Hoofdsponsor

1/72 Kurogane Type 95 (Model 5)

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Twee vliegtuigen op tafel en geen voertuig, dat kan niet.....
Heb mij lang moeten inhouden om er aan te beginnen maar met de droogtijden van de vliegtuigen was er wat tijd over en dus maar iets klein er bij genomen.
Klein ? Zeker want met moeite 5 cm. op 1/72.

Boxart.jpg

Een kit van ACE van dit type Kurogane dat we gerust een "late" mogen noemen gezien de versimpeling van de carrosserie t.o.v. de vroegere modellen.

Instructions 2.jpg

Instructions 1.jpg

De instructies zijn simpel en begrijpelijk.

Parts.jpg

De onderdelen op 3 sprues in een redelijk zachte plastiek die veel te dik is en die zwaar moet opgekuist worden.

Chassis & body.jpg

De eerste stappen: samenstelling van het chassis (2stukken) en de carrosserie zelf. Deze bestaat ook uit 2 stukken maar deze zijn overlangs te verbinden m.a.w. enkel lijm in het midden van de motorkap en achteraan.

De snelheid van de bouw van deze zal afhangen van de op te vullen tijd tussen de 2 vliegtuigen in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Twee vliegtuigen op tafel en geen voertuig, dat kan niet.....
Heb mij lang moeten inhouden om er aan te beginnen maar met de droogtijden van de vliegtuigen was er wat tijd over en dus maar iets klein er bij genomen.
Klein ? Zeker want met moeite 5 cm. op 1/72.

Bekijk bijlage 424920

Een kit van ACE van dit type Kurogane dat we gerust een "late" mogen noemen gezien de versimpeling van de carrosserie t.o.v. de vroegere modellen.

Bekijk bijlage 424921

Bekijk bijlage 424922

De instructies zijn simpel en begrijpelijk.

Bekijk bijlage 424923

De onderdelen op 3 sprues in een redelijk zachte plastiek die veel te dik is en die zwaar moet opgekuist worden.

Bekijk bijlage 424924

De eerste stappen: samenstelling van het chassis (2stukken) en de carrosserie zelf. Deze bestaat ook uit 2 stukken maar deze zijn overlangs te verbinden m.a.w. enkel lijm in het midden van de motorkap en achteraan.

De snelheid van de bouw van deze zal afhangen van de op te vullen tijd tussen de 2 vliegtuigen in.
Een leuk modelletje Erwin. Hopelijk niet teveel miserie met de bouw. Willy.
 
Leuk karretje
 
Ziet er inderdaad wel leuk... en klein uit.
 
Tof voertuig en zet me erbij.
 
Het chassis steekt volledig in elkaar en is klaar om een primer te ontvangen.

Chassis.jpg

Tot zover geen problemen gehad maar de wielen zijn wel te groot en gaan dus moeten aangepast worden.
 
Joehoe...., nen lilliputter.., goe bezig... ;)
 
Jammer genoeg moet ik dit topic tijdelijk stilleggen.
Reden hiervoor is dat ik het juiste radiatorrooster kwijt ben. Op het moment van plaatsing schoot het weg en ik heb het niet horen landen, heb er geen idee van waar het naar toe is.
In de kit steekt nog een ander rooster maar dat is smaller en is geschikt voor het Model 3, niet voor het Model 5.
Laat ons hopen dat ik het stuk ooit nog terug vind.
 
Dat is jammer, maar wellicht komt het rooster nog wel boven water.
 
Dat is spijtig te lezen en misschien word dit stukje nog gevonden om dan verder te kunnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan