Hoofdsponsor

1/72 GRB: Tatra 87

STARTMOMENT:
23-01-2023, 20:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
27-02-2023, 20:30u.
Ik geloof niet zo in bouwvorderingen waarbij de bouwer niets heeft geleerd; bij elke bouwsessie valt weer wat te leren. Zo komen we allemaal steeds verder in de hobby.

Het einde van de bouwverordening komt nabij maar de bouw is ook bijna klaar volgens mij.. wordt spannend.
 
Na vandaag nog 4 dagen... ik blijf je motiveren hoor :D

(Anderzijds, lukt het niet dan lukt het niet, maar ik weet dat je het leuk vindt om modellen af te ronden, wat vaak niet lukt, vandaar...). Zie het als extra uitdaging.
 
Beetje progressie:

Tape aanbrengen:
1411143-11032-89-1440.jpg


Chroompoeder:
1411140-11032-83-1440.jpg


Tape verwijderen:
1411141-11032-94-1440.jpg


En vooraan hetzelfde:
1411139-11032-19-1440.jpg


Hopelijk geraak ik er binnen de deadline...
 
Wel een moeilijke auto in die schaal denk ik.
Ziet er wel al super uit.
 
Ja ziet er erg strak uit al. Goed dat je tot het naderende eind toe gemotiveerd bent enerzijds, kwaliteit in acht houdt anderzijds.
 
Daar kan ik je in volgen Bert, maar na de tweede spuitronde was ie plots heel veel bleker... ik vond hem na de eerste ronde veel beter van kleur..

ah... de laatste tijd weinig updates... Veel deadlines op het werk te halen, nog een paar extra, werkdagen van meer dan 18h.. verjaarpartijtje van mijn petekindje... Ik had al bijna de hoop opgegeven om deze binnen de doelstelling (5 weken vanaf de start) af te krijgen...

De voorruit past van geen kanten, dus terwijl ik deze probeerde te monteren begaf de verbinding bovenaan het, uiteindelijk deze een mm moeten inkorten.

De ramen op de zijkant bestaan uit een 2 PE-frames waar een doorzichtige folie tussen gekleefd wordt. deze ook eerst proberen te bewerken met chroompoeder, maar uiteindelijk teruggegrepen naar de metal-range van Vallejo, en een gewone borstel. Ook de bumpers werden uiteindelijk zo van hun eindlaagje voorzien..

1412581-11032-20-1440.jpg


Daarna de remlichten en pinkers behandeld met respectievelijk transparant rood en oranje. De ruitenwissers gemonteerd, de achteruitkijkspiegel (die op het laatst toch tegen het venster plooide (grrrr), de blindering op de voorlichten, nummerplaten, kleine wash om een beetje details uit te lichten, ...

Nu ja, tegen alle verwachtingen in (met een half uurtje over op de teller...) de eindfoto's:

1412582-11032-91-1440.jpg


1412584-11032-51-1440.jpg


1412580-11032-12-1440.jpg


1412583-11032-13-1440.jpg


het spartaanse interieur
1412585-11032-11-1440.jpg


De bijhorende figuren heb ik niet afgekregen, die volgen nog...

en als laatste om een idee te hebben van de grootte van deze:
1412586-11032-98-1440.jpg


't doet wel deugd eens iets af te zien... kan het beter ja, weer veel geleerd over bepaalde volgordes, meer testen van kleuren enz... maar al bij al ben ik tevreden met deze. Ook bedankt aan de organisator om deze onder de voortdurende aandacht te houden... ;-)
 
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat je deze op tijd zou afgekregen hebben maar proficiat met de prestatie.
Geen gemakkelijke kit en toch een mooi model van gemaakt., meer moet dat niet zijn.
 
Als je een half uur over hebt, is dat toch vrij ruim binnen de tijd he!

Zoals ik je elders al zei, erg mooi en bijzonder model. Ik geloof niet dat er veel van dit soort gebouwde modelletjes in deze kleurencombinatie in omloop zullen zijn.

Deze bouw is een overwinning op jezelf, op de drukte en op onvoorziene omstandigheden. Het is goed te beseffen dat je het kunt, ondanks of misschien juist wel door de deadline.
 
Ik vind het er goed uitzien hoor. Kleiner dan ik dacht. Fijn werk.
 
Is dat een 23ml potje van Tammy :winking: :-) en dan nog is het een klein onderkruipsel. Maar ziet er toch wel leuk uit na enkele tegenslagen.(y)
 
Mooi modelletje geworden.
Klein maar fijn ;)
En er zijn een paar lessen geleerd, dat is altijd een meerwaarde voor het volgende model...
 
De voorruit past van geen kanten, dus terwijl ik deze probeerde te monteren begaf de verbinding bovenaan het, uiteindelijk deze een mm moeten inkorten.
Zelfs na deze tegenslag zo een mooi resultaat achter laten is een knap staaltje modelbouw.
Vind hem geslaagd en is toch wel een mooi modelletje geworden.
 
Bedankt mannen. De volgende eens proberen te polijsten, nu achterwege gelaten naar de deadline toe.
 
Erg moedig deze macro foto’s op deze veeeeeeeel te kleine schaal. proficiat met het halen van de deadline

Greetzzzz Modest.
 
Thx. Zo'n macrofoto's tonen veel, maar zijn ook goed om werkpuntjes uit te lichten... UIteindelijk is het model maar 6.3cm bumper naar bumper
 
toch nog een mooi avontuurtje geworden he
topie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan