klagen, er is er namelijk geen...
Dus zelf maar aan de slag.
P1000701.JPG

En dan was er een tijdje camerastilte tijdens de werken, met als gevolg dat er intussen al wat aanpassingen zijn geweest en er een laagje verf op ligt.
De aanpassing zijn de zijwanden van de laadbak die aan beide zijden een stukje zijn verlaagd, op die manier kon er een afweergeschut op geplaatst worden zonder dat de beschermplaten moesten verwijderd worden.
Hier staat het afweergeschut nog los, deze moet nog een resem aan behandelingen ondergaan eer deze klaar is...
IMG_20220809_114709466.jpg
IMG_20220809_114631774.jpg
IMG_20220809_114804822.jpg
IMG_20220809_114855486.jpg
 
Fijn werk Beyond.

Zo'n groot kanon in de laadbak. Zou de vering enz... daarvoor aangepast worden?
Anders zou het achteraan toch serieus moeten doorhangen lijkt me.
 
Hey Michel, er zijn foto's uit W.O.II van deze combinatie terug te vinden maar of de vering aangepast was weet ik niet zeker?
Iets meer doorhangen had wellicht wel beter geweest..
 
Blij te lezen dat de bouw nog meevalt, ik sta eerlijk gezegd een beetje afkerig van dat merk omwille van zijn speelgoed allure.
 
Deze modellen zijn dan ook eerder geschikt voor de tabletop gamers.
Zeer weinig fijne/breekbare onderdelen, snel in elkaar gebouwd en spelen maar...
Voor mij was het hem vooral te doen om de Maultier onderdelen welke erbij zitten in de doos :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan