Hoofdsponsor

1/32 Jetmads Saab Viggen JA37

mark31

Active member
Registered
Lid geworden
22 aug 2022
Berichten
42
Hallo iedereen
Hierbij de bouw van de Viggen van jetmads.
Deze fabrikant maakt enkel kits met beperkte oplage van 500 stuks
Nu van deze kit zijn er twee runs geweest.
Het zijn niet standaard kitjes en bestaat zowel uit resin als 3D geprinte onderdelen.
Deze wordt volledig uit de doos gebouwd.
zo hier gaan we je gaat zien dat het snel zal gaan aangezien deze reeds in de afwerkings fase zit maar wil hem zeker delen met jullie.
De doos
1.jpg
als we de doos openen vinden we dit
2.jpg
en natuurlijk het belangrijkste de onderdelen
3 - kopie.jpg
Natuurlijk zo benieuwd ik was kon ik het niet laten om toch maar even een dryfit te doen van onderdelen om een idee te krijgen
4.jpg
5.jpg
6.jpg

Ook een dryfit gedaan van de lucht inlaten
8.jpg
10.jpg

Aangezien het resin is en 3D print komt er wel wat werk bij kijken voor alles passend te krijgen

Straks het vervolg

Mark
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 1
Deel twee
normaal beginnen we met de cockpit maar ik heb beslist om anders te starten
Om mezelf het een beetje gemaklijker te maken ben ik begonnen met de inlaten
Aangezien er hier wel wat pas en schuurwerk aan te doen was en zodoende ik geen stukken van de cockpit kon afbreken
een dryfit en zoals je kan zien niet perfect
15.jpg

Na een beetje schuurwerk
17.jpg
Vervolgens de rest van de lucht inlaat
19.jpg
20.jpg
23.jpg
24.jpg

Eens tevreden over de pasvorm was het tijd voor de eerste verf te verstuiven
31.jpg

en op zijn plaats
36.jpg

vervolgens voorste deel gemonteerd

39.jpg

Nu de volgende job plamuren en schuren
zo dit was deel 2

Mark
 

Bijlagen

  • 25.jpg
    25.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 0
toch iet anders als de normale bouwdoos, ben benieuwd.
 
inderdaad een ongewoon kitje niettemin ziet het er toch best leuk uit om te bouwen
suc6 maat
Marc
 
Prachtig vliegtuid, dat was één van mijn favorieten sedert ik in de jaren stilletjes een Matchbox kit ervan gemaakt heb. Veel plezier met deze toch wel speciale kit.
 
Dat is een flinke jongen! Een van mijn favoriete straaljagers, door de bijzondere vorm.
 
Een type straaljager die men niet vaak tegenkomt op een forum en van een merk dat we nog niet kennen. Bovendien in een mooie schaal die heel wat mogelijkheden tot detaillering biedt. Redenen genoeg om van nabij te volgen dus :winking: .
 
Prachtig vliegtuid, dat was één van mijn favorieten sedert ik in de jaren stilletjes een Matchbox kit ervan gemaakt heb. Veel plezier met deze toch wel speciale kit.
Ja de goede tijd van die kitjes
ook nog in men bezit gehad
Mark
 
Dat is een flinke jongen! Een van mijn favoriete straaljagers, door de bijzondere vorm.
speciale vorm en als je dan kijkt wat dit toestel allemaal moest kunnen voor de zweedse luchtmacht ongelooflijk
 
Een type straaljager die men niet vaak tegenkomt op een forum en van een merk dat we nog niet kennen. Bovendien in een mooie schaal die heel wat mogelijkheden tot detaillering biedt. Redenen genoeg om van nabij te volgen dus :winking: .
hier wordt niks aan toegevoegd
gewoon rechtstreeks uit de doos.
Al het detail is er dat zal wel blijken uit de volgende update van de cockpit.

Mark
 
Een voor mij onbekend merk bouwdoos maar ziet er naar uit dat er toch wat extra werk zal komen kijken bij de bouw; ik volg zeker.

Heb ooit, vele jaren geleden, een Viggen gezien in een static en deze ook zien vliegen én landen want met zijn omkeerbare thrusters kon die zeer snel afremmen. Impressionant toestel.
 
hier wordt niks aan toegevoegd
gewoon rechtstreeks uit de doos.
Al het detail is er dat zal wel blijken uit de volgende update van de cockpit.

Mark
Zelfs zonder toevoeging van conversie en/of update sets (of andere eigen toevoegingen) zijn de mogelijkheden op schaal 1/32 ruimer dan op kleinere schalen, al is het maar voor wat het schilderwerk of graad van precisie van bouw betreft.
Je zal (veronderstel ik) hoe dan ook toch bepaalde delen moeten opvullen, hergraveren of detailleren dmv wash of drybrush. Dit geeft op schaal 1/32 toch heel wat meer mogelijkheden dan op een andere schaal. Mijn opmerking was dus in die zin bedoeld :winking: . Succes met de bouw.
 
Een voor mij onbekend merk bouwdoos maar ziet er naar uit dat er toch wat extra werk zal komen kijken bij de bouw; ik volg zeker.

Heb ooit, vele jaren geleden, een Viggen gezien in een static en deze ook zien vliegen én landen want met zijn omkeerbare thrusters kon die zeer snel afremmen. Impressionant toestel.
dit merk bestaat nog niet zo lang en ik geloof dat dit maar de derde kit is die ze hebben uitgebracht.
En ja als je dit toestel ooit in het echt hebt gezien en zien vliegen laat het zeker indruk achter.

Mark
 
Zelfs zonder toevoeging van conversie en/of update sets (of andere eigen toevoegingen) zijn de mogelijkheden op schaal 1/32 ruimer dan op kleinere schalen, al is het maar voor wat het schilderwerk of graad van precisie van bouw betreft.
Je zal (veronderstel ik) hoe dan ook toch bepaalde delen moeten opvullen, hergraveren of detailleren dmv wash of drybrush. Dit geeft op schaal 1/32 toch heel wat meer mogelijkheden dan op een andere schaal. Mijn opmerking was dus in die zin bedoeld :winking: . Succes met de bouw.
Sorry ik had je even verkeerd begrepen hier
Ja met de meeste bouw dozen heb je plamuur en schuurwerk wat dan resulteert in graveren.
Al de rest is zoals de bouwer het wenst hoe je hem wil bouwen
ik heb bewust gekozen om niets extra toe te voegen(kwestie onderdelen) en de reden waarom wordt later wel duidelijk.

Mark
 
oh wow, als klein manneke was mijn eerste plastic model een Saab Viggen, waarschijnlijk van Revell ofzo...nooit geverfd ofzo, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik die Saab jets wel iets hebben vond, ze zijn wat anders dan de meeste vogeltjes.

Deze kit is heel wat anders dan mijn Revell kitje van weleer. Mooie start, ik vind het er al tof uitzien, best wel werk, nice!
 
Ik ga deze in stilte volgen met aandacht.
 
de schietstoel bijna klaar.
Alles recht uit de doos.
43.jpg
44.jpg
45.jpg
46.jpg47.jpg
48.jpg

Volgende update zal de pit zijn
 
Ben zeer onder de indruk met wat je hier laat zien.
Heel mooi en dat met macro foto's.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan