Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad niet zo een leuk werkje, maar zolang het opgelost geraakt zie ik niet echt een probleem.Ai, niet leuk als je dit tegenkomt.
Ik heb ooit eens een grote tube gekocht hier in een lokale bouwmarkt van het merk Motip. Tot mijn verrassing bleek het zo goed als dezelfde eigenschappen te hebben als Tamiya putty, alleen dan pakken goedkoper voor een grotere hoeveelheid.Stevige werken. Welke plamuur gebruik je? Ken die kleur van plamuur niet.
Is heel goed gerief, gebruikt in de autosector.Knappe herstelling en goede tip die motip.
Zal dit zeker aanschaffen.
Inderdaad, en ik betaalde een gelijkaardige prijs.Is heel goed gerief, gebruikt in de autosector.
Officieel noemt het Motip putty afwerkplamuur, tube 200 gr, heb de mijne al jaren en betaalde er toen iets van een 5€ voor, zal nu wel al iets duurder zijn.
Morgen ga ik de geplamuurde delen even een primerlaagje geven om te zien of er nog iets moet worden bijgewerkt. Ik veronderstel van wel.Aanpassing staartmotor ziet er goed uit. Let wel ; civiele airliners bouwen vraagt om schuurwerk. Alles moet perfect glad zijn en naadloos in mekaar overgaan. Maar de DC 10-30 komt in orde zo te zien. Succes verder.
Goh, de juiste vorm is niet zo'n probleem, gewoon het verschil van overgang daar waar de delen aan elkaar zijn gezet moeten egaal overlopen en dat is soms niet makkelijk om dat mooi vlak te krijgen. Wat de panellines betreft ga ik ze wel re-scriben, daar waar ze verdwenen zijn.Sterk werk. Lijkt me erg moeilijk om de juiste vorm te behouden.
En panellines op deze schaal zijn niet echt nodig vind ik.
Dank u Pascal. Moet je zeker doen, is zeer goede putty en goedkoop, als denk ik zoals Erwin al aangaf dat de prijs nu wel wat hoger zal zijn.Knappe herstelling en goede tip die motip.
Zal dit zeker aanschaffen.
Daar heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Na een nachtje drogen was de plamuur hard, zowel intern als vanbuiten. Wat ik wel merk is, dat als ik schuur dat er wel nog kleine oneffenheden achterblijven, en ik denk dat dit luchtbelletjes zijn. Dan is het inderdaad nog eens nodig om het één en ander bij te werken.Wat die plamuur betreft weet ik zeker dat het niet helpt als je de Motip extra dik aanbrengt vermits er dan extra tijd nodig is om te kunnen drogen.
De buitenste laag moet redelijk dun zijn want, eens de buitenkant gedroogd is, kan de binnenkant niet meer drogen via de lucht.
Na het schuren van die eerste laag kan het zijn dat er een 2de of zelfs 3de laag nodig is om het volledig glad te krijgen maar ook hier is de dikte heel belangrijk wat betreft de verdere afwerking.
Maar ik zie dat je goed bezig bent, die cockpit gaat goed komen.