Hoofdsponsor

1/72 GRB: PaK 36 (Zvezda)

STARTMOMENT:
20-04-2023, 22:50u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
11-05-2023, 19:00u.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
001.jpg

Op de valreep zou ik deze nog willen in de GRB gooien.
Simpel kitje dat moet lukken (zonder chipping deze keer...:$ )

Weinig ingrediënten in deze kit
002.jpg
003.jpg

Zo, ik ga er nu gaan aan beginnen si :wavey:
 
Vertoeme da’s zeker laatste moment hier!

Ik zal m straks inschrijven. Succes met de drieweekstermijn:)
 
Zo, de eerste werken zitten er op :-)

004.jpg
005.jpg
006.jpg

Het betreft een snap kit, dus alles zit los aan elkaar (ik ga wel nog lijmen als de schilderwerken achter de rug zijn..), maar daardoor kan er hier en daar iets scheef zitten/hangen :wiggle: op de foto's..
 
Ondanks jouw opmerking, wil ik puur uit overbodigheid opmerken dat sommige dingen scheef lijken te staan.

Maar hier ga je de figuurtjes dus wel van schilderen?
 
Opmerking genoteerd, ik zal er zeker werk van maken :winking:
Figuurtjes worden deze keer wel geschilderd, alles wat op de foto te zien is wordt deze keer afgewerkt, volledig naar Uw verlangen :giggle:
 
Ik vind trouwens dat deze kit best mooi gedetailleerd is, voor 1/72.
 
Ik wist niet dat onze Roy een goddelijkheid was :)

Alle gekheid op een stokje (vraag me niet hoe je gekheid, die een abstract begrip is dus op een materieel stokje kan rijgen), maar ergens doet de scene me denken aan de serie "Unsere Mütter unsere Väter", hoewel er nergens een identieke scene te zien is, wel meer bepaald de scene waarin de Duitse eenheid in Kursk het telegramkantoor moet veroveren.
 
Laatst bewerkt:
Lekker zo'n ouderwetse hoofdletter U lol... ik denk dat Xavier even in de war was en de woorden "Roi en "Roy" verwisselde. :)
 
Zo, een verfsessie met basiskleurtjes verder hebben we dit:

007.jpg
008.jpg
009.jpg
010.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Klein prutske hé maar toch een belangrijk wapen in het begin van de oorlog.
Heel snelle bouw maar goed op weg zie ik.
 
Inderdaad een klein prutske, zeker om vast te houden tijdens het bewerken...
Maar ik ben terug een stapje verder.
Een laagje wash over het geschut en wat drybrush op de banden.

013.jpg
014.jpg
016.jpg
018.jpg
011.jpg
 
Ik moet steeds verifiëren welke schaal dit is, want die figuurtjes zier er toch wel erg gedetailleerd uit voor braille-scale. Het is heeeeeel erg lang geleden dat ik nog figuurtjes gemaakt heb (1/35) maar deze ware toen zeker niet meer gedetailleerd dan deze 1/72... en dat waren er toen zelfs nog van Tamiya.
 
moderne 28mm figuren
1682237386542.png
standart 1/35

1682237493909.png


niet meer te vergelijken met "Heel lang geleden."
 
De figuren zijn inderdaad mooi gedetailleerd, zeker als je vergelijkt met figuren van lang geleden :winking:
Ook de plastic waar deze in gegoten zijn is van betere kwaliteit dan de (zachte) plastic waar de meeste figuren mee gemaakt worden...
Makkelijk te bewerken, echter redelijk "vettig" om te schilderen. Hier en daar komen er bij de eerste laag van die opentrekkende vlekken waar de verf niet wil hechten. Zelfs na schuren en ontvetten :oops:
En zo is het wel altijd iets hé...
 
Intussen is deze voor mij afgewerkt.
Eindtijd was ergens deze namiddag, maar kan nu pas posten..
Maar maakt eigenlijk niet veel uit, is binnen de tijd :-).
Wat is er nog aan gebeurd?
Hier en daar nog een detail beschilderd.
Een pin wash en wat drybrushen.
Ook de figuurtjes kregen dezelfde behandeling en hun plaats op het ondergrondje.
Dat was het :giggle:
Ohja, nog wat -foto-

020.jpg
021.jpg
022.jpg
023.jpg
024.jpg
025.jpg
 
Wat me nu pas opvalt is dat de figuurtjes, niet dezelfde kledij dragen als die op de boxart (regenkledij ?). Ook lijkt het kleur van de uniformen me nogal heel erg groen, terwijl ik eerder een grijs-achtige teint zou verwachten, maar dat kan natuur mijn perceptie zijn. Vooral naar het einde van de oorlog toe vertoonden de uniformen nogal wat kleurverschillen van vanwege "wear and tear", en natuurlijk ook de verschillen in kwaliteit, dus eigenlijk zou het zelfs aannemelijker zijn om de twee figuurtjes een verschillende teint van uniform te geven. Maar hier ben ik dus echt wel aan het muggenziften gezien de schaal. Ik dacht er gewoon aan omdat ik onlangs de reeks "Unsere Mütter, unsere Väter" heb bekeken.
 
Ik kan je volgen in je verhaal, maar voor deze kit had ik niet echt de motivatie om deze doorgedreven af te werken, de Sd.Kfz.11 staat teveel te lonken.
Wou deze keer de GRB regels zo goed mogelijk volgen en wou me deze keer niet laten vangen door enthousiasme :LOL:
Ben tevreden met het resultaat, en blij dat hij op de kast staat tussen de andere afgewerkte modellen :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan