Hoofdsponsor

1/76 Meilerwagen + V2

Knap opgeknapt :winking:
Ik dacht deze onlangs te hebben gezien in het aanbod van Revell ?
Takom heeft die uitgebracht op 1/35 en 1/72 en Revell op 1/72.

Mijn model is deze oude Eidai kit op 1/76.

 
Eindelijk afgewerkt, heb de V2 drie maal moeten afschuren en herschilderen want het stond mij niet aan.
Maar nu zijn we er, hij moet nog juist een wash krijgen en in vaste positie op zijn sokkel.

Fin1.jpg

Fin3.jpg

Valt al met al nog mee voor een gerestaureerde kit uit 1973.
 
Knappe transformatie en zeer mooie combinatie zoals getoond.
 
mooi werk geleverd, waren die kleuren echt zo en waarom was dat in feite?
 
Bedankt voor de reacties.

Wat die camo betreft en om op Marc zijn vraag te beantwoorden volgen hier enkele referentie foto's.

Ref 1.jpg

Dit is de cover van een magazine dat ik als referentie gebruikt heb. Het betreft een uitgave van Champs de Bataille / Soldats, Unités & Armements. Deze uitgave gaat over "Les armes secrètes allemandes 1939 - 1945".
De cover op zich is heel interessant want deze heeft een foto genomen in één van de verschillende V2 fabrieken. Zoals je kan zien staan hier 6 V2's en geen enkele draagt hetzelfde camo schema niettegenstaande ze uit dezelfde fabriek / assemblage hal komen.

Ref 2.jpg

Deze foto toont hoeveel extra voertuigen en aan te pas kwamen bij de lancering. Boven zie je 2 Hanomag SS100 trekkers die beiden een speciale brandstof, ik moet eerder zeggen Kraftstof aanhangwagen trekken. In het midden staat de Meillerwagen en verder nog twee andere tankwagens en een compressor/pomp aanhangwagen.
Let ook op de camo van deze raket, heel typisch voor deze die in het experimentele stadium gebruikt werden en ook hier waren ze niet allemaal hetzelfde geschilderd.

Ref 3.jpg

Hier zie je de Meillerwagen en het lanceerplatform met de V2 nog in transportmodus terwijl deze omhoog gebracht wordt. De zwart - witte kleur verschilt in motief met deze van de voorgaande foto.

Ref 4.jpg

Deze referentie toont de V2 in drie verschillende kleurenschema's variërend van egaal groen tot een 3-kleuren schema.

Ref 5.jpg

Tot slot deze van een V2 in operationele dienst die klaargezet wordt voor het afvuren. Het is deze foto die ik gebruikt heb als referentie voor het door mij gebruikte kleurenschema.

Ik ga eens kijken of ik nog bruikbare soldaten heb die ik rond de raket kan plaatsen. Zoals je kan zien dragen ze geen wapens en hebben ze zelfs geen helmen op dus dat zal niet gemakkelijk worden.
 
Heb vandaag de V2 installatie maar op een voetstuk geplaatst, een houten ronde plaat overtrokken met een verkleurd vel gras uit de modelspoorweg wereld. Van het goede weer gebruik gemaakt om enkele buitenfoto's te nemen.

End 1.jpg

End 3.jpg

End 4.jpg

Het is deze configuratie dat naar Velzeke zal gaan.
De beide figuurtjes zijn 1/72 en komen uit de Revell kit PzKpfw II/F & Deutsche Artillerie omdat ik soldaten nodig had zonder bewapening.
 
Heel knap die foto's buiten.
Puik werk.
 
jaja dat is inderdaad ferm mooi staaltje modelbouw he
 
Heel mooi geworden, al zou ik geprobeerd hebben wat "sporen" in het gras na te laten.
 
Heb vandaag de V2 installatie maar op een voetstuk geplaatst, een houten ronde plaat overtrokken met een verkleurd vel gras uit de modelspoorweg wereld. Van het goede weer gebruik gemaakt om enkele buitenfoto's te nemen.

Bekijk bijlage 425519

Bekijk bijlage 425520

Bekijk bijlage 425521

Het is deze configuratie dat naar Velzeke zal gaan.
De beide figuurtjes zijn 1/72 en komen uit de Revell kit PzKpfw II/F & Deutsche Artillerie omdat ik soldaten nodig had zonder bewapening.
Je hebt precies niet veel rust met die museumprojekten. Goed werk. Willy.
 
Dank voor de reacties.
Het werk blijft inderdaad in het land want ik heb bericht gekregen dat die ronde opstelling niet kan, de kast is niet diep genoeg.
Moet nog efkes wachten op de juiste breedte en dan maken we een nieuwe sokkel.
 
hey,

en weeral goedgekeurd. Blijft deze in het museum of komt ie terug?
 
hey,

en weeral goedgekeurd. Blijft deze in het museum of komt ie t
Heb vandaag de modellen afgeleverd en ik kan jullie verzekeren dat het een mooie tentoonstelling zal worden. Je loopt letterlijk op een luchtfoto waar de plaatsen van de vondsten zijn aangeduid. Als je interesse hebt in luchtvaart, WO2 en archeologie is dit een must.
Morgen is het officiële opening en ik zal trachten wat foto’s te nemen. Hoop dat het zal lukken want er is meer dan 300 man verwacht.
 
Vergeten vermelden dat de Meillerwagen terug komt maar de beide Fokkers zouden bij de organisator blijven (die ze tenslotte ook zelf aangekocht heeft).
De tentoonstelling zou in principe lopen tot eind september 2023 maar, als er genoeg interesse is, zou ze kunnen verlengd worden. Wat er met de andere modellen gaat gebeuren weet ik niet maar ik veronderstel dat zij ook zullen terugkeren bij de eigenaars.
Het 1/72 model dat ik eerst gebouwd heb maar noodgedwongen moest stopzetten blijft wel in mijn bezit en ik zal dat vermoedelijk wel eens afwerken, misschien zelfs met het oog op de AC22.
 
Heb vandaag de modellen afgeleverd en ik kan jullie verzekeren dat het een mooie tentoonstelling zal worden.
Waar moet je dan zijn om het te bekijken Erwin ?.
 
Ik ben misschien wat laat maar heb een gebouwde V1 en V2 liggen op schaal 1/35
 
Waar moet je dan zijn om het te bekijken Erwin ?.

Pascal, zie mijn topic in "uitjes" genaamd "Over vliegen, vallen en ... opgraven.

@ Buzzy: te laat, de tentoonstelling is geopend. Niet al te ver van bij jouw trouwens.
 
Pascal, zie mijn topic in "uitjes" genaamd "Over vliegen, vallen en ... opgraven.

@ Buzzy: te laat, de tentoonstelling is geopend. Niet al te ver van bij jouw trouwens.
Heb het gezien, velzeke. Ben er al enkele keren geweest. De dochter en vrouw zelfs 14 dagen geleden nog.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan