Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

ziet er goed uit
bij deze schaal kan je mooi in detail gaan.
 
knappe werken weer :eek:

ik vind het kleurtje dat nu erop staat, niet mis. Anders wordt alles mss te donker?...
 
Alles even laten bezinken en dan de keuze gemaakt:
attachment.jpg attachment.jpg

Jawel, alle blanke staal gelakt: grijs en zwart.
Jordi, in de rest van de motorblok komen nog genoeg lichte en gekleurde onderdelen om het geheel niet te donker te maken.

Grtz,
Joost
 
Goede keuze Joost. Het radiator blok ziet er als een juweeltje uit.
Knappe aanpassing van de kleur.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
ik ben ook benieuwd als hij af is dat gaat prachtig worden
 
Na een (veel te) lange pauze pikken we de draad weer op.

De motorkap wordt verder afgewerkt. Na toch wel al wat schuurwerk komen we langzaam tot een aanvaardbaar resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog wat verder schuren tot ik geen oneffenheden meer voel, dan kan er verder afgewerkt worden.

Grtz,
Joost
 
als er nog andere kleuren inkomen, heb ik niks gezegd ;)

goed bezig
 
Geen commentaar Joost. Alleen maar ... prachtig werk dat je ons toont.
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Het vervolg is voorlopig weinig spectaculair, en dus geen foto's.
Gewoon verder gedaan aan hetzelfde: laagje CA-lijm, schuren met korrel 400, 600 en 1000. 3 keer herhaald.

Het ziet er dus hetzelfde uit, maar het voelt wel beter aan.

De vorm van het middendeel moet wel verder gefixeerd worden en daar moeten ook nog wat onderdelen worden toegevoegd. Daar gaan we nu werk van maken...

Tot later.
Joost
 
Het middelste deel van de motorkap zit volledig in elkaar en wacht nu nog enkel op een laagje verf.

attachment.jpg

Met het laatste deel is er wel wat aan de hand:ohmy:.
De breedte van het bovenste deel is niet OK (gele cirkel), waardoor het niet mooi aanpast aan het middelste stuk.
Hierdoor heb ik ook de ronding naar beneden te strak aangetrokken (rode cirkel).
Herbeginnen is dus de enige optie, eens te meer.

attachment.jpg

Ik ga van die gelegenheid ook gebruik maken om een aantal detail strakker uit te werken.

Tot de volgende,
Joost
 
dat is spijtig ze maar daar vind wel een oplossing voor je alle tijd he
 
Dat is weer tegenslag Joost.
Ik ben er echter van overtuigd dat je dit ook tot een goed einde gaat brengen.
Ben benieuwd naar de vernieuwde kap...

Mark
 
De achtersteven wordt opnieuw gesneden, gevormd, geplakt en geschuurd...

Tussendoor heeft het middenstuk al wat verf gezien. Hier en daar nog wat schuren is noodzakelijk. Nog enkele (of zelfs meer) laagjes en dat komt wel goed.

attachment.jpg

Tot later,
Joost
 
Ziet er goed uit in zijn kleurtje Joost.
Benieuwd naar wat nu komt...

Mark
 
Dat is toch direct heel wat anders hé, als er een kleurtje op zit.
Wat die "achtersteven" betreft, kan je daar dan niet gewoon een stukje van tussen snijden en terug aan elkaar lijmen ?
 
Dany,

Spijtig genoeg ligt het iets moeilijker. De rondingen zijn helemaal uitgehard met CA-lijm. Die kan ik jammer genoeg niet meer herwerken.
Er waren ook nog wat mindere mankementjes die ik er in de nieuwe versie uit wil halen.
Op de ledendag heb ik ook de tip gekregen om gebruik te maken van een textielverharder om het papier te verharden (met dank aan modelbouwerke). Paverpol is de naam van dit product. Ik ga dat zeker in huis halen en eens uitproberen.
Wordt vervolgd.

Grts,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan