Hoofdsponsor

1/25 Liebherr L586 2plus2 wiellader - schaal 1:25 [wip]

Gewoon ter info: De kap is compleet naar de vaantjes. De licht gebogen vorm kon ik na het doorsnijden niet behouden (wat ik eigenlijk wel had verwacht). Het onderdeel is al opnieuw gemeten en gesneden. Ik hoop wel de 2 zijkanten te kunnen recupereren want daar is veel meer tijd in gekropen...

Grts,
Joost
 
Da's klasse zeg, ik kan alleen maar deegmoedig het hoofd buigen en misprijzend naar m'n locomotiefje kijken.
 
@ Dany: iets meer zelfvertrouwen mag je wel hebben, hoor;).

Ondertussen hebben we het middelste stuk van de motorkap opnieuw in mekaar geplakt.
attachment.jpg
Op deze foto is er nog een klein verschil in breedte te zien tussen beide stukken, maar dat heb ik ondertussen al weggewerkt.

Eventjes presenteren op het chassis...
attachment.jpg

So far so good. Er moet uiteraard nog veel aan geschuurd worden om alle oneffenheden af te vlakken. Maar dat is voor later.

Grts,
Joost
 
Voelt het niet heerlijk om, met de grootst mogelijke moeite, zo'n klein ontwerpfoutje weg te werken en dan tot de conclusie te komen dat het geheel er drie keer zo goed uitziet?
 
Prachtig gedaan Joost. Kap past mooi aan nu.
Dat er nog veel werk is om die oneffenheden af te vlakken, zie je zo. Dat het goed gaat komen ook.
Op naar de volgende stap zeker ?

Mark
 
Jammer dat het opnieuw moest maar dan ziet het er ook gelijk een pak beter uit!

Fred
 
Hey Joost,

Niet opgeven man, ik kan mij gerust voorstellen dat je alle goden eens bij elkaar gevloekt hebt, soms gebeurt dit hier ook hoor.... :)
Maar zoals altijd, de aanhouder wint, en wat voor een winst, ziet er echt knap uit die kap. Een kleine vraag hierbij is uiteraard, je hebt de zijkanten opengewerkt en doorzichtig gehouden, ga je er een motor in steken want het zou een zonde zin dat je erdoor kon kijken...;)
 
Dank voor de bemoedigende woorden, heren.

@Swaken: De openingen worden dichtgemaakt, maar een motor komt er uiteraard in. Ik moet wel naar een oplossing zoeken om de motorkap te kunnen openen.
Maar zoals mijn vader zegt: niks zo slim als een mens die nadenkt. En dus komt die oplossing wel op één of andere manier.

Grtz,
Joost
 
hallo je kan je voor de motorkap een piston contrueren zoals op de foto maar dan in het klein

DSC_0028_zps5fd3d55a.png

DSC_0036_zps7631a940.png

de foto is meschien niet zo duidelijk maar zo iets in de aard

luc
 
@ Luc: pistons of scharnieren. De toekomst zal het uitwijzen...

Ondertussen heb ik wat klein gepruts gebouwd dat allemaal nog in de radiator moet worden ingebouwd.
attachment.jpg

Nog 2 extra onderdeeltjes bouwen en dan schilderen vooraleer alles in te bouwen.

Grts,
Joost
 
Het begint wel mooie vormen aan te nemen Joost.
Alle onderdelen zijn duidelijk te onderscheiden, ziet er alvast goed uit.
Ben benieuwd naar het geheel... (van de radiator, de rest is voor later)

Mark
 
Hoog tijd voor een update(tje).

Op een vloeistoftank en de ventilator na krijgt de radiator stilaan zijn definitieve vorm.
attachment.jpg


attachment.jpg

En dit komt dan over die radiator. Voor de verluchting heb ik muggengaas gedubbeld zodat de gaatjes wat kleiner uitvallen.
attachment.jpg

Grtz,
Joost
 
Het is echt fantastisch werk hoor, ik kijk er met grote bewondering naar.

De radiator is volledig overtuigend.
 
Weer twee kwaliteitsvolle stukken die je aflevert Joost.
Pure klasse om dit allemaal uit papier te vervaardigen.
Telkens weer genieten wanneer je wat van je werk toont.

Mark
 
Bedankt, mannen.

Ondertussen weer wat verder geraakt. De tank en al een aanzet tot de ventilator.
attachment.jpg

Ventilator volledig in elkaar geprutst.
attachment.jpg

Wat vinden jullie: is de staalkleur OK, of toch eerder grijs gelakt zoals de rest? De ventilator ligt er nog los op en is dus nog mogelijk om aan te passen.
attachment.jpg

Grtz,
Joost
 
Joost, ik zou eender voor een zwarte ventilator gegaan zijn.
Bij personenwagens is deze meestal zwart, maar op zo'n "dozer" kan het misschien wel een metaalkleur zijn.
De metaalkleur stoort niet echt, dus de keuze zal aan jou zijn...
Kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
Persoonlijk sluit ik me aan bij Mark, ik zou voor zwart kiezen. Maar ook de metaalkleur misstaat niet.

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan