Hoofdsponsor

1/76 M16 halftrack Matchbox/revell [DONE]

  • Onderwerp starter Thorstein
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thorstein

Guest
Ik ben deze al begonnen voor ik op het Forum lid werd.
maar aan deze is nog altijd heel wat werk aan.
alle onderdelen zijn al gemonteerd en er is een grond laag gezet.

Vooraan zicht van het model:
attachment.jpg
boven aanzicht:
attachment.jpg
Onder aanzicht
attachment.jpg
turret:
attachment.jpg
Wheels:
Banden moeten nog geverfd worden dubbelzijdige tape is handig hierbij
attachment.jpg
bijgeleverd Diorama :
ruwe grond laag , waarschijnlijk ga ik nog extra details zoals steentjes krater gruis en planten begroeing toevoegen
attachment.jpg
detail diorama :
attachment.jpg
tracks:
Deze zijn het grootste nadeel aan deze kit weinig detail en ruwe hechting
attachment.jpg
 
Kan het zijn dat ik nog restjes sprue zie aan de loopwielen? Mocht je deze in het vervolg een beetje weg vijlen, zal je mooier resultaat hebben, en ook op de turret zie je nog de naad van het samenvoegen, deze opvullen met wat putty en dan schuren zal je model enkel een meerwaarde geven ;)

Verder mooi gewerkt hoor, heb deze ooit ook nog gemaakt, maar heb nog enkel het ondergrondje over :8
 
;) yup die punten ga ik nog bijwerken voordat ik deze deftig ga schilderen met een 2de laag. maar ik ga me straks eerst amuseren met het details toevoegen aan het diorama foto's volgen nog.
 
Klein maar fijn zeggen we dan
 
Allemaal goed en wel dat je een diorama meegeleverd krijgt,Maar ze zijn speelgoed achtig in hun originele vorm.
Maar ze vormen perfecte basis voor je creativiteit op los te laten, en zo wat meer levendige landschapjes te maken.
Dus een spoor weg waar denk je aan? steentjes tussen de sporen en begroeide bermen.

dus zocht ik wat lavazand en wat kruiden voor de barbeque en een potje oregano kruiden (niet op foto)
attachment.jpg
Eerst heb ik wat textuur aangebracht met opvul gips en daarna met lijm de ruimtes tussen en naast de sporen ingesmeerd met lijm.
Waarna ik het zand erover heb gestrooid,daarna heb ik de bermen met fijn gemalen oregano bestrooid.
attachment.jpg
attachment.jpg
Uit de kruiden voor de barbeque zocht ik wat geschikte stukjes die konden gebruikt worden als plantjes.
attachment.jpg
Nu is het tijd voor de borstel weer boven te halen.hierbij gebruik ik verschillende groen en bruin tinten voor de bermen en asfalt zwart voor de steentjes.
En dit is het resultaat.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Dit ga ik eerst nog goed laten drogen en daarna ga ik nog wat tonen toevoegen door het geheel met wat olie verf te weatheren.
wat denken jullie ervan tot nu toe?
 
Ziet er mooi uit hoor en zal ook wel lekker ruiken met de kruiden :D

Fred
 
Ja inderdaad een potpourri van oregano en revell verf ;)
 
Lol wat je toch niet allemaal kunt gebruiken voor de modelbouw, je hebt me wel op een idee gebracht voor mn eigen diorama met je kruiden ;)

Als je ziet met wat je start (oorspronkelijk dio van matchbox) en tot wat je het momenteel hebt gebracht, dag en nacht verschil.
 
Mooi mooi! Blijven die kruiden lange tijd mooi of vergaan ze snel?
 
Zeer knap idee hier met die kruiden. Dat is weer zo iets van...waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.
Ik denk dat die kruiden wel een hele tijd goed blijven hoor. Misschien even fixeren met mat vernis of haarlak.

Dit ziet er heel mooi uit Thorstein.
 
Het is inderdaad een mooie opwaardering van het plastic ondergrondje. Mooi en inventief gedaan ;)
 
Dank u allemaal, ik denk dat gedroogde kruiden die met een laagje verf en vernis bedekt zijn wel lang mooi blijven.
En bovendien is het niet duur ;) .
 
Prachtig diorama doe zo verder.
Mooi contrast en schaalecht
Is het eetbaar? :-)

Scalemarc
 
Laatst bewerkt:
Je dio-tje ziet er al helemaal anders uit, er zit al meer leven in
 
Mooie kleurtjes ! Ben benieuwd naar meer !
 
Voor dit modelbouw jaar af te ronden , heb ik mijn halftrackske eens afgewerkt ;).
Volgend jaar begin ik met de volgende revell/matchbox kit.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan