Hoofdsponsor

1/72 GRB: GAZ-M1 "Emka"

STARTMOMENT:
26-12-2022, 20:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
30-01-2023, 20:00u.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Ik ga er nog niet direct aan beginnen maar wil hier wel al het volgende project voorstellen.

Het is een Russische personenauto gebruikt als staff car, de GAZ-M1 "Emka". In feite betekend "Emka" zoveel als M1.
GAZ is een samentrekking van Gorki Automobil Zavod vertaald als Automobiel Fabriek (gevestigd in) Gorki.

Ik heb hier een serie varianten liggen van dit voertuig en zou ze graag allemaal in deze GRB willen bouwen.
De M1 heb ik ooit gebouwd op 1/35 in resin op deze site en tot heden gaat hij nog regelmatig mee naar beurzen en trekt hij nog altijd aandacht.

Boxart.jpg

De kit(s) is/zijn van ACE en dus allen op schaal 1/72.

Instructions.jpg

De instructies vermelden hier en daar dat je zelf enkele aanpassingen moet doen.

Parts.jpg

en bij de onderdelen steekt een heel klein velletje PE, standaard in de kit.

Hopelijk ééntje zonder miserie ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met dit karretje.
 
Deze ga ik volgen.
Op mijn tafel ligt ook een 1/72 kitje klaar om na de Sikorsky in de GB te gooien, namelijk de Mercedes Bens G4/W31.
Wel een slagje groter dan dit model, maar ook een staff car :D
Suk6
 
Ik heb 'm in de deelnemerslijst erbij gezet Erwin, je gaat als een wervelwind de groepsbouw door. Wij klagen niet :)
 
Heb saloon olympia liggen op 1/72 en ga dus met volle aandacht volgen.
 
Veel plezier met deze Erwin.
 
Ik volg alvast mee, dergelijke oldtimers kunnen me wel bekoren.
 
ACE en geen miserie... moeilijk te lezen in 1 zin, maar wel een mooi model. Komt deze strak in de lak, of eerder in een fieldcamo?
 
Ik ga er nog niet direct aan beginnen maar wil hier wel al het volgende project voorstellen.

Het is een Russische personenauto gebruikt als staff car, de GAZ-M1 "Emka". In feite betekend "Emka" zoveel als M1.
GAZ is een samentrekking van Gorki Automobil Zavod vertaald als Automobiel Fabriek (gevestigd in) Gorki.

Ik heb hier een serie varianten liggen van dit voertuig en zou ze graag allemaal in deze GRB willen bouwen.
De M1 heb ik ooit gebouwd op 1/35 in resin op deze site en tot heden gaat hij nog regelmatig mee naar beurzen en trekt hij nog altijd aandacht.

Bekijk bijlage 430119

De kit(s) is/zijn van ACE en dus allen op schaal 1/72.

Bekijk bijlage 430120

De instructies vermelden hier en daar dat je zelf enkele aanpassingen moet doen.

Bekijk bijlage 430121

en bij de onderdelen steekt een heel klein velletje PE, standaard in de kit.

Hopelijk ééntje zonder miserie ...
Ga je aan de lopende band produceren. Succes en hopelijk zonder miserie. Willy.
 
Veel plezier Erwin en....hopelijk wat minder problemen dan bij de bus.

Fred
 
ACE en geen miserie... moeilijk te lezen in 1 zin, maar wel een mooi model. Komt deze strak in de lak, of eerder in een fieldcamo?
De meeste Russische staff cars in gebruik bij de hogere echelons waren zwart met uitzondering van de 4x4 types. Zij zullen dus zwart gespoten worden.
 
Er mag genoteerd worden dat ik deze gestart ben op 26/12/2022 om 2000 uur.
Al de rest van de modellen ligt te drogen door verven of plakken en dus kunnen we ons met deze bezig houden.
 
Bijna anderhalf uur verder en het chassis steekt in elkaar alsook de beide helften van de body.

Chassis.jpg

Ook al enkele stukken opgekuist en het dak klaargemaakt maar daar zijn we nog niet met weg want dat gaat miserie verkopen.
Er zal nog veel moeten geschuurd worden.
 
Sterkte met het dak :unsuree:
 
Veel plezier en succes gewenst met dit kitje. De administratie is bijgewerkt, je hebt nog eventjes te weten tot en met 30 januari... zo voortvarend als het hier is gestart moet dat wel lukken denk ik.
 
Even niet gekeken, en daar ligt al een halve wagen... dat is al een goede start.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan