Hoofdsponsor

1/76 "Harvest havoc" British Royal Horse Artillery 1815. (Airfix)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Alvast bedankt voor de mooie commentaren :-)

Ben terug langs de H0-immo-wereld afgedwaald, deze keer een oude stadspoort :8, maar nu en dan komt ook hier verandering in.
Zoals het eerste paardje dat iets meer basiskleur heeft gekregen, nog enkel de details en verder afwerken.
035.jpg
036.jpg

Ook de munitiekar en het kanon zijn langs een penseel gepasseerd en krijgen zo al iets meer vorm
037.jpg

Beetje bij beetje...
Tot zover deze update :wave:
 
Schiet al hard op hier... niet bepaald mijn interessegebied, maar ik blijf de voortgang toch volgen.
 
Ziet er goed uit.
Op deze schaal hier en daar een klein dry bruchke op de paarden kan mooi uitvallen
 
Manen en staarten moeten nog behandeld worden, maar ik wacht nog even, omdat dit deel nogal vaak vastgenomen wordt tijdens het schilderen. Drybrush zal wellicht ook nog volgen, maar ik wil eerst alle details geschilderd hebben.
Nog steeds kleine sessies per keer...

046.jpg
047.jpg
 
Mooie paarden geworden.
 
Merci voor de reacties makkers, I like(d) it :love:

Terug een kleine verfsessie verder. Twee tinten lederbruin (Vallejo en MIG) werden gebruikt voor de harnassen van de paarden.
Hier en daar werden tijdens deze sessie al enkele manen en staarten afgewerkt, de rest staat in hun basiskleur.

Om toch eens een voller beeld te krijgen enkele foto's met dryfit van paarden en figuren.
049.jpg
050.jpg
052.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ziet er goed uit.
Wel zien dat de touwen tussen paarden strak komen te staan.
 
Merci makkers.

@Pascal Ik begrijp je reactie ivm de touwen strak te willen zetten, maar dit is niet altijd gespannen hoor tijdens het rijden. Als de voorste paarden beginnen in te tomen is er een verschil van snelheid met die er achter... Zeker als er met snelheid gereden wordt. Op zo'n momenten is de spanning van de touwen weg..
Nog een reden waarom ik deze niet zo strak wil maken is om er een soort van "beweging" in te brengen als je er naar kijkt.
Veel uitleg voor iets zeer banaals eigenlijk, maar wou je even mijn hersenkronkels toelichten :winking: :biggrin:

Nog vier paarden te schilderen, maar ben afgeleid momenteel door enkele brandweerwagentjes :rolleyes::unsuree:🤭
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan