Hoofdsponsor

1/35 M25 Dragon Wagon

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel want dit is een oude kit.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 4 januari 2023.
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Dat rare ding is een statief?? voor een MG.
Toen ik mijn draak maakte was er nog geen PE voor dus alle verbetering toen ouderwets gescratch wat ook nog meer voldoening gaf.
 
Mooi werk Erwin. De naad bovenaan op de laatste foto is die er in het echt ook. Lijkt me dat je vulwerk niet helemaal goed is anders.

Je hebt gelijk Michel, dit kan en moet beter. Werkje voor morgen.
 
zalig wel een beestig uitziende vrachtwagen zulke vrachtwagens heb ik altijd wel knap gevonden
 
Ben het wel met Ron eens dat scratchwerk meer voldoening geeft dan aftermarketsets.

Knap hoe ver je al bent met zulke hoge kwaliteit.
 
Na de terechte opmerking van Michel, de achterwand verbeterd:

Rug.jpg

Mij tevens bezig gehouden met het assembleren van een aantal sub-onderdelen waarvan er hier al enkele geplaatst zijn.

Koppelstuk.jpg

Grootste hiervan is het koppelstuk ofte fifth wheel, de aanloop er naar toe welke tevens dient als basis voor het A-frame, enkele koppelpunten achteraan. Ik ben ondertussen een hydraulische leiding verloren maar die komt er zeker terug op.
De banden werden aangepakt naar een voorbeeld uit mijn boek.
Morgen nog verder met het plaatsen van die sub onderdelen en starten met de bouw van de achterste winches. Elke winch krijgt 2,7 meter kabel.
 
Dank U, dank U.

Vandaag weer enkele elementen samengevoegd en geplaatst.

Bottles.jpg

Acetyleen flessen en werktuigkast. Heb bewust gekozen voor een ander type olive green, kwestie van wat kleurnuance te brengen. Tenslotte kwamen die uit een andere fabriek en konden ze andere verf gehad hebben. Fifty shades of (olive) green.

Uitlaat.jpg

De uitlaat met zijn PE omhulsel. Tamiya raad als verf het equivalent van chocolade bruin aan maar ik gebruikte hier Vallejo 822, German Camo Black Brown.

A frame.jpg

Het A-frame dat kan neergelaten worden.

Tevens gewerkt aan de beide winches die elk 2,7m kabel gekregen hebben. Omgerekend is dat 2,70 m x 35 (schaal) = 94,5 m in het echt. Daar kon je toch al iets met doen dunkt me. Natuurlijk moeten ze zowel de trekker als de 40-voet oplegger (= 12,2 m) overbruggen ook voordat ze aan het te depanneren voertuig kunnen.

Morgen hopelijk de winch en de bedieningsorganen plaatsen.
 
Stom vraagje misschien die flessen waren die in echt ook helemaal kaki of moesten die rode neus hebben om te weten wat erin zit want zuurstofflessen zien er juist hetzelfde uit en een vergissing is of was dan snel gebeurt he is maar een vraagje hoor
De rest ziet er als gewoonlijk geweldig uit zeker de banden vielen mij op dat ze zo natuurgetrouw gedaan zijn
 
Ik heb er nog geen gezien met geverfde neuzen op deze wagens maar weet wel dat zij voorzien waren van in gele letters geverfde stencils . Bij de (nog te plaatsen) bedieningsorganen voor de winch heb ik wel al gebruik van kleuren gezien om een duidelijker onderscheid te hebben.
 
Mooi werk en niet te overdreven verwering al mag er soms wat meer verschillende tintjes gebruikt worden.
 
Weerom een grote stap verder: de tandem winch is afgewerkt geraakt.

Eerst en vooral de neus van de draak die nu ook ogen gekregen heeft alsook een sirene met rood licht.

Front.jpg

De tandem winch is meer dan een kit op zichzelf met niet minder dan 65 plastiek en 2 PE onderdelen + 2x 2,70m touw.

Winch 1.jpg

Winch 2.jpg

Winch 3.jpg

In navolging van foto's in mijn boek heb ik de bedieningsorganen een kleurtje gegeven ten einde zich niet te vergissen bij het bedienen van de winch. Deze met witte verf bedienen de voorste winch, deze met rode verf bedienen de achterste winch.
Van links naar rechts heb je in het wit de koppeling (clutch lever), rem (brake lever) en versnellingspook (gearshift lever) van de voorste winch gevolgd in het rood van de versnellingspook, rem en koppeling van de achterste winch.

Winch 4.jpg

Winch 5.jpg

Sommige stukken moeten nog wat kleur krijgen vooraleer de winch morgen zal gemonteerd worden op de truck.
De trekkabels hangen nu ook nog los want voorlopig weet ik nog niet of ik het A-frame ga monteren in opgerichte stand of niet.


De eindmeet voor de truck begint in zicht te komen, nog 4 stappen en ongeveer 40 stukken te gaan.
 
Leuk altijd zo’n subassembly, daar is veel plezier van te hebben tijdens het bouwen en het resultaat is relatief snel te zien. Erg mooi geschilderd. Ook de lampen van de trekker zien er goed uit.
 
Dat begint aardig vooruit te gaan, begint al goed op de draak te gelijken ;)
 
Zoveel stangen voor een winch, wat moest dat ding dan wel allemaal kunnen (opzitten en pootje geven ???).
 
Trekken-lossen- remmen x2 (twee katrollen)
 
Remmen was ik vergeten:oops:
En elke winch heeft ook nog eens een pedaal aan de zijkant.
Niet vergeten dat die winches in staat waren om een niet rijdende 40-tons tank te takelen tot op trailer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan