Hoofdsponsor

Gezocht B17 schaal 1/48

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
hallo,

Ik wil eens even horen of er iemand een B-17 heeft op schaal 1/48 die hij weg zou willen doen.
Ik heb begrepen dat de B17-G de oude van Monogram zou zijn, en dat de B-17-F een uitgave van Revell zou zijn?

Grts

Roy vd M.

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2014
Je hebt de oer-B17 van Monogram. De kits van Bandai / Hasegawa / Revell etc. maken allemaal gebruik van de originele mallen van Monogram.

HK Models heeft in 2019 nieuwe mallen uitgebracht, ook op schaal 1/48. Wel een dure kit, maar dan heb je het nieuwste van het nieuwste en mooi detail.

Monogram etc.: https://www.scalemates.com/nl/kits/bandai-monogram-8951-b-17g-flying-fortress--1199193
HK: https://www.scalemates.com/nl/kits/hk-models-01f001-b-17g--1242182

Kijk en vergelijk.. reviews zijn zeer nuttig bij zo'n aankoop. Laat je niet verleiden iets goedkoops te kopen waar je later ontevreden mee bent. En weet ook dat er een berg aftermarket beschikbaar is (wsch. vooral voor de HK). Succes met het maken van keuzes ;)

P.s. ik weet zelf dat HK met de 1/32 versie van de B-17 (die honderden euro's kost), een paar vrij fundamentele uiterlijke fouten maakte. Ik weet niet of die in de 1/48-versie zijn hersteld. Maar dan nog: in elke kit zitten fouten. De vraag is dus, hoeveel fouten zitten er in welke kit kit en hoe ingrijpend zijn ze.

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Hey Roy, bedankt voor je uitleg zover.
Ik zag net de promotie op de B-17 van HK. Maar het is nog niet weinig dan, er is ook geen haast bij dus ik ga hier even de kat uit de boom kijken.

Michel

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 jul 2008
Ik zou die promotie toch overwegen.

Modestforest

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2014
Ik heb er eentje van Revell , als je wil kan je deze overnemen

Greetzzz Modest.

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Ja, ik denk dat ik na het zien van het bouwverslag toch maar even door ga sparen voor het HK model.
Bedankt voor de reacties en deze topic mag gesloten worden van mij.

Bovenaan