Hoofdsponsor

GRB: IJzergieterij (Faller)

Dat is al een mooi begin Erik, van een mooi project. Vergeet niet lijmresten weg te halen tussen deur en bovenlicht.

Ga je ook schilderen, of laat je het zo?
 
Dat is al een mooi begin Erik, van een mooi project. Vergeet niet lijmresten weg te halen tussen deur en bovenlicht.

Ga je ook schilderen, of laat je het zo?
Lijmresten zijn weg Roy.
Schilderen denk ik niet, maar misschien wel een beetje weatheren.
 
Ik ben blijkbaar meer een bouwer dan een fotograaf.
Er is wel iets gedaan deze week.
Er zijn enkele muren afgewerkt en samengevoegd.

20230304_152306.jpg

Een rookgenerator voor in de schoorsteen.
Deze wordt van de week getest en dan geplaatst.

20230304_152353.jpg

Proefopstelling in de schoorsteen.

20230304_152416.jpg

Tot volgende keer.
 
Ik maakte me al een beetje zorgen, maar dit ziet er toch al erg goed uit!

Weet niet of de rookgenerator 'stock' is, maar zo nee, laten we 'm dan maar in dezelfde lijn beschouwen van het motortje waar je in de openingspost naar refereerde. Hoe werkt zo'n ding eigenlijk?

Je bent echt al best ver.
 
Gaat goed vooruit.
Hoe groot (klein) is dit gebouw?
 
dat ziet er allemaal nog zo eerlijk naïef uit he , het word toch nog een beetje verweerd zeker ?
Ik volg hoor
 
Mooie werken tot hiertoe.
 
Deze volg ik heel graag. Ben ook benieuwd naar het weatheren...
 
Nog een kleine 6 dagen te gaan... je houdt ons in spanning! Is er nieuws te melden? :)
 
Weet niet of de rookgenerator 'stock' is, maar zo nee, laten we 'm dan maar in dezelfde lijn beschouwen van het motortje waar je in de openingspost naar refereerde. Hoe werkt zo'n ding eigenlijk?
Dat ding werkt een beetje zoals een e-sigaret.
Je doet er een vloeistof in en als je er spanning opzet genereert het warmte waardoor de vloeistof verdampt.
Er is een beetje olie aan de vloeistof toegevoegd waardoor je een mooi rookeffect krijgt.
 
Nog een kleine 6 dagen te gaan... je houdt ons in spanning! Is er nieuws te melden? :)
Dat ik er niet ga geraken.
Mijn lieftallige echtgenote is jarig geweest, moest ik plaats ruimen voor een feestje te geven en morgen maak ik me klaar voor weekendje Hamburg.
Een bezoekje aan Miniatur Wunderland staat op het programma.
Maar ik beloof wel dat de ijzergieterij verder afwerk en mijn vorderingen zal plaatsen.
 
Ai jammer… ik zal m uit de lijst halen. Veel plezier in dat enorme minitreinencomplex!
 
dit is geen papier makkelijk lijm tegen elkaar en klaar.
 
Ai naar het verkeerde forum verplaatst, merci voor de tip.
 
Ik hoopte de opmerking te mogen interpreteren als grapje, zo niet dan is 'ie inderdaad niet heel chic.

Nog maar even ten overvloede: papiermodelbouw is niet moeiliijker dan plasticmodelbouw. Je kunt het je in beide takken van de hobby heel makkelijk of heel moeilijk maken, of iets tussen beide in.
 
was grapje
ligt er aan hoe je bouwt zowel in papier als in plastic heeft bijde zijn moelijkheidsgraad.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan