Ik ben nog zeker niet klaar om de diorama in elkaar te steken maar mijn wens is om binnen enkele maanden een diorama van de batterij van Longues-sur-Mer te presenteren samen met enkele Duitse voertuigen. De voertuigen heb ik al maar het pronkstuk van de diorama moet natuurlijk het C/36 150mm geschut worden. Omdat dit niet in 1/35 schaal bestaat heb ik dus reeds geimproviseerd en een 1/72 schaal gekocht. Deze heb ik opgemeten en in Fusion 360 hertekend en dan geprint.
In afwachting van het diorama wil ik je alvast het proces van het kanon niet onthouden.
Hier de vers geprinte onderdelen:

En hier na een eerste schuurbeurt en afwerking met wat putty. De originele casco op 1/72 heb ik eveneens op de foto gezet om het verschil in schaal te laten zien.

Nu gaan we alles primen, beschilderen, monteren en verweren. Blijf dus zeker kijken.... maar eerst nog de eerste dry-fit.

In afwachting van het diorama wil ik je alvast het proces van het kanon niet onthouden.
Hier de vers geprinte onderdelen:

En hier na een eerste schuurbeurt en afwerking met wat putty. De originele casco op 1/72 heb ik eveneens op de foto gezet om het verschil in schaal te laten zien.

Nu gaan we alles primen, beschilderen, monteren en verweren. Blijf dus zeker kijken.... maar eerst nog de eerste dry-fit.

Laatst bewerkt: