Hoofdsponsor

1/35 GMC CCKW 352 (Machine Gun Turret version)

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 17 november 2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Is de turret ring nu niet wat aan de zware/dikke kant?
Zou je nog wat kunnen weg vijlen zodat deze dunner wordt?
Hij is inderdaad dikker dan wat zou moeten maar ik ga er verder af blijven. Als ik deze zou proberen dunner te maken langs de binnenkant dan riskeer ik dat hij niet meer mooi rond is en aan de buitenkant is uitgesloten omdat je dan de rand kwijt raakt.
Op foto valt het nu wel op omdat het bleke deel afsteekt maar geschilderd is het beter.

Wat mij betreft is deze afgewerkt al kwamen er tegen het einde nog wat problemen opdagen.

Het was de bedoeling om de laadruimte te voorzien van de hoepels maar deze in de kit blijken te breed te zijn. Hoepels schoven in de opstaande zijstukken en dus zouden deze op de truck moeten aansluiten met die zijstukken maar dat lukte niet.

Hoepels.jpg

Vermits ik geen zin heb om ze door te zagen, laat ik ze weg. Misschien laat ik ze later nog over de bak hangen zoals ze soms getransporteerd werden.

Na het aanbrengen van de decals ziet hij er zo uit:

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Tussen het nemen van foto 3 en 4 gaf de .50 forfait doordat deze los stond hetgeen nog zal voorvallen. De .50 is niet uitgebalanceerd t.o.v. zijn steunpunt en kan enkel mooi blijven staan indien deze verlijmd zou worden.

Fin 4.jpg

Raar genoeg voorziet de kit geen decals achteraan de truck.

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

De motorkap sluit niet mooi aan omdat deze geopend kan gepresenteerd worden.

De truck behoort tot de 29 Inf Div, 224 Field Artillery Regiment, A Company, voertuig 18 en maakt hiermee deel uit van een klein stukje Normandië geschiedenis.
De 29 Inf Div landde op 6 Juni 1944 op Omaha Beach te Vierville-sur-Mer en leed zware verliezen maar slaagde er in om, samen met een company Rangers, door te breken en Exit D-1 te openen.
224 F landde pas op 7 Juni in de namiddag en verliet het strand via Exit D-1. Er bestaat trouwens een foto van Omaha Beach waar je dergelijke types voertuigen en hun kanonnen (105mm Howitzer) langs het strand ziet staan.

105mm Howitzer? Ja, die zal er aan gehangen worden van zodra die afgewerkt zal zijn.
Zoals jullie weten heb ik graag iets achter mijn trucks hangen.

Als het weer het toelaat zal ik morgen foto's maken buiten.

Ja man,

Die is mooi geworden zeg :wow:
Zo zie ik ze graag.
Niet volledig onder het roest en modder zoals je vaak ziet. (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk)

En om toch wat te muggenziften, de banden zou ik nog wat pigment stof geven.

Grtz.

Luc:cool:

Ja man,

Die is mooi geworden zeg :wow:
Zo zie ik ze graag.
Niet volledig onder het roest en modder zoals je vaak ziet. (maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk)

En om toch wat te muggenziften, de banden zou ik nog wat pigment stof geven.

Grtz.

Luc:cool:
Bedankt Luc,
Ja, lag er op maar door het vele manipuleren blijft het aan de vingers plakken en dat vergeet je dan als je foto's neemt. Maar komt in orde !

Wederom en robuust ferm voertuig bij en kijk uit naar de Howitzer 105mm daar ik deze ben begonnen.

Terug
Bovenaan