Hoofdsponsor

1/72 GRB: 10.5 cm leFH 18M (Zvezda)

STARTMOMENT:
16-04-2023, 19:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
11-05-2023, 19:00u.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Dit wordt mijn inschrijving voor de groepsbouw:
Vandaag 16/04 gestart om 19:00.
02.jpg

Het is een snap fit, bestemd voor een tabletop game.
Ik weet niet welk, ik heb enkel interesse in het model :sneaky:
De inhoud van de kit is dan ook navenant.
Twee kleine sprues met een handvol onderdelen, een kleine handleiding en een kaart (niet op foto) met de scores voor het spel.
03.jpg

Na een uur opkuiswerk en tien minuten bouwen had ik dit:

04.jpg
05.jpg

Tot zover het model.
Volgende update wordt met een laagje verf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was wel zweten zeker? :LOL:

Ziet er toch niet slecht uit dat geschut.
 
Heren, jullie geven me wel een beetje een minderwaardigheidscomplex hoor. Ik was bezig aan de snelste bouw sinds mijn jeugd en was trots bijna aan de primer te gaan beginnen... beginnen jullie 1,5 resp. 2 weken later met jullie bouw en zijn jullie alsnog sneller met die primerlaag!!

Maar serieus, het is hartstikke leuk dat we nu alsnog met z'n drieën aan het einde van de groepsbouwperiode zitten. Nog iets meer dan drie weken te gaan en dan is 'ie afgelopen.

Ik schrijf deze in de lijst erbij. Het ziet er voor een spelonderdeel uit als een behoorlijk realistisch stuk schietsel, ik neem aan dat die op een echt stuk is geïnspireerd?

Veel succes met ehm... de laatste loodjes :) Je hebt tot uiterlijk 11 mei, 19:00u. de tijd om 'm af te ronden.

Ga je de figuren er ook bij maken?
 
Laatst bewerkt:
Dank u makkers.
Het was inderdaad een hele opgave @Ron, blij dat ik er eindelijk door ben :giggle:

@Roy, het is als aanmoediging bedoeld, niet om complexen te krijgen :winking::LOL:

De LeFH 18M is een geschut welke in het begin van WOII een beetje het standaardgeschut was.
Voor een spel is het model inderdaad redelijk realistisch nagemaakt.
Echter bij nader kijken zie je wel dat er enkel ruwe details op het model zitten.
Er is de mogelijkheid om dit geschut in twee posities te maken, getrokken of schietend. Ik heb gekozen voor de getrokken stand, zodat ik deze achter een Sd.Kfz.5 kan hangen... Heb na de start van de bouw natuurlijk eens gaan kijken op internet naar foto's, en na twee foto's zag ik al dat de spade's/ remblokken aan het geschut eigenlijk anders gemonteerd werden tijdens transport :cautious:
Ga dit nu zo laten (GRB regels..), maar het model heeft zeker potentieel om als donor te dienen en om de rest te scratshen, maar dan koop je beter een gedetailleerder model van een ander merk waar alles reeds gedetailleerder is.
Zo, zal eens gaan zien of ik wat verder kan doen?
 
Is dat zachte plastiek of harde?
Zvesda is normaal harde plastiek maar voor wargaming gebruikt men dikwijls zachte.
 
Is dat zachte plastiek of harde?
Zvesda is normaal harde plastiek maar voor wargaming gebruikt men dikwijls zachte.
Het is redelijk hard plastic, echter niet de soort zoals ik gewoon ben. Toen ik een stukje wou stretchen brak dit vlugger dan dat het wou uitrekken.
Het effect van verf erop is wel zoals het soms bij van die zachte plastic, dat er plaatsen zijn waar de verf niet wil hechten.
Pas na de tweede laag was er hechting... Model werd nochtans ontvet.
 
Vandaag toch wat bezig geweest om de tijd vlugger te laten passeren en dit is het resultaat momenteel
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
 
Jeetje pietje. Bandjes nog bijwerken, beetje verweren en deze is klaar. Figuurtjes ook dan hej! :)
 
Figuurtjes zijn niet de bedoeling om nu reeds te gebruiken/schilderen. De figuren zijn bedoeld om te plaatsen bij een kanon in schietstand, niet in getrokken stand zoals ik deze heb gebouwd.
Misschien bij een volgende? Heb hier nog een kleiner geschut staan van Zvezda.... :unsuree:
 
Ik had in gedachten om deze te combineren met een Sd.Kfz.11, ik had er ooit eens ene hersteld wist ik, maar deze zat opgeborgen ergens in de kast.
Na een korte ontdekkingstocht het model gevonden, maar dat is het begin van een ander verhaal.....


Nu, bij deze foto's van het afgewerkte model zonder Sd.Kfz.11.
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg

Einde van deze bouw 23:30 19/04/23
 
Gefeliciteerd met de afronding Xavier, eigenlijk met verwering buiten de groepsbouwregels om (die chipping heb je de je denk ik niet via wash of drybrush voor elkaar gekregen ;) ) maar ik zet m bij de afgeronde modellen als iedereen dat ok vindt; de gedachte achter de verweringsbeperking was dat het geen grote stempel op de tijd zou drukken. Dat is hier zeker gelukt :)

Schrijf er gerust nog eentje in, morgen sluit inschrijving :) ik ben nu ook bezig met de tractor toevallig.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan