Hoofdsponsor

1/24 Mercedes AMG GT3 Blancpain series (Tamiya)

Schaal 1/24 - 1/25
Na een formule 1-race worden vaak de banden getoond. Ook al zijn die nog maar 10 rondjes oud, ze doen dan al sterk denken aan wat hier te zien is. Goed voor elkaar!
 
Dank heren. En Silenoz....goed idee, dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ben nogal anti-roken dus dat is een veeeeel aangenamere oplossing :biggrin: .

Er zit schot in de zaak.
De grille komt uit de verpakking als een soort verchroomd plastic. Dit ziet er heel erg goed uit, echter, de zijkanten van de horizontale spijlen en van het Mercedes logo zijn in het echt zwart geverfd, of gewoon onbespoten carbon.
Om dit te simuleren heb ik de grille zwart gespoten met Tamiya verf. Enkele minuten later heb ik een fijn wattenstaafje in Tamiya X-20 gedept en op de oppervlakken waar het chroom moet doorschijnen gewreven. Dit neemt de pasgespoten verf terug weg. Als je het wattenstaafje niet te nat maakt met de thinner en secuur te werk gaat krijg je een leuk resultaat.

Enkele details moesten nog aangebracht worden zoals de winglets aan de zijkanten van de voorbumper. De splitter heb ik ook zwart geverfd. Zwarte Vallejo verf en een deftig penseel doen de rest.

Tot slot heb ik de binnenkanten van de eindstukken van de vleugel groen geverfd. Het groen benadert de kleur van de decals, maar 100% hetzelfde is het niet. Maar da's op zich geen ramp.
Nadat de verf droog was heb ik dan de vleugel eindelijk op zijn vaste stek gelijmd. Nu begint het echt op de AMG GT3 te lijken.


Nog een laagje vernis en we kunnen met de echte pret beginnen.

Ik had het trouwens lastig om de kleur vandaag deftig en waarheidsgetrouw op foto te krijgen, zelfs na bewerking in Photoshop Elements. De vermoeidheid zal daar wel voor iets tussen zitten :-p
 
Goed gezien die grille, ga ik proberen te onthouden als ik aan de mijne begin.

Ik zou zelf de spoiler eraf gelaten hebben tot na de clear. Het ziet er alvast erg mooi uit.
 
ik zit eerlijk te wachten op het eind resultaat de rest kennen we al he dus vol ongeduld wachten he
Marc
 
Top kit van Tamiya deze ! Benieuwd naar het eindresultaat

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan