Hoofdsponsor

1/72 Handley Page Halifax B.II [wip]

Zou dat openspringen aan de leeftijd kunnen liggen, het plastic die misschien wat broos aan het worden is ?
 
Zou dat openspringen aan de leeftijd kunnen liggen, het plastic die misschien wat broos aan het worden is ?

Ik weet het echt niet. Broos durf ik het niet noemen want dan zou het op andere plaatsen en bij het lossnijden ook moeten breken.
Ik lijm normaal gezien met Revell Contacta, het flesje met de naald en, toegegeven, mijn flesje gaat al een tijd mee maar die lijm gebruik ik ook op andere modellen en daar heb ik geen last mee.
Het is wel zo dat Matchbox geen tussenschotten als steun voorzien heeft in deze kit en de wanden zijn dan ook gemakkelijk indrukbaar
Ik heb de naden nu verlijmd met Pattex Crocodile Power secondelijm (niet goedkoop maar prima spul en snel droog) en dit lijkt goed te werken.
 
Zal wel zijn , allee dat het nu beter gaat he
Marc
 
De Halifax heeft een tijdje stil gelegen maar ondertussen doen we hier ook aan verder en de onderzijde van het toestel heeft zijn laag witte verf gekregen.

attachment.jpg

Nu nog de vleugels afplakken en dan kunnen we de donkergrijze bovenkant spuiten.
 
Tijdje geleden dat we hier nog eens iets gepost hebben.
De schilderwerken zijn gestart en ik heb hierbij dus de voorkeur gegeven aan het afzonderlijk schilderen van de romp en de vleugels. Bij een ander toestel zou ik dit niet doen maar de Halifax heeft uitsparingen in de romp waar de vleugels perfect in passen en dus maken we daar gebruik van.

Body painted.jpg

Wings painted.jpg

Jammer genoeg diende ik bij het verlijmen van de cockpitdelen vast te stellen dat deze er uit staken en ik diende deze dus te verlagen door hier en daar wat weg te schuren; procedure die niet zonder schade aan de verf gebeurde. Raar want bij de dryfit pasten ze goed.

Eens de verfschade hersteld kon er worden overgegaan tot het plaatsen van de decals die nog heel bruikbaar bleken op één na die niet wou blijven kleven maar dat werd vlug opgelost.

Decals on.jpg

Vandaag werden de vleugels geplaatst. De fit was goed en de romp staat goed recht.

Wings on1.jpg

Zoals je ziet staat de haak recht in het midden maar er is iets met het rechter landingsgestel en dat ga ik niet meer goed kunnen brengen.

Wings on2.jpg

In het algemeen beeld lijkt het mee te vallen.

Wat moet er nog gebeuren?
- Plaatsen van de perspex in de neus,
- Plaatsen propellers en hun kappen,
- Plaatsen antenne en radar,
- Aanbrengen van de wielkastdeuren,
- Aanbrengen van uitlaatstrepen.

Wordt vervolgd.....
 
Echt mooi in die kleuren en proper gedaan al .
 
Dat is een mooie bak aan het worden.
Prachtig verfwerk ook, jammer van dat rechterwiel maar heel erg zal dat niet opvallen denk ik.

Grtz.

Luc:cool:
 
Leuk vliegtuig. Speitig dat de dryfit goed was en daarna niet meer.
 
Had het gehoopt, was het niet zeker maar het is toch gelukt: de Halifax is afgewerkt.
Zeker geen perfecte kit en zeker geen perfecte bouw maar ik ben blij dat deze oude jongen eindelijk in elkaar steekt en afgewerkt is geraakt.

Tot op het einde is hij blijven tegenstribbelen. Gisteren brak er nog één der vleugels af, de propellers wilden vandaag niet op hun plaats en de voorste antennes moesten natuurlijk eens afbreken.
Het plaatsen van de antennedraad met E Z Line verliep dan weer iets gemakkelijker en de wieldeuren pasten direct.

Deze jongen zal niet te zien zijn op beurzen of vergaderingen want het zou kunnen dat hij het transport niet overleefd. Hij zal zijn tijd moeten verslijten in mijn museum. Om die reden heb ik ook nagelaten om uitlaatsporen aan te brengen.
Hij mag nog een nachtje drogen en morgen zoeken we een plaats voor hem op Pammas.

Fin1.jpg

Fin2.jpg

Fin3.jpg

Fin4.jpg

De Halifax werd uitgevoerd als een toestel in dienst van N° 58 Squadron Coastal Command met basis op R.A.F. St. Davids, Wales, 1943.
 
Zoals getoond vind ik hem toch zeer geslaagd.
Die ruitjes zo proper houden is al een toer op zich zelf.
 
Hey,

Da's toch weer ene die goed gekomen is he..., en een ferm stuk zo te zien....., nog plaats op uw vliegveld???
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan