Hoofdsponsor

1/7 Hubble Space Telescope - schaal 1:7

Chriske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 mrt 2021
Berichten
386
Begin vorig jaar tijdens het 'bezoek' van Corona ben ik gestart met de bouw van Hubble Space Telescope(HST). Directeur Urania en ik spraken af om HST te bouwen op schaal 1:7. Met open luik is HST uiteindelijk 2.5m lang en een diameter van 60cm. De antennes en zonnepanelen steken daar dan nog eens een heel eind uit.
Het werd een avontuur om 'U' tegen te zeggen en er werd bijna 3 maanden aan gewerkt.
Er werden hier ook weer 'enkele' onderdelen geprint.
Enkel mails verzonden maar ik kreeg geen gehoor bij NASA en ook niet bij ESA, dus alle informatie ivm afmetingen van al die onderdelen rond HST moest ik van het internet plukken. Een beetje belachelijk, maar er werd heel dikwijls een meetlat tegen ons laptopscherm gehouden om 'ongeveer' de juiste maat te weten van sommige onderdelen. 'We' want deze keer kreeg ik de hulp van Michel, die de meeste van de HST's onderdelen tekende. Alles werd uitgebreid besproken via Skype, Michel tekende de te printen onderdelen, hij stuurde die files op via Mail of Wetransfer, ik printte alles en monteerde op de juiste locatie aan de romp van HST.
Maar eerst moest HST zelf gebouwd worden uiteraard. Er is heel veel over deze bouw te vertellen, maar alle foto's die volgen hebben niet te veel woorden nodig vermoed ik....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan