Hoofdsponsor

1/32 Hawker Hurricane Revell

F

Firefly

Guest
Hey,

Mijn eerste verslagje hier :) wel ben al aan het vliegtuig begonnen dus kan ik niet erg veel meer in details treden maar er zaten toch wel wat pasvormprobleempjes bij. Niets dat niet opgelost kan worden met putty natuurlijk maar vrees toch of het niet ergens zichtbaar gaat zijn na de primer laag... ik vermoed dat ik tijdens het schuren wel wat details ben kwijt gespeeld... maar zal het misschien als verder testobject gebruiken om wat weathering technieken,... uit te testen achteraf :)
Dan maar enkele foto's:
DSC_0043.jpg
DSC_0801.jpg
DSC_0045.jpg
DSC_0044.jpg
 
Het zijn erg stoere en mooi gelijnde toestellen he,hoe groot is die in cm? want ik kan het niet lezen,slechte ogen he ;)
Patje.
 
Het zijn erg stoere en mooi gelijnde toestellen he,hoe groot is die in cm? want ik kan het niet lezen,slechte ogen he ;)
Patje.

ongeveer 30cm lang...

Dit is een heruitgave van een zeer oude kit..
 
Mooi mooi lekker groot toch he,kan je al wat mee doen.Bouw je die OOTB of doe je nog aftermarket stuff?
 
Deze is ook voor mij eentje om te volgen,

Want dat kitje staat in mijn wachtrij;)
Ik heb de doos al eens opengemaakt en gezien dat het een probleemgeval zal worden:wub:
Dit wordt hier dus al deels bevestigd.

Grtz.

Luc8)
 
Kan wel nog een tijdje duren voor ik vooruitgang ga boeken :d gebrek aan tijd om te airbrushen.
Ik herinner mij nog dat ik ook wat problemen had om het cockpitpanel erin te krijgen, heb heel wat moeten passen en schuren :)
En dan ja het is een remake van een oude kit dus ik zit nog opgescheept met opliggende paneellijnen :) maar die ga ik laten voor wat ze zijn want lijkt me een zeer tijdrovende bezigheid om ze weg te doen - zeker omdat ik dat nog nooit moeten doen heb- en te gaan ingraveren (heb ergens een review van gevonden)
Maar ach zonde om het weg te gooien vind ik dan :)
 
inderdaad en ja het zou veel tijd in beslag gaan nemen om de lines weg te schuren en dan opnieuw aan te brengen maar dan graveren dus.
Persoonlijk zou ik ook dat gewoon zo laten he.
 
Heb hem ondertussen in de "primer" laag gezet (ik doe dit gewoon met Email verf van Revell potje nr. 5/Matt wit)
En zie toch dat er hier en daar nog wat moet bijgewerkt worden om het een beetje te deftig te maken :) foto's volgen later want toestel staat nu te drogen!
 
De foto's:PIC_2228.jpg
PIC_2226.jpg
PIC_2225.jpg
PIC_2224.jpg

Betekent toch nog wat schuur en opvul werk :@:8
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat kan eens voorvallen he,plamuur krimpt en ja als je dat dan voorhebt moet je wel eens gaan bijwerken.Maak je vooral geen zorgen daarin het komt wel goed
 
Lijkt me een ideaal voorval om eens een tip-exx pen te gebruiken :)
 
Geen idee van de schrijfwijze maar dit is ook de eerste keer dat ik zoiets hoor..
Leuk toestel, lijkt me logisch (Revell) dat er wat pasvorm problemen zijn en schuurwerk aan is. Blij te zien dat je je eigen lat vrij hoog legt. Keep going!
 
Het is tipp-ex denk ik :D maar heb er ook nog nooit van gehoord dat iemand dit zou gebruiken op zijn model?? :ph34r:
 
Wat de tipp-ex betreft ook ik ken dat ... toen men nog net sprak van alle soorten putty en zo gebruikten we dat om kleine scheurtjes en barstjes weg te werken en werkte vrij goed.
 
Is inderdaad Tipp-ex maar hier doet dat er niet zo toe,we begrijpen elkaar allemaal zo een beetje he lollollol.
Ik heb de tipp-ex pen aangeschaft om eens uit te testen wat dat kan doen in de modelbouw.
Maar om niet verder af te wijken van dit topic,prachtige vliegtuigen zijn het,en die staat op de verlanglijst bij mij.
 
Welja :) heb twee tubes putty liggen (grijs en wit) dus heb deze erbij genomen, verdund met aceton en zo laagje per laagje aangebracht :) ben benieuwd of het nog gaat krimpen. Ik werk het liefst met de witte maar ik weet wel dat er velen eerder zullen zweren bij de grijze :)
 
Ook hier nog maar eens een beetje updaten :)
Het heeft wal wat meer plamuurwerk dan verwacht gekost maar zo gaat dat meestal.
Ondertussen is het toch al meer naar mijn zin geworden. Misschien wel ergens een detail weg geschuurd maar enfin...
Dat is de minste ramp... Ik ben blijkbaar mijn motorkap kwijt :| het stukje is denk ik in niemandsland beland :(, dat heb je dus met verhuizen hé... sowieso iets kwijt.
Een heeeeel kleine kans dat het nog bij mijn ouders ligt ofwel in de koffer van mijn auto...

DSC_0229.jpg
DSC_0228.jpg
 
Hier ben ik weer met een update :) het model is stilaan klaar voor te airbrushen! Zal nog eens naar de kleuren moeten zoeken.
Het pilootje dat erbij zit heb ik ook al een likje verf gegeven :) zal het nog wat verder proberen detailleren.
Oh en de motorkap is terecht :) lag bij mijn ouders!
Hier een paar foto's:
DSC_0239.jpg
DSC_0231.jpg
DSC_0230.jpg

Mijn huidig referentie materiaal:
DSC_0238.jpg
De middenste moet het worden (zelfde squadron)
DSC_0236.jpg
Verschillende piloten:
DSC_0235.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan