Hoofdsponsor

1/72 Seaking Mk.48 (Heller)

Bendynwk

New member
Registered
Lid geworden
15 mei 2021
Berichten
1
Hallo mijn eerste post hier als nieuweling op het forum.
Eindelijk is mijn eerste heli klaar, na een jaar bouwen met tussenpozen!
Kit : Heller uit 1990
Decals: Kit, DACO en zelfgemaakt
Schaal : 1/72
Seaking Mk.48 RS04 uit 1991, met markering voor de viering van 15 jaar Seaking, 20 jaar 40 Smd en 30 jaar Heli Flight.
Niet zo denderende kit, waar veel aanpassingen aan moesten gebeuren. Ook veel scratch building gedaan om het model toch realistischer te maken : o.a. VHF en UHF Homing antennes, VOR/ILS Glidescope en Zeeanker toegevoegd, Ice Accretion Detector en static dischargers toegevoegd en een meer realistischer FOD shield gebouwd.
Ook binnenin de cockpit veel aangepast maar helaas weinig van zichtbaar.
Al bij al veel bij geleerd met de bouw van dit model en uiteindelijk ook best wel tevreden.

IMG_20211012_093236.jpgIMG_20211012_092838.jpgIMG_20211012_093007.jpgIMG_20211012_150526.jpgIMG_20211012_150940.jpgIMG_20211012_151248.jpgIMG_20211012_151521.jpgIMG_20211012_151606.jpgIMG_20211012_093141.jpgIMG_20211012_151038.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met dit resultaat mag je meer dan tevreden zijn.
Mooi werk.
 
prachtig gedaan, de Sea King is één van mijn favoriete heli's en het was pijnlijk om ze te zien met pensioen gaan.
gisteren was ik toch wel blij dat er na bijna 3 jaar eindelijk terug ééntje in de lucht is, en een 2de binnenkort zal volgen.
 
Mooi gedaan moet ik zeggen ( euh schrijven ) zeker omdat het uw eerste post hier is
Marc
 
Heel mooi resultaat, zeker met al die toegevoegde antennes.
 
prachtig gedaan, de Sea King is één van mijn favoriete heli's en het was pijnlijk om ze te zien met pensioen gaan.
gisteren was ik toch wel blij dat er na bijna 3 jaar eindelijk terug ééntje in de lucht is, en een 2de binnenkort zal volgen.
Vliegen ze weer? Heb ik iets gemist?
 
Welkom op het forum, en gefeliciteerd met een mooi resultaat voor een niet zo fantastische kit. Zelf heb ik ooit nog eens een poging gedaan om een oude Airfix versie in elkaar te krijgen, maar die is uiteindelijk bij de PMD terecht gekomen.
Ik heb wel nog een papieren kit (Duitse markeringen) in mijn stapeltje maar ik weet niet of ik die ooit zal bouwen, 1/33 vergt direct weer meer plaats voor de hefschroef.
 
Vliegen ze weer? Heb ik iets gemist?
ja, ze zijn nu eigendom van Historic Helicopters in de UK.
de eerste, RS02 (nu met civiele registratie OO-SEE), heefft deze week weer gevlogen.

Nieuws Artiekel

de 2de, RS04, (nu met civiele registratie OO-KNG) zou in de loop van volgende week weer vliegen. dan zouden ze allebei overvliegen naar hun nieuwe thuis in de UK.
 
de 2de, RS04, (nu met civiele registratie OO-KNG) zou in de loop van volgende week weer vliegen. dan zouden ze allebei overvliegen naar hun nieuwe thuis in de UK.
Wel erg jammer dat ze naar het buitenland vertrekken, hebben we er geen enkele meer in België (want ik ben vergeten hoeveel we er nog hadden, ik weet wel dat er eentje was die eigenlijk al jaren niet meer vloog en die meer als voorraadkast voor vervangstukken diende).
 
ja, ze zijn nu eigendom van Historic Helicopters in de UK.
de eerste, RS02 (nu met civiele registratie OO-SEE), heefft deze week weer gevlogen.

Nieuws Artiekel

de 2de, RS04, (nu met civiele registratie OO-KNG) zou in de loop van volgende week weer vliegen. dan zouden ze allebei overvliegen naar hun nieuwe thuis in de UK.
Dus ze bestaan nog, dat is altijd goed nieuws. Me happy!
 
Deze heb ik ook veel waargenomen door de jaren heen, ze waren een symbool van reddingsoperaties in de lucht.
Ook de kleurencombo maakt deze zo typisch.
Ik ben er sinds kinds af fan van geweest, en heb daardoor ook een afgewerkt exemplaar liggen (ergens in een doos, wellicht met enkele onderdelen los?)
Intussen is de stash terug aangevuld met een nieuw exemplaar, maar ben er nog niet aan begonnen...

Mooi resultaat trouwens, de details geven dat iets extra aan een model, knap!
Een lichte wash zou dit wellicht nog meer accentueren?
 
Knap werk zulle, zekers voor je eerste......
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan