Hoofdsponsor

Groepsbouw-café

Voor mij is het een duwtje in de rug dat er meer bestaat dan werken.
Afgelopen weekend een paar uurtjes aan gewerkt en nu ligt het weer een paar dagen stil, maar....
Nu ik begonnen ben moet deze op 5 weken af zijn en dat is een ferme stok achter de deur.
Nog 2 dagen en dan een weekje "vakantie" dan gaat deze zeker klaar zijn!

Fred
 
Ja die periode van 5 weken houdt de cadans erin. Hadden we de periode op bijvoorbeeld 6 maanden gezet, ik zeg maar wat, dan zouden de deelnemers toch sneller denken 'ach het komt wel' of 'even niet', waardoor een drempel wordt opgeworpen verder te werken aan het model.

Wanneer de bouwer die vijfweeksperiode start, is 'ie zich bewust van de periode en zal er ook wat meer motivatie bestaan het doel te behalen.
 
Wel leuk om te volgen, ook de boost in het aantal projecten en de animo errond. Beetje aan het anticiperen op mijn project, maar eerst proberen mijn werk af te krijgen tegen het kerstverlof...
 
beste vrienden bouwers onder mijne Kerstboom lag er een smal lang doosje onder de Kerstboom , nu mijn vraag is mag ik nog meedoen met dit prachtig geschenk van onze dochter namelijk een mechanisch werkende houten Cobra in bouw pakket
 
wat Ron zegt Marc , maar wat is een mechanisch werkende houten cobra ?

Greetzzzz Modest.
 
Wel deze is volledig in hout maar kan driften en rijden dankzij een opwindsysteem met stalen veer die onderin ingebouwd zit
 
Samen met de volledig houten Cobra van Marc (met stalen veer), is het aantal momenteel onder handen zijnde projecten momenteel zeven:
Ook het aantal afgeronde projecten bedraagt zeven, nu @Ron zijn Alfa Romeo tot een goed einde heeft gebracht.

Eindfoto's plus éénalinea-samenvattinkje per bouw, vind je steeds hier.
 
Laatst bewerkt:
Deze groepsbouw bevalt me heel goed.
De volgende kit ligt al te wachten.
 
voorlopig geen foto’s, maar dank zij deze GRB heb ik al iedere dag aan de DucatI gewerkt. Soms kleine stapjes maar toch


Greetzzzz Modest.
 
Nu @Beyond, @Ron, @Karmijn vd M., @the--Mouse en @coachke hun lopende projecten hebben afgerond, zijn er nog vier WIP's gaande. In startvolgorde, zijn dit:
Er zijn inmiddels tien afgeronde modellen. Een overzicht met telkens twee foto's per model, is hier te bezichtigen.
 
Niet bedoeld als herinnering of aanvuring he, enkel als overzicht voor iedereen.
 
Niet bedoeld als herinnering of aanvuring he, enkel als overzicht voor iedereen.
Lol had het ook niet zo opgenomen hoor , had alleen gehoopt dat de bouw wat vlugger vooruit zou gaan. Morgen ga ik nog wat foto’s posten 😄

Greetzzzz Modest.
 
Daar ik momenteel niet heel actief ben op het forum, ben meestal met treintjes bezig, wil ik toch proberen deel te nemen.
Maar, valt schaal 1/160, modeltreinscenery, onder de groepsregels?
Maw. is een villa of fabriek bouwen toegestaan?

Grtz Erik.
 
Zeker, graag zelfs (persoonlijk sprekend) want ik vind dat fascinerende onderwerpen, vooral fabrieken of andere industriële onderwerpen.
 
Daar ik momenteel niet heel actief ben op het forum, ben meestal met treintjes bezig, wil ik toch proberen deel te nemen.
Maar, valt schaal 1/160, modeltreinscenery, onder de groepsregels?
Maw. is een villa of fabriek bouwen toegestaan?

Grtz Erik.
Kijk er al naar uit en ben wen benieuwd naar die treinen schaal 1/160.
is er een mogelijkheid om een paar foto's te tonen.
Ben fan van die treinen op die schaal maar heb er gewoon de plaats niet voor.
 
Ik kijk even wat er in de stash zit en schrijf me dan in.
@Pascal foto's volgen, maar ben nu even niet thuis.
 
Helaas hebben @Camaro Z28 en @Camaro69 hun projecten niet binnen de vijfweekstermijn af weten te krijgen. De topics van de Jak resp. Londense taxi zijn naar de subfora 'vliegend' en 'rollend civiel' verplaatst.

Pascal en Erwin hebben intussen nog projecten afgerond (Erwin zelfs twee) waardoor er nu in de groepsbouw dertien modellen klaar zijn.

Onder handen werk:
  • Ducati Superleggera van @Modestforest, zie hier. Nog anderhalve dag te gaan... spannend!
  • Gaz pickup truck van @Erwin, zie hier. Deze bouw is net begonnen.
  • Tatra 87 van @Silenoz, zie hier. Ook deze bouw is net begonnen.
Een overzicht met de afgeronde modellen, met telkens twee foto's per model, is hier te bezichtigen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan