Hoofdsponsor

Kirov............Steampunk.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Even eens wat anders erbij gepakt in de hoop om me uit de beruchte dip te halen.

Betreft de KIrov uit C&C (Command&Conquer) leuk spel van jaren geleden had alle afleveringen op de cd staan maar helaas moest een Mac aan schaffen en niets meer aan spel 🤔. Het model is geprint door BerttUS en het word de bedoeling dat ik er een steampunk uitvoering gaat maken dus veel metaal en koper tinten. Maar nu eerst maar eens elkaar zetten.

b55b9a408ff1a23f2592a9eb70230c7e.jpg



Zoiets moet het worden maar dan anders 😂

Kirov
 
jeugdherinneringen...

Succes sowieso met deze...

laatst een model hiervan op FB zien passeren die een vleugje nostalgie opwierp (uren versleten voor het scherm hiermee...)
 
Ken dit niet, maar jouw steampunk werkjes mogen er altijd zijn dus...
 
Heb ik vroeger ook nog gespeeld. Veel plezier ermee.
 
Command & Conquer... veel gespeeld! Jeetje ja dat ging toen met CD-ROM. Red Alert... :)

Veel plezier hiermee, ik ga deze natuurlijk volgen alleen al uit jeugdsentiment.
 
Ja mannen heb er heel wat uurtjes aan verspeelt soms tot diep in de nacht 😂
 
Dat is uit een ver verleden, om eerlijk te zijn, zie ik het zelfs niet zo goed meer voor me, al heb ik het wel vaak gespeeld (maar toch minder dan Empire Earth en Cossacks).
Maar... Steampunk heeft sowieso mijn aandacht.
 
Ken het spel niet maar lijkt mij interessant en steampunk kan ik wel appreciëren dus volger bij en succes gewenst.
 
Was best verslavend die games.:):
 
Geen idee waar jullie het over hebben , ook de foto brengt weinig soelaas voor mij. Dus veel succes met deze en ik zie wel wat het wordt hee 😄👍🏻


Greetzzzz Modest.
 
Alweer meer gedaan dan in een paar maanden :ROFLMAO:

Heb alle onderdelen schoongemaakt en een dryfit gegeven en past allemaal redelijk. Ik heb gisteren de zeppelin in elkaar gezet met Pattex repair (Bedankt Jan voor de tip in je topic) en het spul is inderdaad ijzer sterk want liet de zeppelin vallen en alles stak nog in elkaar 😅 Het ding steek dus in elkaar en had wat naadjes tussen de verschillende onderdelen. Om te beginnen het model ontvetten en dan naar........De oplossing ala Ron, Houtlijm een klein beetje water en twee kwasten.

20221015_124443.jpg


De houtlijm een klein beetje verdunnen en aanbrengen op de naden.

20221015_124753.jpg



Na aanbrengen met een vochtige kwast de lijm wat overbodig is weg wassen.

20221015_125239.jpg


Na droging wat verf aanbrengen ter controle of alles dicht is.

20221015_144158.jpg


Al met al een half uurtje werk.
 
Veel kleine stapjes vormen ook een groot geheel. (beter in kleine stappen werken als het einde niet meer zien, les uit mijn eigen dip een paar jaar geleden).
Oplossingen alla Ron zijn altijd goed, eenvoudige dingen werken ook men denkt er gewoon niet aan.(y)(y)(y)
Niet dat ge denkt dat ik vind een spaak bouwen is een eenvoudig werk. :sneaky::sneaky::sneaky:
 
Bedankt voor je reactie Jan, ik snap je helemaal en wat die dip betreft die gaat vanzelf wel over en forceer niets wat dat werk toch averechts.
 
Het gebruik van houtlijm in de plastiek / resin bouw kan veel oplossingen bieden maar is tegenwoordig zo een beetje in onbruik geraakt.
Oude technieken worden maar al te vaak vergeten.
 
Werk ook graag met houtlijm en die pattex is goed gerief.
Opvullen heb ik er nog wel niet met gedaan maar werkt uitstekend zo te zien.
 
Aanvang van de werken ziet er goed uit.
Het gebruik van de pattex heb ik blijkbaar gemist. In welk topic kan ik dit terugvinden ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan