Hoofdsponsor

1/36 Urania's Raket

Chriske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 mrt 2021
Berichten
386
Momenteel ben ik bezig met (alweer) een raket. Maar deze keer is het er eentje van eigen makelij.

Hier staan al een deel stukken op elkaar, net van de printer. Nog wat schuurwerk om enkele bramen weg te werken.

1623138711604.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat die raket op drie dunne draadstangen..? Waarom heeft Yves een rolmeter vast en waarom staat die raket zo hoog tijdens het nemen van deze foto....? Meer uitleg volgt...
't Is een speciaal gevalleke...:-)

1623139603377.png
 
Hier ook weer hetzelfde principe om die ringen precies op elkaar te kunnen monteren.

1623139961093.png
 
Alles terug uit elkaar om de vlakken in te kleuren.
Er worden trouwens twee van deze raketten gemaakt, vandaar zoveel ringen.
En de rode kleur wordt later nog vervangen door blauw.

1623140089163.png
 
Laatst bewerkt:
Die stond eigenlijk ook nog op mijn verlanglijstje om te ontwerpen (maar dan met gedeeltelijk interieur), ik zal zeker volgen..

De stelling dat kuifje de eerste was die naar de maan ging is echter niet helemaal correct, al was het voordien met een gigantisch kanon, het was namelijk Jules Vernes die het eerste reisverslag schreef van een trip naar de maan.

En wat de verheven positie van de raket betreft ; ik heb het vermoeden dat je er een blast cloud bij gaat maken, al dan niet met verlichting ?
 
Zal 't eens opzoeken maar ik denk dat Kuifje eerst was met een 'échte' landing.
Alle voorgangers deden het hem voor maar dan met een 'crashlanding', zo bv ook Georges Méliès. Geef nu toe Dany das niet landen hé...:rolleyes::winking:

1623150976574.png
 
Ben eens gaan zoeken ivm JV naar de Maan
Alle titels van de boeken laten uitschijnen dat JV enkel rond de Maan vloog.
 
Interessant om volgen
 
Heb het boek gedownload en merkwaardig genoeg wordt er helemaal op het einde niks gezegd over een landing.
Het boek 'FROM THE EARTH TO THE MOON' stopt net na de landing en gaat direct verder met het volgend project(boek) 'ROUND THE MOON'.
Ik heb ook een YouTube filmpje bekeken waar in een film (over dat eerste boek) een scene te zien is waarin de ene wetenschapper -boos- zegt tegen een andere : wat is het probleem...? Er is besproken om naar de Maan te gaan, maar nooit besproken hoe ze terug zouden geraken.
Logisch dat ze niet terug zouden komen want het vertrek vanop de aarde gebeurde in JV's boek met een kanon van 300m lang en op de Maan staat datzelfde kanon niet hé...:winking:
De sequel van het verhaal is meer logisch, 'Rond de Maan'. Dat lijkt al sterker op het Apollo verhaal toen de eerste astronauten(tot Apollo 10) een verkennend 'ritje' rond de Maan maakten.

Fantastisch book denk ik. Ga het, als ik wat tijd heb, eens volledig lezen. Heb nu net supersnel de pagina's laten passeren en gelet of er getallen passeerden in de tekst. Verbluffend wat er in Jules Verne's brein 'rondspookte'. Geniaal wat die man allemaal bedacht in dat tijdperk...!
 
Volgens mij is er nog niemand op de maan geweest :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ik zou er toch geen geld op zetten ;)
 
Oeps....foutje, ik schreef :

Heb het boek gedownload en merkwaardig genoeg wordt er helemaal op het einde niks gezegd over een landing.
Het boek 'FROM THE EARTH TO THE MOON' stopt net na de landing en gaat direct verder met het volgend project(boek) 'ROUND THE MOON'.

Dat moet worden :


Heb het boek gedownload en merkwaardig genoeg wordt er helemaal op het einde niks gezegd over een landing.
Het boek 'FROM THE EARTH TO THE MOON' stopt net na de lancering en gaat direct verder met het volgend project(boek) 'ROUND THE MOON'.
 
Heb door de jaren heen al heel wat geprint in SpiralVase modus met zo'n dikke nozzle, en dan 'out of the blue' krijg ik dan dit. Onbruikbaar uiteraard. En het heeft niks te maken met de printer. Als ik een preview vraag in Slicer dan zie ik precies dezelfde fout op het scherm. Die dunne uitpuilende ringen mogen daar helemaal niet zitten.
Soit, er zijn nog ander manieren om zo'n grote joekels op een relatief korte tijd te printen. relatief, want mijn printtijd voor dit onderdeel stijgt van 1.2 naar 3.1 uur. Eigenlijk valt het nog best mee hoor want dat onderdeel is 175mm diameter en 190mm hoog

1623694926737.png
 
En terwijl de printer zijn rondjes maakt heb ik niet stilgezeten...

k-blue.jpg
 
Laatst bewerkt:
spijtig he voor het verloren materiaal
Marc
 
Valt best mee hoor, die wand is in SpiralVase modus extra dun.
 
HOLA....!!!!
Gevonden op een Nederlandse webwinkel...
Die hollanders zijn nog nie gauw verlegen, of zijn er écht mensen die daar zoveel geld aan uitgeven...:oops::oops::oops:

1623845879866.png
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan